CELEX:32024D3106: Decizia (UE) 2024/3106 a Consiliului din 26 noiembrie 2024 privind poziția care urmează să fie adoptată în numele Uniunii Europene în cadrul Comitetului pentru siguranță maritimă al Organizației Maritime Internaționale la cea de a 109-a sesiune a acestuia cu privire la adoptarea unor amendamente la Codul internațional privind siguranța navelor care utilizează gaze sau alți combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF)
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 11/12/2024 |
|
Informatii
Data documentului: 26/11/2024; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 26/11/2024; intrare în vigoare data documentului a se vedea articolul 4
Data încetării: No end date
Emitent: Consiliul Uniunii Europene
Formă: Repertoriu EUR-Lex
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria L |
2024/3106 |
10.12.2024 |
DECIZIA (UE) 2024/3106 A CONSILIULUI
din 26 noiembrie 2024
privind poziția care urmează să fie adoptată în numele Uniunii Europene în cadrul Comitetului pentru siguranță maritimă al Organizației Maritime Internaționale la cea de a 109-a sesiune a acestuia cu privire la adoptarea unor amendamente la Codul internațional privind siguranța navelor care utilizează gaze sau alți combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF)
CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, în special articolul 100 alineatul (2) coroborat cu articolul 218 alineatul (9),
având în vedere propunerea Comisiei Europene,
întrucât:
(1) |
Măsurile luate de Uniune în sectorul transportului maritim ar trebui să urmărească îmbunătățirea siguranței maritime și protejarea mediului marin și a sănătății umane. |
(2) |
Comitetul pentru siguranță maritimă (MSC) al Organizației Maritime Internaționale (OMI) urmează să adopte, în cadrul celei de a 109-a sesiuni a sale, care va avea loc în perioada 2-6 decembrie 2024 (denumită în continuare „MSC 109”), amendamente la Codul internațional privind siguranța navelor care utilizează gaze sau alți combustibili cu punct de aprindere scăzut (denumit în continuare „Codul IGF”). |
(3) |
Este oportun să se stabilească poziția care urmează să fie adoptată în numele Uniunii în cadrul MSC 109, întrucât amendamentele la Codul IGF avute în vedere au vocația de a influența în mod decisiv conținutul dreptului Uniunii, și anume al Directivei 2009/45/CE a Parlamentului European și a Consiliului (1). |
(4) |
Amendamentele la Codul IGF privesc o varietate de aspecte, printre care cilindrii de aspirație ai pompelor, deschiderea supapei de siguranță, spațiile de pregătire a combustibilului, protecția structurală împotriva incendiilor și zonele periculoase. Uniunea ar trebui să sprijine respectivele amendamente, întrucât acestea vor spori siguranța navelor, inclusiv a navelor de pasageri, care utilizează drept combustibil gaze naturale. Respectivele amendamente asigură un nivel echivalent de protecție a sistemului de conducte și a orificiului rezervorului din conductele de evacuare ale supapei de siguranță în timpul funcționării normale și în caz de urgență. În plus, respectivele amendamente recunosc, de asemenea, existența unor puțuri mici de rezervoare de gaze naturale lichefiate (GNL). |
(5) |
Uniunea nu este membră a OMI, și nici parte contractantă la Codul IGF. Prin urmare, Consiliul ar trebui să autorizeze statele membre să exprime poziția Uniunii la MSC 109. |
(6) |
Domeniul de aplicare al prezentei decizii ar trebui să se limiteze la conținutul amendamentelor propuse, în măsura în care acestea au vocația de a afecta normele comune ale Uniunii și intră în sfera de competență exclusivă a Uniunii. Prezenta decizie nu ar trebui să afecteze repartizarea competențelor între Uniune și statele membre ale acesteia, |
ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:
Articolul 1
Poziția care urmează să fie adoptată în numele Uniunii în cadrul Comitetului pentru siguranță maritimă al Organizației Maritime Internaționale (OMI) la cea de a 109-a sesiune a acestuia este de a fi de acord cu adoptarea amendamentelor la Codul internațional privind siguranța navelor care utilizează gaze sau alți combustibili cu punct de aprindere scăzut (denumit în continuare „Codul IGF”), astfel cum figurează în anexa 2 la documentul OMI MSC 109/3 (denumite în continuare „amendamentele”).
Articolul 2
(1) Poziția care urmează să fie adoptată în numele Uniunii, astfel cum este prevăzută la articolul 1, privește amendamentele, în măsura în care amendamentele intră în sfera de competență exclusivă a Uniunii și în măsura în care acestea pot afecta normele comune ale Uniunii. Poziția respectivă este exprimată de statele membre, acestea fiind toate membre ale OMI, acționând împreună în interesul Uniunii.
(2) Se poate conveni asupra unor modificări minore ale poziției stabilite la articolul 1 fără a mai fi necesară o decizie suplimentară a Consiliului.
Articolul 3
Statele membre sunt autorizate să își exprime consimțământul, în interesul Uniunii, în ceea ce privește asumarea de obligații în temeiul amendamentelor, în măsura în care amendamentele intră în sfera de competență exclusivă a Uniunii.
Articolul 4
Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării.
Adoptată la Bruxelles, 26 noiembrie 2024.
Pentru Consiliu
Președintele
HANKÓ B.
(1) Directiva 2009/45/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 6 mai 2009 privind normele și standardele de siguranță pentru navele de pasageri (JO L 163, 25.6.2009, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2009/45/oj).
ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2024/3106/oj
ISSN 1977-0782 (electronic edition)