Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetExists($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetExists(mixed $offset): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 68 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetGet($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetGet(mixed $offset): mixed, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 75 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetSet($offset, $value) should either be compatible with ArrayAccess::offsetSet(mixed $offset, mixed $value): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 82 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetUnset($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetUnset(mixed $offset): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 89 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 23 Warning: Undefined array key "/home/lexro/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/themes/default" in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458

CELEX:32024D2035: Decizia (UE) 2024/2035 a Comisiei din 29 iulie 2024 privind neconformitatea ratelor unitare pentru tarifele de navigație aeriană stabilite de Italia pentru anul 2024 [notificată cu numărul C(2024) 5240]

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 03/08/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2024/203531.7.2024DECIZIA (UE) 2024/2035 A COMISIEI din 29 iulie 2024 privind neconformitatea ratelor unitare pentru tarifele de navigație aeriană stabilite de Italia pentru anul 2024[notificată cu numărul C(2024) 5240](Numai textul în limba italiană este autentic)COMISIA EUROPEANĂ,având în...

Informatii

Data documentului: 29/07/2024; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 31/07/2024; intră în vigoare data notificării
Data încetării: No end date
Autor: Comisia Europeană, Direcția Generală Mobilitate și Transporturi
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: Italia
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2024/2035

31.7.2024

DECIZIA (UE) 2024/2035 A COMISIEI

din 29 iulie 2024

privind neconformitatea ratelor unitare pentru tarifele de navigație aeriană stabilite de Italia pentru anul 2024

[notificată cu numărul C(2024) 5240]

(Numai textul în limba italiană este autentic)

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Regulamentul (CE) nr. 550/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 martie 2004 privind prestarea de servicii de navigație aeriană în cerul unic european (1), în special articolul 16 alineatul (1),

având în vedere Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317 al Comisiei din 11 februarie 2019 de instituire a unui sistem de performanță și de tarifare în cadrul cerului unic european și de abrogare a Regulamentelor de punere în aplicare (UE) nr. 390/2013 și (UE) nr. 391/2013 (2), în special articolul 29 alineatul (3),

întrucât:

1.   CONTEXT

(1)

În conformitate cu articolul 29 alineatul (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia trebuie să verifice dacă ratele unitare pentru fiecare zonă tarifară stabilite de statele membre pentru fiecare an al perioadei de referință au fost calculate în conformitate cu articolul 25 alineatul (2) din regulamentul respectiv.

(2)

Până la 20 decembrie 2023, statele membre au informat Comisia, în temeiul articolului 29 alineatul (2) litera (c) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, cu privire la ratele lor unitare pentru 2024. Comisia a efectuat verificarea menționată la articolul 29 alineatul (3) primul paragraf din regulamentul respectiv.

(3)

În cazul în care constată că o rată unitară nu respectă cerințele prevăzute la articolul 25 alineatul (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia trebuie să notifice statul membru în cauză și să îl invite să prezinte o rată unitară revizuită, în temeiul articolului 29 alineatul (3) al doilea paragraf din regulamentul respectiv.

2.   PROCEDURĂ

(4)

În contextul verificărilor efectuate în temeiul articolului 29 alineatul (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Comisia a constatat nereguli în ceea ce privește ratele unitare pentru serviciile de navigație aeriană de rută și terminală stabilite de Italia pentru 2024. Aceste nereguli privesc următoarele ajustări incluse în ratele unitare pentru serviciile de navigație aeriană de rută și terminală ale Italiei pentru anul 2024 în ceea ce privește furnizorul de servicii de navigație aeriană „ENAV”:

(a)

ajustările referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri care decurg din anul 2022 în ceea ce privește modificările neprevăzute ale costurilor investițiilor noi și existente ale ENAV în sensul articolului 28 alineatul (3) litera (a) și al articolului 28 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317;

(b)

ajustările referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri care decurg din anul 2022 în ceea ce privește modificările neprevăzute ale ratelor dobânzii la împrumuturile care finanțează costurile generate de furnizarea de servicii de navigație aeriană de către ENAV în sensul articolului 28 alineatul (3) litera (d) și al articolului 28 alineatul (6) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

(5)

