Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetExists($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetExists(mixed $offset): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 68 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetGet($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetGet(mixed $offset): mixed, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 75 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetSet($offset, $value) should either be compatible with ArrayAccess::offsetSet(mixed $offset, mixed $value): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 82 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetUnset($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetUnset(mixed $offset): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 89 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 23 Warning: Undefined array key "/home/lexro/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/themes/default" in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458

CELEX:32023D2697: Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/2697 a Comisiei din 1 decembrie 2023 de acceptare a cererilor prezentate de Republica Italiană și de Republica Franceză, în temeiul articolului 7 alineatul (4) din Directiva (UE) 2016/797 a Parlamentului European și a Consiliului, de neaplicare a punctului 4.2.10.2.1 din anexa la Regulamentul (UE) nr. 1302/2014 al Comisiei în cazul a patru vehicule V300 Zefiro I-F [notificată cu numărul C(2023) 8145]

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 27/06/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2023/26976.12.2023DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2023/2697 A COMISIEI din 1 decembrie 2023 de acceptare a cererilor prezentate de Republica Italiană și de Republica Franceză, în temeiul articolului 7 alineatul (4) din Directiva (UE) 2016/797 a Parlamentului European...

Informatii

Data documentului: 01/12/2023; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 06/12/2023; intră în vigoare data notificării
Data încetării: No end date
Autor: Comisia Europeană, Direcția Generală Mobilitate și Transporturi
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: Franţa, Italia
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2023/2697

6.12.2023

DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2023/2697 A COMISIEI

din 1 decembrie 2023

de acceptare a cererilor prezentate de Republica Italiană și de Republica Franceză, în temeiul articolului 7 alineatul (4) din Directiva (UE) 2016/797 a Parlamentului European și a Consiliului, de neaplicare a punctului 4.2.10.2.1 din anexa la Regulamentul (UE) nr. 1302/2014 al Comisiei în cazul a patru vehicule V300 Zefiro I-F

[notificată cu numărul C(2023) 8145]

(Numai textele în limbile franceză și italiană sunt autentice)

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Directiva (UE) 2016/797 a Parlamentului European și a Consiliului din 11 mai 2016 privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Uniunea Europeană (1), în special articolul 7 alineatul (4),

întrucât:

(1)

La 17 aprilie 2023, Italia a prezentat Comisiei o cerere de neaplicare a punctului 4.2.10.2.1 „Măsuri de prevenire a incendiilor – Cerințe privind materialele” din anexa la Regulamentul (UE) nr. 1302/2014 al Comisiei (2) pentru modernizarea a patru vehicule V300 Zefiro fabricate de Bombardier, identificate cu numerele ETR 1000-23; -28; -31 și -47.

(2)

La 11 mai 2023, Franța a prezentat Comisiei o cerere identică pentru aceleași patru vehicule.

(3)

Informațiile furnizate de solicitanți au permis Comisiei să efectueze analiza cererilor de neaplicare.

(4)

Cererile se referă la vehicule V300 Zefiro care au fost achiziționate inițial în 2010 de Trenitalia S.p.A. (prin contractul nr. 14625 din 30 septembrie 2010) ca parte a unui parc de 50 de vehicule destinate exploatării pe rețeaua feroviară italiană. La data de 22 octombrie 2021, Trenitalia S.p.A. (prin contractul nr. 4669) a solicitat modernizarea a trei vehicule din parcul inițial, pentru a le exploata în cadrul unui serviciu transfrontalier între Franța și Italia. La 7 noiembrie 2021, Trenitalia S.p.A., prin scrisoarea de intenție TRNIT-DACQ.ACQR P 2022 040367, a solicitat modernizarea unui vehicul suplimentar în același scop. Tipul de vehicul modernizat este denumit V300 Zefiro I-F. În vederea extinderii exploatării lor pe rețeaua națională franceză, vehiculele V300 Zefiro I-F sunt echipate cu un sistem de protecție automată a trenurilor („ATP”) suplimentar: subsistemul bi-standard ERTMS/TVM (3) într-o configurație „națională redusă”, în interfață cu subsistemul de protecție a trenurilor KVB (4), împreună cu subsistemul ATESS 3G (5), în interfață cu KVB. ATP este singurul sistem autorizat pentru exploatarea pe liniile rețelei franceze de mare viteză care nu sunt echipate cu ERTMS.

