CELEX:32024D06845: Comisia administrativă pentru coordonarea sistemelor de securitate socială – DECIZIA nr. H 15 din 27 iunie 2024 privind modul de funcționare și componența Comisiei tehnice pentru prelucrarea datelor din cadrul Comisiei administrative pentru coordonarea sistemelor de securitate socială
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 15/11/2024 |
|
Informatii
Data documentului: 27/06/2024; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 04/12/2024; intrare în vigoare data publicării +20
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia administrativă pentru coordonarea sistemelor de securitate socială
Formă: Repertoriu EUR-Lex
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
C/2024/6845 |
14.11.2024 |
COMISIA ADMINISTRATIVĂ PENTRU COORDONAREA SISTEMELOR DE SECURITATE SOCIALĂ
DECIZIA nr. H 15
din 27 iunie 2024
privind modul de funcționare și componența Comisiei tehnice pentru prelucrarea datelor din cadrul Comisiei administrative pentru coordonarea sistemelor de securitate socială
(C/2024/6845)
COMISIA ADMINISTRATIVĂ PENTRU COORDONAREA SISTEMELOR DE SECURITATE SOCIALĂ,
având în vedere articolul 72 din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială (1), în temeiul căruia Comisia administrativă promovează și dezvoltă cooperarea dintre statele membre prin modernizarea procedurilor necesare schimbului de informații, în special prin adaptarea fluxului informațional între instituții în scopul realizării schimburilor de date prin mijloace electronice, luând în considerare evoluția prelucrării de date din fiecare stat membru; de asemenea, adoptă regulile structurale comune pentru serviciile de prelucrare a datelor, în special cu privire la securitate și la utilizarea standardelor, și stabilește modalitățile de funcționare a părții comune a serviciilor respective;
având în vedere articolul 73 din Regulamentul (CE) nr. 883/2004, în temeiul căruia Comisia administrativă stabilește componența și metodele de lucru al Comisiei tehnice pentru prelucrarea datelor, care va întocmi rapoarte și va emite un aviz motivat înainte de luarea deciziilor de către Comisia administrativă în temeiul articolului 72 litera (d);
DECIDE:
Domeniul de aplicare
1. |
Comisia tehnică pentru prelucrarea datelor prevăzută la articolul 73 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 (denumită în continuare „Comisia tehnică”) este compusă și funcționează în conformitate cu normele stabilite în continuare. În acest scop, Comisia tehnică ia în considerare orice inițiativă digitală națională și a UE care ar putea avea impact asupra coordonării securității sociale. |
Componența
2. |
Comisia tehnică este compusă din doi membri din fiecare stat membru; unul dintre cei doi membri este numit membru titular, iar celălalt este desemnat ca membru supleant. |
3. |
Numirile din partea fiecărui stat membru se transmit secretariatului Comisiei administrative de către reprezentantul guvernamental al statului membru din cadrul Comisiei administrative. |
4. |
În funcție de natura subiectelor aflate în dezbatere, dacă este necesar, membrii pot fi însoțiți la reuniunile Comisiei tehnice de unul sau mai mulți experți suplimentari. |
5. |
În principiu, fiecare delegație poate cuprinde cel mult patru persoane. |
6. |
Reprezentantul Comisiei Europene în cadrul Comisiei administrative sau o persoană desemnată de reprezentantul respectiv are rol consultativ în cadrul Comisiei tehnice. |
7. |
Reprezentantul Comisiei Europene, supleantul acestuia sau orice altă persoană desemnată de către Secretariatul Comisiei administrative poate participa la toate reuniunile Comisiei tehnice și ale grupurilor sale de lucru. În plus, dacă este relevant pentru subiectul tratat, la respectivele reuniuni poate (pot) participa un reprezentant (reprezentanți) al (ai) departamentelor relevante ale Comisiei Europene. |
8. |
Un membru al secretariatului Comisiei administrative participă la toate reuniunile Comisiei tehnice și ale grupurilor sale de lucru. |
Președinția
9. |
Funcția de președinte al Comisiei tehnice este exercitată, timp de o jumătate de an, fie de către membrul titular, fie de către un alt oficial desemnat din statul al cărui reprezentant în cadrul Comisiei administrative exercită funcția de președinte al acestei comisii în perioada respectivă. |
10. |
Dacă președintele în exercițiu nu poate participa la o reuniune a Comisiei tehnice, funcția de președinte este exercitată de supleantul său. |
11. |
Președintele Comisiei tehnice poate da secretariatului instrucțiuni în legătură cu reuniunile care urmează să se țină și cu desfășurarea activităților care intră în sfera atribuțiilor Comisiei tehnice. Secretariatul sprijină președintele Comisiei tehnice în îndeplinirea sarcinilor sale. |