Ajustările referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri menționate în considerentul 4 („ajustările referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri”) au fost incluse inițial de Italia ca parte a datelor preliminare privind ratele unitare pentru 2024 primite de Comisie la 7 iunie 2023 în conformitate cu articolul 29 alineatul (2) litera (a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. Ulterior, ajustările respective au fost justificate suplimentar în raportul privind partajarea riscurilor în materie de costuri, prezentat Comisiei de Italia la 11 septembrie 2023 în conformitate cu articolul 28 alineatul (7) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

(6)

La 4 octombrie 2023, Comisia a trimis o scrisoare autorității naționale de supraveghere din Italia („ANS italiană”). În scrisoarea respectivă, Comisia și-a exprimat îngrijorarea cu privire la conformitatea ajustărilor referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri, propuse de Italia pentru a fi incluse în ratele unitare pentru 2024 în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. Prin urmare, ANS italiană a fost invitată să rectifice ajustările referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri incluse în ratele unitare propuse pentru 2024, pentru a asigura conformitatea ratelor unitare respective cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

(7)

La 2 noiembrie 2023, ANS italiană a prezentat Comisiei tabele de raportare actualizate pentru stabilirea ratelor unitare pentru 2024, în conformitate cu articolul 29 alineatul (2) litera (b) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. Tabelele de raportare au inclus ajustări revizuite referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri care decurg din anul calendaristic 2022, care au fost incluse în ratele unitare propuse pentru 2024.

(8)

Italia și-a stabilit ratele unitare pentru 2024 în decembrie 2023 și a informat Comisia cu privire la aceasta la 20 decembrie 2023, în conformitate cu articolul 29 alineatul (2) litera (c) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. În plus, la 22 decembrie 2023, Italia a prezentat Comisiei un raport revizuit privind partajarea riscurilor în materie de costuri pentru anul 2022 („raportul revizuit privind partajarea riscurilor în materie de costuri”), care justifică ajustările revizuite în ceea ce privește partajarea riscurilor în materie de costuri, incluse în ratele unitare pentru 2024.

(9)

La 18 ianuarie 2024 și la 10 iunie 2024, Comisia a informat ANS italiană cu privire la preocupările rămase în ceea ce privește ajustările referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri, incluse în ratele unitare pentru 2024. Comisia a invitat Italia să se pronunțe cu privire la aceste preocupări. În răspunsurile primite la 5 februarie 2024 și la 27 iunie 2024, ANS italiană a furnizat Comisiei informații suplimentare cu privire la calculul ajustărilor referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri, fără a efectua rectificări ale acestor ajustări.

3.   ANALIZĂ

(10)

Comisia a constatat că ajustările referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri incluse de Italia în ratele sale unitare pentru 2024 rămân calculate incorect din cauza aplicării eronate a cerințelor legale privind recuperarea de la utilizatorii spațiului aerian a costurilor suportate pentru împrumuturile care finanțează furnizarea de servicii de navigație aeriană. Cerințele juridice următoare sunt relevante pentru constatările Comisiei.

(11)

În temeiul articolului 15 alineatul (3) literele (a) și (c) din Regulamentul (CE) nr. 550/2004, statele membre trebuie să stabilească tarife pentru disponibilitatea serviciilor de navigație aeriană per an calendaristic pe baza costurilor determinate. În conformitate cu articolul 15 alineatul (2) litera (a) din Regulamentul (CE) nr. 550/2004 coroborat cu articolul 10 alineatul (2) litera (b) și cu articolul 22 alineatul (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, statele membre trebuie să prevadă respectivele costuri stabilite în planurile lor de performanță înainte de începerea fiecărei perioade de referință și pentru fiecare an calendaristic al perioadei de referință. Astfel cum se prevede la articolul 15 alineatul (2) litera (a) din Regulamentul (CE) nr. 550/2004, costurile stabilite ale furnizării de servicii de navigație aeriană includ, printre altele, „sumele corespunzătoare pentru dobânzile pentru investițiile de capital”.

(12)

În conformitate cu articolul 22 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317 coroborat cu punctul 3.3 litera (f) din anexa II la regulamentul respectiv, o ipoteză privind rata dobânzii („rata stabilită a dobânzii”) trebuie prevăzută ex ante în planul de performanță pentru fiecare an al perioadei de referință, în scopul stabilirii costului capitalului. În plus, din aceste dispoziții legale rezultă că rata stabilită a dobânzii trebuie să fie egală cu rata medie ponderată a dobânzii la datoriile preconizate a fi suportate de furnizorul de servicii de navigație aeriană în anul în cauză (3).