(5)

Aceste patru vehicule V300 Zefiro sunt destinate consolidării parcului de cinci trenuri de mare viteză V300 Zefiro care efectuează serviciul transfrontalier între Franța și Italia și care au făcut obiectul aceleiași cereri de neaplicare, aprobată inițial prin Decizia de punere în aplicare (2021) 3242 final a Comisiei (6) în Franța și prin Decizia de punere în aplicare (2021) 3225 final a Comisiei în Italia (7).

(6)

Cererile au fost depuse în temeiul articolului 7 alineatul (1) litera (c) din Directiva (UE) 2016/797, și anume lipsa viabilității economice a modernizării vehiculelor în cauză în deplină conformitate cu punctul 4.2.10.2.1 „Măsuri de prevenire a incendiilor – Cerințe privind materialele” din anexa la Regulamentul (UE) nr. 1302/2014.

(7)

Dintre sistemele enumerate la considerentul 4, versiunea KVB care urmează să aibă o interfață cu subsistemul bi-standard ERTMS/TVM versiunea de referință 2 nu se mai fabrică și nu se preconizează că se va mai fabrica în viitor. Subsistemele KVB aflate la dispoziția solicitantului sunt piese fabricate înainte de 2011. Majoritatea componentelor lor nu sunt conforme cu standardul EN 45545-2:2013+A1:2015 menționat la punctul 58 din apendicele J.1 la Regulamentul (UE) nr. 1302/2014. De asemenea, unele componente ale subsistemului bi-standard ERTMS/TVM nu sunt conforme nici cu standardul EN 45545-2:2013+A1:2015. Dezvoltarea unei soluții tehnice conforme cu standardul EN 45545-2:2013+A1:2015 ar pune în pericol viabilitatea economică a proiectului, deoarece ar necesita o investiție de timp semnificativă, de aproximativ 52 de luni, pentru dezvoltare și certificare.

(8)

Specificațiile alternative aplicate tuturor componentelor menționate în considerentul 7, cu excepția Memor Brush, sunt standardele franceze NF F 16-101:1988 și NF F 16-102:1992. Acestea sunt larg recunoscute la nivelul Uniunii, deoarece au fost acceptate ca alternativă la EN 45545-2:2013 în cursul perioadei de tranziție prevăzute la punctul 7.1.1.5 din anexa la Regulamentul (UE) nr. 1302/2014, care s-a încheiat la 1 ianuarie 2018. În cazul Memor Brush de 403 grame, categoria de rezistență la incendiu utilizată în proiectele anterioare și acceptată în conformitate cu versiunile anterioare ale specificației tehnice de interoperabilitate referitoare la subsistemul „material rulant – material rulant de călători și locomotive” a fost UL94:HB. Pentru părțile exterioare cu o greutate mai mare de 400 de grame, standardul EN 45545-2:2013+A1:2015 impune categoria superioară UL94:V0. Aceasta nu este necesară pentru părțile exterioare cu o greutate mai mică de 400 de grame. Având în vedere experiența anterioară rezultată din utilizarea pe scară largă a sistemului ATP și faptul că Memor Brush depășește cu doar 3 grame acest prag, solicitantul propune menținerea categoriei UL94:HB.

(9)

Lipsa unei decizii pozitive ar implica o întârziere de patru ani în ceea ce privește disponibilitatea unor noi trenuri capabile să efectueze același serviciu, cu impactul economic ulterior, trecerea la mijloace de transport mai poluante, precum și lipsa de sinergii între cele cinci trenuri V300 Zefiro aflate deja în exploatare și vehiculele care fac obiectul acestei cereri.

(10)

Pe baza argumentelor prezentate de solicitanți și expuse în considerentele 7, 8 și 9, condițiile prevăzute la articolul 7 alineatul (1) litera (c) și la articolul 7 alineatul (4) din Directiva (UE) 2016/797 trebuie considerate îndeplinite pentru cele patru vehicule care urmează să fie modernizate în cadrul cererii prezentate de Franța și Italia. Prin urmare, cererea trebuie acceptată.