12. |
Președintele Comisiei tehnice întocmește, cu sprijinul secretariatului, raportul reuniunii, care conține concluziile și recomandările acesteia. Acest raport se transmite delegațiilor spre examinare în termen de 5 zile lucrătoare de la reuniune. Acest raport va lua forma unei note a Comisiei administrative. |
13. |
Președintele Comisiei tehnice raportează cu privire la activitățile Comisiei tehnice în cadrul reuniunilor ulterioare ale Comisiei administrative. |
Reuniunea Comisiei tehnice
14. |
Comisia tehnică este convocată printr-o scrisoare de convocare, transmisă membrilor săi și reprezentantului Comisiei Europene cu cel puțin 10 zile lucrătoare înainte de reuniune, de către secretariat, în consultare cu președintele Comisiei tehnice. |
15. |
Ordinea de zi provizorie a fiecărei reuniuni a Comisiei tehnice este elaborată de secretariat în consultare cu președintele Comisiei tehnice. Pentru procedura de consultare ar trebui prevăzute cel puțin două zile lucrătoare.
Înainte de a propune includerea unui punct pe ordinea de zi, secretariatul poate, dacă acest lucru pare necesar, invita delegațiile interesate să comunice în scris punctele lor de vedere asupra subiectului respectiv. Ordinea de zi provizorie cuprinde, în principiu, puncte pentru care se prezintă o cerere transmisă de un membru sau de reprezentantul Comisiei Europene. |
16. |
Ordinea de zi provizorie este trimisă membrilor Comisiei tehnice și persoanelor menționate la punctul 7 de mai sus, cu cel puțin 15 zile lucrătoare înainte de începutul fiecărei reuniuni. Pe ordinea de zi trebuie să se menționeze dacă un punct este pentru informare, discuții sau decizie, în timp ce, în principiu, toate punctele pot necesita discuții. O versiune revizuită a ordinii de zi se poate transmite cu 5 zile lucrătoare înainte de reuniune. |
17. |
Documentele referitoare la punctele de pe ordinea de zi cu privire la care trebuie să se ia decizii în cadrul respectivei reuniuni trebuie să fie disponibile, în principiu, cu cel puțin 10 zile lucrătoare înainte de reuniune. Aceasta include note sau alte documente, precum și prezentări, cu excepția cazului în care acestea însoțesc o notă existentă trimisă în termenul prevăzut. Aceasta nu se aplică în circumstanțe excepționale și în alte cazuri care pot fi convenite în unanimitate de Comisia tehnică. |
18. |
La începutul fiecărei reuniuni, Comisia tehnică aprobă ordinea de zi. |
19. |
Pentru includerea pe ordinea de zi a oricăror puncte în afară de cele de pe ordinea de zi provizorie, este necesar votul unanim al Comisiei tehnice. |
Rapoarte și avize motivate
20. |
Comisia tehnică adoptă propriile rapoarte și avize motivate, atunci când este necesar, bazându-se pe documente și studii tehnice. Ea poate cere administrațiilor naționale orice informații pe care le consideră necesare pentru îndeplinirea adecvată a sarcinilor sale. |
21. |
Rapoartele, avizele motivate, ordinea de zi, procesul-verbal și orice alte documente care sprijină activitatea Comisiei tehnice vor fi redactate în limba engleză. |
Metode de lucru
22. |
Rapoartele, avizele motivate, precum și orice alte subiecte legate de sarcinile încredințate Comisiei tehnice de către Comisia administrativă se adoptă prin majoritatea calificată a tuturor membrilor Comisiei tehnice, în conformitate cu regulile de vot aplicate de Consiliul Uniunii Europene. Fiecare stat membru are un singur vot, care este acordat de către membrul titular sau de către supleantul său. |
23. |
Pentru rapoartele, avizele motivate sau orice alte decizii ale Comisiei tehnice trebuie să se precizeze dacă s-a ajuns la acestea în unanimitate sau cu o majoritate calificată a voturilor. Concluziile sau rezervele exprimate de minoritate vor fi înregistrate. |
24. |
Orice membru care este prezent când se votează și care se abține de la vot va fi invitat de președinte să comunice motivele pentru care se abține. |
25. |
Atunci când un membru titular al Comisiei tehnice deține funcția de președinte, supleantul său votează pentru statul membru respectiv. |
26. |
Când majoritatea membrilor prezenți se abține, se consideră că propunerea supusă votului nu a fost luată în considerare. |
27. |
Un membru desemnat de Secretariatul Comisiei administrative pregătește și organizează reuniunile Comisiei tehnice. |
28. |
În măsura în care este necesar, Comisia tehnică poate conveni, prin decizie unanimă, să precizeze și să detalieze suplimentar actualele metode de lucru. |
Procedura scrisă
29. |
Comisia tehnică poate decide să adopte rapoarte și avize motivate prin procedură scrisă, dacă o astfel de procedură a fost convenită în cadrul unei reuniuni anterioare a Comisiei tehnice.