(13)

„Rata reală a dobânzii”, care se raportează după sfârșitul anului calendaristic, trebuie să fie egală cu rata medie ponderată a dobânzii pentru datoriile furnizorului de servicii de navigație aeriană, în temeiul articolului 22 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317 coroborat cu articolul 23 din regulamentul respectiv (4).

(14)

În plus, din definiția de la articolul 2 punctul 1 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317 reiese clar că orice sumă raportată drept „cost real” înseamnă un cost suportat efectiv într-un an calendaristic pentru furnizarea de servicii de navigație aeriană, astfel cum figurează în conturile certificate sau, în absența unor astfel de conturi certificate, care face obiectul unui audit final al furnizorului de servicii de navigație aeriană. În consecință, costurile reale raportate pentru dobânda plătită la împrumuturile care finanțează furnizarea de servicii de navigație aeriană nu ar trebui să depășească costurile suportate efectiv de furnizorul de servicii de navigație aeriană în această privință.

Constatări privind ajustările referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri în ceea ce privește investițiile noi și cele existente

(15)

Italia a inclus, în ratele sale unitare pentru serviciile de navigație aeriană de rută și terminală pentru 2024, ajustări care decurg din modificări neprevăzute ale costurilor investițiilor noi și existente în active fixe (5) ale ENAV în temeiul articolului 28 alineatul (3) litera (a) și al articolului 28 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. Aceste costuri includ costul capitalului, perceput pentru investițiile noi și cele existente.

(16)

Comisia observă că Italia, în tabelele sale de raportare pentru serviciile de navigație aeriană de rută și terminală transmise Comisiei la 2 noiembrie 2023 și la 20 decembrie 2024, precum și în raportul revizuit privind partajarea riscurilor în materie de costuri, a raportat incorect rata medie ponderată a dobânzii suportate efectiv de ENAV în 2022. Într-adevăr, Italia a raportat o rată medie anuală ponderată a dobânzii de 2,64 % pentru ENAV în anul 2022, care este considerabil mai mare decât cifra corespunzătoare prezentată în raportul anual al ENAV pentru anul 2022, și anume 1,47 %.

(17)

În comunicările avute cu Comisia, Italia nu a contestat constatarea potrivit căreia rata reală a dobânzii raportată nu reflectă rata medie ponderată a dobânzii suportate efectiv de ENAV în 2022 pentru împrumuturile care finanțează costurile generate de furnizarea de servicii de navigație aeriană. Potrivit Italiei, rata „reală” a dobânzii raportată este compusă dintr-o „rată fără risc” și o „primă pentru riscul de îndatorare”, care nu se bazează pe rata efectivă ponderată a dobânzii înregistrată de ENAV.

(18)

O astfel de discrepanță în comparație cu rata dobânzii suportate efectiv de ENAV, conform raportului său anual, este nefondată și nu respectă cerințele de la articolul 22 alineatul (4) și de la articolul 23 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

(19)

Ca urmare a utilizării observate a unei rate reale a dobânzii greșite în calculul ajustărilor referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri menționate în considerentul 4 litera (a), ajustările respective sunt incorecte.

Constatări privind ajustările referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri în ceea ce privește modificările neprevăzute ale ratelor dobânzii la împrumuturi

(20)

Italia a inclus, în ratele sale unitare pentru serviciile de navigație aeriană de rută și terminală pentru 2024, ajustările care decurg din modificările neprevăzute ale ratelor dobânzii la împrumuturile care finanțează costurile generate de furnizarea de servicii de navigație aeriană de către ENAV în sensul articolului 28 alineatul (3) litera (d) și al articolului 28 alineatul (6) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317. Aceste ajustări se aplică în ceea ce privește datoria care finanțează activele circulante nete ale furnizorului de servicii de navigație aeriană, având în vedere că costurile împrumuturilor pentru finanțarea activelor fixe sunt deja acoperite în temeiul articolului 28 alineatul (3) litera (a) și al articolului 28 alineatul (4), care abordează diferențele dintre costurile investițiilor noi și cele existente.