(11)

Măsurile prevăzute în prezenta decizie sunt conforme cu avizul comitetului menționat la articolul 51 din Directiva (UE) 2016/797,

ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:

Articolul 1

Cererile Italiei și Franței, notificate Comisiei la 17 aprilie 2023 și la 11 mai 2023, de neaplicare a punctului 4.2.10.2.1 „Măsuri de prevenire a incendiilor – Cerințe privind materialele” din anexa la Regulamentul (UE) nr. 1302/2014 în cazul vehiculelor V300 Zefiro I-F – ETR 1000-23, – ETR 1000-28, – ETR 1000-31 și – ETR 1000-47, furnizate de societatea Bombardier Transportation Italy, sunt acceptate pentru componentele enumerate în tabelul următor, cu condiția ca acestea să fie conforme cu standardul alternativ corespunzător:

Denumirea componentei

Standard alternativ

Subsistemul KVB

Rack UEVAL echipat

NF F 16-101 și NF F 16-102

Panou de afișaj STD

NF F 16-101 și NF F 16-102

Panou de vizualizare a datelor STD

NF F 16-101 și NF F 16-102

Antenă

NF F 16-101 și NF F 16-102

Carcasă CTV

NF F 16-101 și NF F 16-102

Cabluri specifice panou KVB

NF F 16-101 și NF F 16-102

Carcasă panou KVB

NF F 16-101 și NF F 16-102

Subsistemul bi-standard ERTMS/TVM

PSTDA

NF F 16-101 și NF F 16-102

PSTDB

NF F 16-101 și NF F 16-102

Senzor TVM IP-1/P

NF F 16-101 și NF F 16-102

Senzor TVM 2G

NF F 16-101 și NF F 16-102

Senzor TVM BSP

NF F 16-101 și NF F 16-102

BE KARM GPS 72V

NF F 16-101 și NF F 16-102

Memor Brush

UL94: HB

Prezenta decizie se aplică în limitele geografice ale rețelelor feroviare italiană și franceză.

Articolul 2

Prezenta decizie se adresează Republicii Franceze și Republicii Italiene.

Adoptată la Bruxelles, 1 decembrie 2023.

Pentru Comisie

Adina-Ioana VĂLEAN

Membră a Comisiei


(1)  
JO L 138, 26.5.2016, p. 44.

(2)  Regulamentul (UE) nr. 1302/2014 al Comisiei din 18 noiembrie 2014 privind o specificație tehnică de interoperabilitate referitoare la subsistemul „material rulant – material rulant de călători și locomotive” al sistemului feroviar din Uniunea Europeană (JO L 356, 12.12.2014, p. 228).

(3)  ERTMS: European Rail Traffic Management System (Sistemul european de management al traficului feroviar); TVM: Transmission voie-machine (transmisie cale-tren).

(4)  KVB: Contrôle de Vitesse par Balises (Controlul vitezei prin balize).

(5)  ATESS 3G: Înregistratorul de date al trenului.

(6)  Decizia de punere în aplicare a Comisiei din 11 mai 2021 de acceptare a unei cereri prezentate de Republica Franceză, în temeiul Directivei (UE) 2016/797 a Parlamentului European și a Consiliului, de neaplicare a punctului 4.2.10.2.1 din anexa la Regulamentul (UE) nr. 1302/2014 al Comisiei în cazul a 5 vehicule V300 ZEFIRO [C(2021) 3242 final].

(7)  Decizia de punere în aplicare a Comisiei din 10 mai 2021 de rectificare a Deciziei de punere în aplicare C(2020) 4326 final de acceptare a unei cereri prezentate de Republica Italiană, în temeiul Directivei (UE) 2016/797 a Parlamentului European și a Consiliului, de neaplicare a punctului 4.2.10.2.1. din anexa la Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1302/2014 al Comisiei în cazul a 5 vehicule V300 ZEFIRO.


ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2023/2697/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x