CELEX:32024D3216: Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/3216 a Consiliului din 10 decembrie 2024 prin care Franța este autorizată să aplice niveluri reduse de impozitare pentru energia electrică furnizată în mod direct aeronavelor staționate pe aerodromuri deschise traficului aerian public
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 30/12/2024 |
|
Informatii
Data documentului: 10/12/2024; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 01/01/2025; Punere în aplicare a se vedea articolul 2
Data încetării: 31/12/2028; a se vedea articolul 2
Emitent: Consiliul Uniunii Europene
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: Franţa
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria L |
2024/3216 |
27.12.2024 |
DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2024/3216 A CONSILIULUI
din 10 decembrie 2024
prin care Franța este autorizată să aplice niveluri reduse de impozitare pentru energia electrică furnizată în mod direct aeronavelor staționate pe aerodromuri deschise traficului aerian public
CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Directiva 2003/96/CE a Consiliului din 27 octombrie 2003 privind restructurarea cadrului comunitar de impozitare a produselor energetice și a electricității (1), în special articolul 19,
având în vedere propunerea Comisiei Europene,
întrucât:
(1) |
Prin scrisoarea din 11 aprilie 2022, Franța a solicitat autorizația de a aplica un nivel redus de impozitare pentru energia electrică furnizată tuturor aeronavelor staționate pe aerodromuri deschise traficului aerian public, în temeiul articolului 19 din Directiva 2003/96/CE. Autoritățile franceze au furnizat informații suplimentare la 25 octombrie 2022 și la 7 august 2023. Autoritățile franceze au transmis informații suplimentare la 30 octombrie 2023, 7 noiembrie 2023, 27 decembrie 2023 și 18 aprilie 2024. Autorizația solicitată ar trebui să se aplice până la 31 decembrie 2028. |
(2) |
Conform autorităților franceze, prin nivelurile reduse de impozitare pe care intenționează să le aplice, Franța urmărește să promoveze în continuare introducerea și utilizarea energiei electrice furnizate din rețeaua de energie electrică. Utilizarea acestui tip de energie electrică este considerată a fi o modalitate mai puțin dăunătoare pentru mediu de a satisface necesarul de energie electrică al aeronavelor aflate în staționare pe aeroporturi deschise traficului aerian public, în comparație cu utilizarea de către aeronavele respective a carburantului de origine fosilă pentru mijloacele de producere interne. |
(3) |
În măsura în care utilizarea energiei electrice furnizate din rețeaua de energie electrică contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și de alți poluanți atmosferici care, altfel, ar fi produse prin mijloacele de producere interne ale aeronavelor, acest lucru contribuie la îmbunătățirea calității aerului și la reducerea zgomotului. Prin urmare, se așteaptă ca această măsură să contribuie la obiectivele politicilor Uniunii Europene în materie de mediu, sănătate și climă. |
(4) |
Prin autorizarea Franței să aplice niveluri reduse de impozitare pentru energia electrică furnizată din rețeaua de energie electrică nu se depășește ceea ce este necesar dat fiind faptul că producerea de energie electrică la bord va rămâne, în majoritatea cazurilor, o soluție mai competitivă. Din același motiv și din cauza gradului actual relativ redus de pătrundere pe piață a tehnologiei, este puțin probabil ca măsura să conducă la denaturarea semnificativă a concurenței pe durata sa de aplicare și, așadar, nu va influența în mod negativ buna funcționare a pieței interne. |
(5) |
Prin urmare, Franța ar trebui să fie autorizată să aplice niveluri reduse de impozitare, așa cum a solicitat, cu începere de la 1 ianuarie 2025. |
(6) |
În conformitate cu articolul 19 alineatul (2) din Directiva 2003/96/CE, fiecare autorizație acordată în temeiul respectivului articol trebuie să fie limitată în timp. Totuși, pentru a nu aduce atingere evoluțiilor viitoare ale cadrului juridic existent, este necesar să se prevadă că, în cazul în care Consiliul, hotărând în temeiul articolului 113 sau al oricărei alte dispoziții relevante din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, introduce un sistem general modificat de impozitare a produselor energetice și a energiei electrice cu care prezenta autorizație nu ar fi compatibilă, această autorizație încetează să se aplice. |
(7) |
Prezenta decizie nu aduce atingere aplicării normelor Uniunii privind ajutoarele de stat, |
ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:
Articolul 1
Franța este autorizată să aplice niveluri reduse de impozitare pentru energia electrică furnizată în mod direct din rețeaua de energie electrică aeronavelor staționate pe aerodromuri deschise traficului aerian public, cu condiția respectării nivelurilor minime de impozitare menționate la articolul 10 alineatul (1) din Directiva 2003/96/CE.
Articolul 2
Prezenta decizie se aplică de la 1 ianuarie 2025 până la 31 decembrie 2028.
Cu toate acestea, în cazul în care Consiliul, hotărând în temeiul articolului 113 sau al oricărei alte dispoziții pertinente din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, introduce un sistem general modificat pentru impozitarea produselor energetice și a energiei electrice, cu care autorizația acordată la articolul 1 din prezenta decizie nu ar fi compatibilă, prezenta decizie încetează să se aplice de la data la care devine aplicabil sistemul general modificat respectiv.
Articolul 3
Prezenta decizie produce efecte de la data notificării acesteia.
Articolul 4
Prezenta decizie se adresează Republicii Franceze.
Adoptată la Bruxelles, 10 decembrie 2024.
Pentru Consiliu
Președintele
VARGA M.
ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2024/3216/oj
ISSN 1977-0782 (electronic edition)