(21)

În raportul său revizuit privind partajarea riscurilor în materie de costuri, Italia a utilizat, în ceea ce privește ajustările referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri pentru modificările neprevăzute ale ratelor dobânzii la împrumuturi în sensul articolului 28 alineatul (3) litera (d) și al articolului 28 alineatul (6) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, rata ponderată medie reală raportată corect a dobânzii pentru ENAV în 2022, și anume 1,47 %, în concordanță cu raportul anual al ENAV. Prin urmare, rata reală a dobânzii aplicată este diferită de ajustarea referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri pentru costurile investițiilor noi și existente, pentru care s-a utilizat o rată a dobânzii mai mare, în neconcordanță cu raportul anual al ENAV, astfel cum se explică în considerentul 16.

(22)

Cu toate acestea, Italia a modificat eronat, în raportul revizuit privind partajarea riscurilor în materie de costuri, rata stabilită a dobânzii prevăzută în planul său de performanță pentru a treia perioadă de referință („PR3”, 2020-2024) în scopul calculării ajustărilor referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri pentru modificările neprevăzute ale ratelor dobânzii la împrumuturi. Într-adevăr, Italia a utilizat o rată stabilită a dobânzii modificată pentru 2022 pentru ENAV de 0,69 %, care se abate în mod semnificativ de la rata stabilită a dobânzii de 1,86 % prevăzută de Italia în planul său de performanță pentru PR3, pe care Italia l-a prezentat Comisiei la 10 octombrie 2022.

(23)

În comunicările sale cu Comisia, Italia a susținut că rata stabilită a dobânzii trebuie revizuită în scopul ajustărilor referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri pentru modificările neprevăzute ale ratelor dobânzii la împrumuturi, pentru a asigura comparabilitatea cu rata reală a dobânzii ENAV de 1,47 % pentru 2022.

(24)

Cu toate acestea, o astfel de modificare ex post, în cursul perioadei de referință, a ratei stabilite a dobânzii prevăzute în planul de performanță nu este permisă din punct de vedere juridic. Este posibil ca un stat membru să solicite o revizuire a planului său de performanță, inclusiv o posibilă revizuire a obiectivelor de performanță în materie de rentabilitate și a costurilor stabilite prevăzute de acesta, în temeiul articolului 18 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, sub rezerva îndeplinirii condițiilor prevăzute la articolul respectiv și sub rezerva aprobării de către Comisie. Italia nu a prezentat însă nicio astfel de cerere, nefiind așadar permisă nicio revizuire retroactivă a obiectivelor de performanță în materie de rentabilitate după sfârșitul anului calendaristic în cauză, astfel cum se prevede la articolul 18 alineatul (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

(25)

Comisia observă, de asemenea, că modificarea ex post neconformă a ratei dobânzii stabilite pentru 2022 denaturează calculul diferențelor dintre costurile stabilite percepute de la utilizatori și costurile reale suportate de ENAV în ceea ce privește sumele aferente dobânzilor pentru rambursarea împrumuturilor sale. Este clar că Italia a facturat utilizatorilor spațiului aerian, ca parte a costurilor stabilite pentru 2022, un cost de capital pentru ENAV stabilit pe baza unei rate stabilite a dobânzii de 1,86 %. Prin urmare, aceste costuri determinate trebuie luate în considerare pentru aplicarea mecanismului de partajare a riscurilor în materie de costuri, fără nicio modificare, inclusiv în ceea ce privește parametrii subiacenți ai ratei stabilite a dobânzii.

(26)

Prin urmare, Italia a calculat incorect ajustările referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri menționate în considerentul 4 litera (b), care rezultă din modificările imprevizibile ale ratelor dobânzii la împrumuturile care finanțează costurile generate de furnizarea de servicii de navigație aeriană.

4.   CONCLUZIE

(27)

Pe baza analizei din considerentele 10-26, Comisia observă că neregulile observate în ceea ce privește ajustările referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri au condus la o supracompensare a ENAV în cadrul mecanismului de partajare a riscurilor în materie de costuri pentru costuri pe care nu le-a suportat efectiv și, invers, la perceperea unor sume suplimentare neeligibile de la utilizatori în cadrul mecanismului de partajare a riscurilor în materie de costuri ca parte a ratelor unitare pentru 2024.

