Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetExists($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetExists(mixed $offset): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 68 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetGet($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetGet(mixed $offset): mixed, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 75 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetSet($offset, $value) should either be compatible with ArrayAccess::offsetSet(mixed $offset, mixed $value): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 82 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetUnset($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetUnset(mixed $offset): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 89 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 23 Warning: Undefined array key "/home/lexro/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/themes/default" in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458

CELEX:32024R2018: Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2024/2018 al Comisiei din 26 iulie 2024 privind revizuirea taxelor și tarifelor care trebuie plătite Agenției Uniunii Europene pentru Căile Ferate și condițiile de plată a acestora

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 19/08/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2024/201829.7.2024REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2024/2018 AL COMISIEI din 26 iulie 2024 privind revizuirea taxelor și tarifelor care trebuie plătite Agenției Uniunii Europene pentru Căile Ferate și condițiile de plată a acestora(Text cu relevanță...

Informatii

Data documentului: 26/07/2024; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 01/10/2024; Punere în aplicare a se vedea articolul 3
Data încetării: No end date
Autor: Comisia Europeană, Direcția Generală Mobilitate și Transporturi
Formă: Repertoriu EUR-Lex
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2024/2018

29.7.2024

REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2024/2018 AL COMISIEI

din 26 iulie 2024

privind revizuirea taxelor și tarifelor care trebuie plătite Agenției Uniunii Europene pentru Căile Ferate și condițiile de plată a acestora

(Text cu relevanță pentru SEE)

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Regulamentul (UE) 2016/796 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 mai 2016 privind Agenția Uniunii Europene pentru Căile Ferate și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 881/2004 (1), în special articolul 80 alineatul (1),

întrucât:

(1)

Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/764 al Comisiei (2) stabilește taxele și sumele de bani (tarifele) care trebuie plătite Agenției Uniunii Europene pentru Căile Ferate („agenția”) pentru desfășurarea anumitor activități și pentru prestarea altor servicii menționate în Regulamentul (UE) 2016/796. În conformitate cu articolul 80 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/796, cuantumul taxelor și tarifelor trebuie stabilit la un nivel care să asigure faptul că veniturile aferente sunt suficiente pentru a acoperi costul integral al serviciilor prestate.

(2)

Articolul 10 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/764 impune Comisiei să evalueze regimul taxelor și tarifelor o dată în fiecare exercițiu financiar pe baza rezultatelor financiare ale agenției și a estimărilor privind cheltuielile și veniturile viitoare și, dacă este necesar, să revizuiască aceste taxe și tarife. Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/764 trebuie apoi revizuit în lumina informațiilor furnizate de agenție în rapoartele sale anuale.

(3)

Până la sfârșitul anului 2023, agenția a autorizat peste 65 000 de vehicule, a emis aproape 200 de certificate unice de siguranță și a acceptat soluții tehnice pentru peste 10 implementări terestre ale Sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS). Astfel de procese au permis agenției să colecteze datele necesare pentru a defini taxe fixe suplimentare pentru anumite tipuri de aplicații și servicii.

(4)

Numărul tot mai mare de autorizații de introducere pe piață a vehiculelor eliberate de agenție duce la creșterea volumului de muncă, în special în ceea ce privește prelucrarea notificărilor privind modificările introduse la vehiculele autorizate, în conformitate cu articolul 16 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/545 al Comisiei (3), și prelucrarea cererilor de introducere a datelor în Registrul european al tipurilor de vehicule autorizate (ERATV) pentru noile tipuri de vehicule și variante de tip de vehicule. Din motive de transparență și previzibilitate pentru solicitanți și pentru a asigura recuperarea integrală a costurilor asociate, ar trebui introduse taxe fixe pentru prelucrarea unor astfel de notificări și cereri.

(5)

În cazul cererilor privind autorizația de introducere pe piață a vagoanelor de marfă, astfel cum sunt definite la punctul 2.1 din anexa la Regulamentul (UE) nr. 321/2013 al Comisiei (4), în cazul în care zona de utilizare este întreaga Uniune, singura entitate de autorizare este agenția. Prin urmare, introducerea unei taxe fixe pentru aceste cereri este adecvată.

(6)

Nivelul taxelor fixe ar trebui să fie calculat pe baza volumului mediu de muncă asociat cu prelucrarea unui tip relevant de cerere, solicitare sau notificare.

(7)

În temeiul articolului 5 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/764, agenția trebuie să emită o factură finală solicitantului în termen de 30 de zile calendaristice de la decizia sa. Cu toate acestea, nu există un termen similar pentru transmiterea declarațiilor de costuri de către autoritățile naționale de siguranță care participă la evaluarea agenției. Lipsa declarațiilor de costuri întârzie emiterea facturii finale de către agenție. Prin urmare, este necesar să se revizuiască calendarul de emitere a facturilor de către agenție și să se includă termene-limită pentru transmiterea declarațiilor de costuri de către autoritățile naționale de siguranță.