În acest scop, președintele comunică textul de adoptat membrilor Comisiei tehnice. Membrilor li se acordă un termen stabilit de cel puțin 10 zile lucrătoare în care aceștia au posibilitatea de a declara că adoptă sau că resping textul propus sau că se abțin de la vot. Lipsa unui răspuns în termenul stabilit se consideră ca fiind un vot afirmativ. De asemenea, președintele poate decide lansarea unei proceduri scrise în cazul în care nu s-a ajuns la un acord prealabil în cadrul unei reuniuni a Comisiei tehnice. În acest caz, numai acceptarea exprimată în scris a textului propus se consideră vot afirmativ și se acordă un termen de cel puțin 15 zile lucrătoare. La expirarea termenului stabilit, președintele informează membrii în legătură cu rezultatul votului. O decizie care întrunește numărul necesar de voturi afirmative este considerată ca fiind adoptată în ultima zi a perioadei în care membrilor li s-a cerut să răspundă. |
30. |
În cazul în care, în cursul procedurii scrise, un membru al Comisiei tehnice propune modificarea textului, președintele fie:
în funcție de procedura pe care președintele o consideră adecvată pentru subiectul în cauză. |
Grupurile de lucru
31. |
Comisia tehnică poate crea grupuri de lucru formate dintr-un număr limitat de persoane, pentru a examina aspecte specifice și pentru a prezenta propuneri Comisiei tehnice. |
32. |
Comisia tehnică descrie într-un mandat scris sarcinile care vor fi îndeplinite de grupurile de lucru respective, precum și calendarul pentru finalizarea acestor sarcini. |
33. |
Grupurile de lucru sunt prezidate de o persoană desemnată de președintele Comisiei tehnice în consultare cu reprezentantul Comisiei Europene sau, dacă acest lucru nu este posibil, de către un expert din partea statului al cărui reprezentant în cadrul Comisiei administrative exercită funcția de președinte al comisiei respective. |
34. |
Reprezentantul grupului de lucru este convocat la reuniunea Comisiei tehnice în cursul căreia se discută raportul respectivului grup de lucru. |
Procese-verbale ale reuniunilor
35. |
Secretariatul Comisiei administrative întocmește procesele-verbale ale reuniunilor Comisiei tehnice. Procesul-verbal va conține, de asemenea, o trimitere la opiniile exprimate de fiecare delegație cu privire la orice punct din chat. Procesul-verbal se aprobă de către Comisia tehnică în versiunea în limba engleză. |
36. |
În cazul în care se votează un punct de pe ordinea de zi, rezultatele votului, cu specificarea modului în care fiecare stat membru a votat, inclusiv cele care au votat în chat, fac parte din procesul-verbal, fiind disponibile la secretariat și pe platforma electronică utilizată pentru partajarea documentelor. |
37. |
Versiunea în limba engleză a procesului-verbal va fi transmisă delegațiilor pentru revizuire în termen de cel mult o lună înainte de următoarea reuniune a Comisiei tehnice. |
Cheltuieli care urmează să fie suportate de Comisia Europeană
38. |
Orice acțiune propusă de Comisia tehnică implicând cheltuieli care trebuie suportate de Comisia Europeană este supusă aprobării de către reprezentantul instituției respective. |
Dispoziții finale
39. |
Această decizie se publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Se aplică de la data publicării. |
40. |
Prezenta decizie înlocuiește Decizia nr. H10 din 21 octombrie 2020 (2). |
Președintele Comisiei administrative
Marc MORSA
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2024/6845/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)