(28)

Prin urmare, Comisia concluzionează că ratele unitare pentru 2024 stabilite de Italia pentru zonele sale tarifare de rută și terminale nu sunt în conformitate cu articolul 25 alineatul (2) litera (d) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317 în ceea ce privește calculul ajustărilor în funcție de partajarea riscurilor în materie de costuri în temeiul articolului 28 alineatul (4) și al articolului 28 alineatul (6) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

(29)

În conformitate cu articolul 29 alineatul (3) al doilea paragraf din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, Italia este invitată să prezinte Comisiei ratele unitare revizuite pentru 2024. Comisia a propus corecții ale calculului ratelor unitare pentru 2024, prevăzute în anexa la prezenta decizie. Este posibil ca, în cazul în care sunt disponibile elemente factuale suplimentare susținute de dovezi adecvate, Italia să propună corecții ale calculului ratelor unitare pentru 2024, diferite de cele propuse de Comisie,

ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:

Articolul 1

Ratele unitare pentru 2024 stabilite de Italia pentru zonele sale tarifare de rută și terminale, astfel cum sunt menționate în anexa I la prezenta decizie, nu respectă cerințele prevăzute la articolul 25 alineatul (2) litera (d) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

Articolul 2

Italia este invitată să prezinte Comisiei ratele unitare revizuite pentru 2024 pentru zonele tarifare menționate la articolul 1.

În calculul ratelor sale unitare revizuite pentru 2024, Italia poate lua în considerare corecțiile propuse ale ajustărilor referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri, care sunt prevăzute în anexa II la prezenta decizie.

Articolul 3

Prezenta decizie se adresează Republicii Italiene.

Adoptată la Bruxelles, 29 iulie 2024.

Pentru Comisie

Wopke HOEKSTRA

Membru al Comisiei


(1)  
JO L 96, 31.3.2004, p. 10, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2004/550/oj.

(2)  
JO L 56, 25.2.2019, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2019/317/oj.

(3)  Rata stabilită a dobânzii este prevăzută în tabelul de raportare privind „Costurile totale și costurile unitare” („tabelul 1”), care este inclus în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

(4)  Rata reală a dobânzii este raportată în tabelul de raportare privind „Costurile totale și costurile unitare” („tabelul 1”), care este inclus în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317.

(5)  În conformitate cu articolul 2 punctul 15 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, „investiții noi și existente” înseamnă achiziționarea, dezvoltarea, înlocuirea, modernizarea sau închirierea de active fixe în cazul cărora costurile de amortizare, costul capitalului sau, în cazul închirierii, costurile de funcționare pentru investiția respectivă sunt suportate în perioada de referință acoperită de planul de performanță.


ANEXA I

Ratele unitare pentru 2024 care nu sunt în conformitate cu cerințele prevăzute la articolul 25 alineatul (2) litera (d) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317

Zona tarifară

Ratele unitare pentru anul 2024

Italia – Zona tarifară de rută

68,77  EUR

Italia – Zona tarifară terminală 1

193,05  EUR

Italia – Zona tarifară terminală 2

216,28  EUR


ANEXA II

Corecțiile propuse ale ratelor unitare pentru 2024

Zona tarifară

Ajustări referitoare la partajarea riscurilor în materie de costuri care decurg din anul calendaristic 2022 și sunt incluse în ratele unitare pentru 2024 (1)

Ratele unitare rezultate pentru 2024 după aplicarea corecțiilor propuse

(EUR)

Sume incluse de Italia în ratele unitare pentru 2024 (2)

(mii EUR)

Sumele corectate propuse pentru ratele unitare revizuite pentru 2024 (3)

(mii EUR)

Italia – Zona tarifară de rută

–4 929,0

–8 105,4

68,48

Italia – Zona tarifară terminală 1

– 103,7

– 438,5

191,59

Italia – Zona tarifară terminală 2

– 514,9

– 910,1

215,11


(1)  Cuantumurile totale pentru ajustările menționate la articolul 25 alineatul (2) litera (d) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/317, care cuprind diferențele de costuri în temeiul articolului 28 alineatele (4)-(6) din regulamentul respectiv.

(2)  Sumele la nivelul zonei tarifare prezentate în tabelele de raportare transmise de Italia Comisiei.

(3)  Sume corectate pe baza următoarelor ipoteze privind rata dobânzii:

o rată stabilită a dobânzii de 1,86 % pentru anul 2022, astfel cum se prevede în planul de performanță al Italiei pentru a treia perioadă de referință;

o dobândă medie ponderată efectivă reală pentru ENAV de 1,47 %, astfel cum este prezentată în raportul anual al ENAV pentru anul 2022.


ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2024/2035/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x