Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetExists($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetExists(mixed $offset): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 68 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetGet($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetGet(mixed $offset): mixed, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 75 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetSet($offset, $value) should either be compatible with ArrayAccess::offsetSet(mixed $offset, mixed $value): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 82 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetUnset($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetUnset(mixed $offset): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 89 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 23 Warning: Undefined array key "/home/lexro/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/themes/default" in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458

CELEX:32024D0255: Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/255 a Comisiei din 17 ianuarie 2024 de acceptare a unei cereri prezentate de Republica Franceză, în temeiul articolului 7 alineatul (4) din Directiva (UE) 2016/797 a Parlamentului European și a Consiliului, de neaplicare temporară a punctului 7.4.2.1 din anexa la Regulamentul (UE) 2016/919 al Comisiei în cazul a patru vehicule V300 Zefiro I-F [notificată cu numărul C(2024) 203]

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 27/06/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2024/25519.1.2024DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2024/255 A COMISIEI din 17 ianuarie 2024 de acceptare a unei cereri prezentate de Republica Franceză, în temeiul articolului 7 alineatul (4) din Directiva (UE) 2016/797 a Parlamentului European și a Consiliului,...

Informatii

Data documentului: 17/01/2024; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 19/01/2024; intră în vigoare data notificării
Data încetării: 31/08/2027; a se vedea articolul 4
Autor: Comisia Europeană, Direcția Generală Mobilitate și Transporturi
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: Franţa
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2024/255

19.1.2024

DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2024/255 A COMISIEI

din 17 ianuarie 2024

de acceptare a unei cereri prezentate de Republica Franceză, în temeiul articolului 7 alineatul (4) din Directiva (UE) 2016/797 a Parlamentului European și a Consiliului, de neaplicare temporară a punctului 7.4.2.1 din anexa la Regulamentul (UE) 2016/919 al Comisiei în cazul a patru vehicule V300 Zefiro I-F

[notificată cu numărul C(2024) 203]

(Numai textul în limba franceză este autentic)

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Directiva (UE) 2016/797 a Parlamentului European și a Consiliului din 11 mai 2016 privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Uniunea Europeană (1), în special articolul 7 alineatul (4),

întrucât:

(1)

La 11 mai 2023, Franța a prezentat Comisiei, în conformitate cu articolul 7 alineatul (4) din Directiva (UE) 2016/797, o cerere de neaplicare temporară a punctului 7.4.2.1 din anexa la Regulamentul (UE) 2016/919 al Comisiei (2) („STI CCS”) în cazul a patru vehicule V300 Zefiro I-F identificate cu numerele ERT1000-23, ERT1000-28, ERT1000-31 și ERT1000-47.

(2)

Cererea se referă la vehicule V300 Zefiro I-F care au fost achiziționate inițial de Trenitalia S.p.A (prin contractul nr. 14625 din 30 septembrie 2010) ca parte a unui parc de 50 de vehicule destinate exploatării pe rețeaua feroviară italiană. La data de 22 octombrie 2021, Trenitalia S.p.A. (prin contractul nr. 4669) a solicitat modernizarea a trei vehicule din parcul inițial, pentru a le exploata în cadrul unui serviciu transfrontalier între Franța și Italia. La 7 noiembrie 2021, Trenitalia S.p.A., printr-o scrisoare de intenție cu referința TRNIT-DACQ.ACQR P 2022 040367, a solicitat modernizarea unui vehicul suplimentar în același scop. Tipul de vehicul modernizat este denumit V300 Zefiro I-F. Cererea a fost depusă în temeiul articolului 7 alineatul (1) litera (c) din Directiva (UE) 2016/797, și anume lipsa viabilității economice a unei modernizări la versiunea de referință 3 a ETCS („Sistemul european de control al trenurilor”) prevăzută la punctul 7.4.2.3 din anexa la Regulamentul (UE) 2016/919.

(3)

După depunerea cererii, Regulamentul (UE) 2016/919 a fost abrogat prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/1695 al Comisiei (3). În esență, cerința de instalare a ETCS (versiunea de referință 3) prevăzută la punctul 7.4.2.1 din anexa la Regulamentul (UE) 2016/919 este prevăzută în prezent la punctele 7.4.2.1 și 7.4.2.4 din anexa I la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/1695. Prin urmare, cererea inițială trebuie considerată o cerere de neaplicare temporară a punctelor 7.4.2.1 și 7.4.2.4 din anexa I la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/1695.

(4)

Pentru cele patru vehicule noi V300 Zefiro I-F, Trenitalia va solicita o autorizație în funcție de tipul deja autorizat (NIE EU8020210113) și își va extinde zona de utilizare de la rețeaua italiană la rețeaua franceză. Cele patru vehicule funcționează deja în rețeaua italiană cu ETCS versiunea de referință 2.

(5)

În vederea extinderii exploatării lor pe rețeaua națională franceză, vehiculele V300 Zefiro I-F sunt echipate cu un sistem de protecție automată a trenurilor („ATP”) suplimentar: subsistemul bi-standard ERTMS/TVM într-o configurație „națională redusă”, în interfață cu subsistemul de protecție a trenurilor KVB, împreună cu subsistemul ATESS 3G, în interfață cu KVB. Acest ATP este singurul autorizat pentru exploatarea pe liniile rețelei franceze de mare viteză care nu sunt echipate cu ERTMS.

