Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetExists($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetExists(mixed $offset): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 68 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetGet($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetGet(mixed $offset): mixed, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 75 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetSet($offset, $value) should either be compatible with ArrayAccess::offsetSet(mixed $offset, mixed $value): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 82 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetUnset($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetUnset(mixed $offset): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 89 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 23 Warning: Undefined array key "/home/lexro/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/themes/default" in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458

CELEX:32024D1663: Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/1663 a Comisiei din 12 iunie 2024 privind schimbul inițial de informații privind traiectoria în cadrul primului proiect comun instituit prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/116

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 04/07/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2024/166314.6.2024DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2024/1663 A COMISIEI din 12 iunie 2024 privind schimbul inițial de informații privind traiectoria în cadrul primului proiect comun instituit prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/116COMISIA EUROPEANĂ,având în...

Informatii

Data documentului: 12/06/2024; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 04/07/2024; intrare în vigoare data publicării +20 a se vedea articolul 2
Data încetării: No end date
Autor: Comisia Europeană, Direcția Generală Mobilitate și Transporturi
Formă: Repertoriu EUR-Lex
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2024/1663

14.6.2024

DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2024/1663 A COMISIEI

din 12 iunie 2024

privind schimbul inițial de informații privind traiectoria în cadrul primului proiect comun instituit prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/116

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Regulamentul (CE) nr. 550/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 martie 2024 privind prestarea de servicii de navigație aeriană în cerul unic European (Regulamentul privind prestarea de servicii) (1), în special articolul 15a,

întrucât:

(1)

Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 409/2013 al Comisiei (2) stabilește cadrul pentru implementarea Proiectului de cercetare privind ATM în contextul Cerului unic european (SESAR). Acesta stabilește cerințele pentru conținutul proiectelor comune, pentru elaborarea, adoptarea, implementarea și monitorizarea lor.

(2)

Primul proiect comun (PC1), instituit prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/116 al Comisiei (3), stabilește șase funcționalități de management al traficului aerian („ATM”) și subfuncționalitățile lor respective, inclusiv funcționalitatea ATM privind schimbul inițial de informații privind traiectoria („AF6”).

(3)

În temeiul articolului 4 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 409/2013, funcționalitățile și subfuncționalitățile acestora identificate într-un proiect comun trebuie să fie pregătite de implementare și necesită o implementare sincronizată. Gradul de pregătire pentru implementare este evaluat, printre altele, pe baza rezultatelor validării efectuate în faza de dezvoltare a SESAR, pe baza stadiului industrializării și a unei evaluări a interoperabilității, precum și în raport cu Planul mondial de navigație aeriană al Organizației Aviației Civile Internaționale („OACI”) și cu materialele relevante ale OACI.

(4)

În temeiul articolului 4 alineatul (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 409/2013, un proiect comun poate include, de asemenea, funcționalități sau subfuncționalități ATM care, la momentul intrării în vigoare a proiectului comun, nu sunt pregătite pentru implementare, dar care constituie o componentă esențială a proiectului comun în cauză și cu condiția să se considere că industrializarea acestora se va finaliza în termen de trei ani de la adoptarea proiectului comun în cauză.

(5)

Funcționalitatea AF6, deși nu a fost considerată pregătită pentru implementare la momentul intrării în vigoare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/116, a fost considerată o componentă esențială a PC1, fiind inclusă cu o dată-țintă pentru industrializare stabilită la 31 decembrie 2023 și cu o dată-țintă pentru implementare stabilită la 31 decembrie 2027.

(6)

În temeiul articolului 4 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 409/2013, la expirarea datei-țintă stabilite pentru industrializarea AF6, Comisia, cu sprijinul Agenției Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (denumită în continuare „agenția”), a verificat dacă AF6 a fost standardizată și dacă este pregătită pentru implementare.