(6)

În conformitate cu punctele 7.4.2.1 și 7.4.2.4 din anexa I la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/1695, cele patru vehicule în cauză ar trebui să fie echipate cu subsistemul bi-standard ERTMS/TVM compatibil cu ETCS versiunea de referință 3.

(7)

Totuși, acest lucru ar obliga operatorul Trenitalia și furnizorul Bombardier – Hitachi să modifice și să modernizeze vehiculele, sporind astfel costul proiectului într-o asemenea măsură încât viabilitatea sa economică ar fi compromisă, pe lângă faptul că ar afecta disponibilitatea vehiculelor pentru exploatarea comercială pe alte linii. Acest lucru ar avea un impact economic sub forma pierderii de profit din cauza indisponibilității trenurilor și a costurilor suplimentare de întreținere, la care se adaugă nevoia ulterioară de formare a personalului de întreținere și lipsa de sinergii între primul parc de cinci vehicule echipate cu ETCS versiunea de referință 2 exploatate la nivel transfrontalier și noul parc de patru vehicule echipate cu versiunea de referință 3.

(8)

Producătorul celor patru vehicule în cauză și proprietarul acestora, Trenitalia S.p.A, s-au angajat să pună în aplicare un plan de inginerie și instalare pentru modernizarea acestor vehicule cu noua versiune de referință 3 a ETCS pentru echipamentele de bord. Potrivit celor mai recente calendare furnizate de solicitant, modernizarea de la ETCS versiunea de referință 2 la ETCS versiunea de referință 3 ar trebui să înceapă în decembrie 2026 și să fie finalizată până la 31 august 2027. Sistemul ETCS al celorlalte cinci trenuri Zefiro care alcătuiesc parcul va fi, de asemenea, modernizat la versiunea de referință 3 la aceleași date.

(9)

Lipsa unei decizii pozitive ar implica o întârziere de 4 ani în ceea ce privește disponibilitatea unor noi trenuri capabile să efectueze același serviciu, cu impactul economic ulterior, trecerea la mijloace de transport mai poluante, precum și lipsa de sinergii între cele cinci trenuri Zefiro aflate în exploatare și vehiculele care fac obiectul acestei cereri.

(10)

Analiza efectuată de Comisie arată că specificațiile alternative care ar fi aplicate pentru a garanta siguranța și interoperabilitatea vehiculelor sunt suficiente.

(11)

Pe baza argumentelor prezentate de solicitanți și expuse în considerentele 7, 8 și 9, condițiile prevăzute la articolul 7 alineatul (1) litera (c) și la articolul 7 alineatul (4) din Directiva (UE) 2016/797 trebuie considerate îndeplinite pentru cele patru vehicule în cauză. Prin urmare, cererea prezentată de Franța de neaplicare a punctelor 7.4.2.1 și 7.4.2.4 din anexa I la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/1695 în cazul vehiculelor respective până la dotarea acestora cu ETCS versiunea de referință 3, cel târziu la 31 august 2027, trebuie acceptată.

(12)

Pentru a avea o imagine de ansamblu asupra planificării reînnoirii vehiculelor și a progreselor înregistrate, Franța trebuie să informeze Comisia până la data de 31 decembrie a fiecărui an, astfel încât să se garanteze dezvoltarea în timp util a proiectului.

(13)

Măsurile prevăzute în prezenta decizie sunt conforme cu avizul comitetului menționat la articolul 51 alineatul (1) din Directiva (UE) 2016/797,

ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:

Articolul 1

Se acceptă cererea Franței, notificată Comisiei la 11 mai 2023, de neaplicare temporară a punctelor 7.4.2.1 și 7.4.2.4 din anexa I la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/1695 pentru cele patru vehicule V300 Zefiro I-F identificate cu numerele ERT1000-23, ERT1000-28, ERT1000-31 și ERT1000-47.

Articolul 2

Franța informează Comisia cu privire la planificarea și progresul modernizării celor patru vehicule menționate la articolul 1 până la data de 31 decembrie a fiecărui an.

Articolul 3

Prezenta decizie se aplică în limitele geografice ale rețelei feroviare franceze.

Articolul 4

Prezenta decizie se adresează Republicii Franceze.

Se aplică până la 31 august 2027.

Adoptată la Bruxelles, 17 ianuarie 2024.

Pentru Comisie

Adina-Ioana VĂLEAN

Membră a Comisiei


(1)  
JO L 138, 26.5.2016, p. 44.

(2)  Regulamentul (UE) 2016/919 al Comisiei din 27 mai 2016 privind specificația tehnică de interoperabilitate referitoare la subsistemele de control-comandă și semnalizare ale sistemului feroviar în Uniunea Europeană (JO L 158, 15.6.2016, p. 1).

(3)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/1695 al Comisiei din 10 august 2023 privind specificația tehnică de interoperabilitate referitoare la subsistemele control-comandă și semnalizare ale sistemului feroviar din Uniunea Europeană și de abrogare a Regulamentului (UE) 2016/919 (JO L 222, 8.9.2023, p. 380).


ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2024/255/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x