(7)

În acest scop, agenția a efectuat o evaluare preliminară a industrializării AF6 și a gradului de pregătire a acestei funcționalități și, ulterior, a înființat și a coordonat forumul privind industrializarea PC1, alcătuit din reprezentanți ai coordonatorului implementării proiectului SESAR, ai întreprinderii comune SESAR 3, ai Eurocae, ai administratorului de rețea, ai producătorilor de aeronave și ai producătorilor de echipamente aeronautice de la sol, reprezentați de Asociația Industriilor Aerospațiale, de Securitate și Apărare din Europa (Aerospace, Security and Defence Industries Association of Europe – ASD). Obiectivul forumului a fost de a defini și de a asigura implementarea acțiunilor coordonate necesare pentru atingerea datei-țintă pentru industrializarea AF6, și anume 31 decembrie 2023.

(8)

Forumul pentru industrializarea PC1 a lucrat pe parcursul anului 2023 și a convenit asupra acțiunilor care trebuie întreprinse de fiecare grup de părți interesate pentru a obține standardizarea și pregătirea pentru implementarea AF6.

(9)

La 12 decembrie 2023, agenția a consultat reprezentanții operatorilor de aeronave cu privire la implementarea avionicii relevante pentru AF6. Cu excepția asociației care reprezintă operatorii de aeronave de afaceri (EBAA), toți operatorii de aeronave comerciale reprezentați în forumul pentru industrializare au confirmat disponibilitatea pentru implementarea AF6.

(10)

La 1 decembrie 2023, coordonatorul implementării proiectului SESAR, administratorul de rețea, grupul „A4 Airline” (Air France, easyJet, Lufthansa Group și Ryanair) și întreprinderea comună SESAR 3 au confirmat Comisiei angajamentul lor de a asigura implementarea AF6 până la 31 decembrie 2027.

(11)

La 26 ianuarie 2024, agenția a transmis Comisiei constatările aferente. Pe baza informațiilor colectate și a investigațiilor efectuate, agenția a concluzionat că AF6 este pregătită de implementare. Recunoscând eforturile depuse de membrii Forumului pentru industrializarea PC1 și angajamentele lor scrise de a implementa AF6, agenția a recomandat, de asemenea, luarea de măsuri de însoțire fără caracter obligatoriu de către organismele de standardizare și părțile interesate operaționale pentru a sprijini implementarea AF6. Agenția și-a declarat, de asemenea, disponibilitatea de a sprijini Comisia la monitorizarea și supravegherea acestor măsuri de însoțire.

(12)

Având în vedere concluziile agenției și avizele și angajamentele părților interesate, Comisia consideră că AF6 este pregătită de implementare.

(13)

La evaluarea conformității cu data-țintă pentru implementarea AF6, și anume 31 decembrie 2027, Comisia va lua în considerare dacă părțile interesate care trebuie să implementeze AF6 au planificat investițiile relevante pentru AF6 și dacă au luat în timp util măsurile necesare pentru a achiziționa echipamentele, software-ul sau serviciile relevante care urmează să fie implementate.

(14)

Măsurile prevăzute în prezenta decizie sunt conforme cu avizul Comitetului pentru cerul unic european,

ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:

Articolul 1

Funcționalitatea ATM privind schimbul inițial de informații privind traiectoria (AF6) din primul proiect comun instituit prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/116 este considerată pregătită de implementare și trebuie implementată până la 31 decembrie 2027.

Articolul 2

Prezenta decizie intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Adoptată la Bruxelles, 12 iunie 2024.

Pentru Comisie

Președinta

Ursula VON DER LEYEN


(1)  
JO L 96, 31.3.2004, p. 10, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2004/550/oj.

(2)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 409/2013 al Comisiei din 3 mai 2013 privind definirea proiectelor comune, instituirea guvernanței și identificarea stimulentelor pentru sprijinirea implementării Planului general european de management al traficului aerian (JO L 123, 4.5.2013, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2013/409/oj).

(3)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/116 al Comisiei din 1 februarie 2021 privind instituirea primului proiect comun care sprijină punerea în aplicare a Planului general european de management al traficului aerian prevăzut în Regulamentul (CE) nr. 550/2004 al Parlamentului European și al Consiliului, de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 409/2013 al Comisiei și de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 716/2014 al Comisiei (JO L 36, 2.2.2021, p. 10, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2021/116/oj).


ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2024/1663/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x