(8)

Experiența dobândită în aplicarea Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/764 a arătat că mai multe dispoziții necesită clarificări pentru a evita neînțelegerile și pentru a simplifica și mai mult gestionarea facturilor. În acest scop, ar trebui introduse modificări pentru a permite agenției să emită facturi lunare sau multiple și pentru a descuraja cererile tardive de aplicare a reducerilor pentru microîntreprinderi și întreprinderile mici și mijlocii.

(9)

Deși introducerea unor taxe fixe pentru anumite activități ale agenției a avut rezultate pozitive în ceea ce privește creșterea transparenței costurilor pe piața feroviară, este posibil ca, în domeniile rămase, taxele fixe să nu fie adecvate din cauza particularităților aplicațiilor individuale care cauzează o variabilitate semnificativă a volumului de muncă necesar pentru prelucrarea acestora, precum și din cauza diferențelor, pentru moment, în ceea ce privește costurile subiacente aferente. Acest lucru este valabil, în special, în cazul în care agenția are obligația de a consulta autoritățile naționale de siguranță și, prin urmare, taxa finală plătită de solicitant conține o parte variabilă care reflectă taxele percepute de autoritățile naționale de siguranță, dintre care majoritatea aplică până în prezent tarife orare.

(10)

Prin urmare, Comisia consideră că nu este necesar să se stabilească un termen specific pentru revizuirea Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/764 în vederea introducerii unor taxe fixe suplimentare. Cerința de a trece treptat de la taxe variabile la taxe fixe ar trebui menținută; cu toate acestea, revizuirile ulterioare ale taxelor și tarifelor nu ar trebui să fie determinate de un termen, ci ar trebui efectuate ori de câte ori acestea sunt justificate și necesare.

(11)

În conformitate cu articolul 10 alineatul (1a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/764, indexarea anuală a taxelor și tarifelor agenției trebuie să țină seama de actualizarea anuală a remunerațiilor și pensiilor personalului agenției, precum și de rata inflației din Uniune. Agenția publică periodic pe site-ul său web taxele și tarifele indexate pentru anul următor, iar aplicarea acestora nu necesită o revizuire a regulamentului de punere în aplicare. Întrucât prezentul regulament adaugă noi rubrici pentru anumite tipuri de taxe, care sunt calculate utilizând tariful orar al agenției, indexat la valorile din 2024, Comisia consideră că toate valorile prevăzute de prezentul regulament ar trebui actualizate pentru a reflecta nivelul real al taxelor și tarifelor pentru anul 2024.

(12)

Pentru a asigura solicitanților și agenției suficient timp pentru a se adapta la noile norme, este oportun să se stabilească o dată de aplicare a prezentului regulament. În plus, deoarece activitățile desfășurate de agenție pot necesita o perioadă lungă de timp, anumite activități pot fi în curs la data aplicării prezentului regulament. Prin urmare, este oportun să se stabilească, de asemenea, dispoziții tranzitorii în temeiul cărora normele prevăzute în versiunea Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/764 în vigoare înainte de data aplicării prezentului regulament ar trebui să se aplice în ceea ce privește calcularea taxelor pentru cererile, solicitările și notificările depuse înainte de data respectivă.

(13)

Prin urmare, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/764 ar trebui să fie modificat în consecință.

(14)

Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul comitetului menționat la articolul 81 din Regulamentul (UE) 2016/796,

ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:

Articolul 1

Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/764 se modifică după cum urmează:

1.

La articolul 1 alineatul (3), litera (c) se înlocuiește cu următorul text:

„(c)

emiterea unui aviz cu privire la cererea de aprobare a echipamentelor terestre ale Sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS), în conformitate cu articolul 19 alineatul (3) ultimul paragraf din Directiva (UE) 2016/797;”.

2.

La articolul 2, alineatele (1) și (2) se înlocuiesc cu următorul text:

„(1)   Agenția percepe taxe în următoarele cazuri:

(a)

pentru depunerea cererilor la agenție prin intermediul ghișeului unic, dacă aceste taxe nu sunt incluse în taxele fixe pentru prelucrarea cererilor;

(b)

pentru prelucrarea cererilor, solicitărilor și notificărilor depuse la agenție, inclusiv pentru emiterea estimărilor menționate la articolul 4 sau în cazul în care o cerere, o solicitare sau o notificare este retrasă ulterior de către solicitant;

(c)

în cazul în care agenția, din proprie inițiativă, reînnoiește, restricționează, modifică sau revizuiește o decizie emisă în conformitate cu Directiva (UE) 2016/798 sau cu Directiva (UE) 2016/797.

Agenția poate percepe taxe în cazul în care revocă o autorizație de introducere pe piață din cauza unei neconformități constatate ulterior cu cerințele esențiale a unui vehicul în uz sau a unui tip de vehicul în conformitate cu articolul 26 din Directiva (UE) 2016/797 sau în cazul în care titularul unui certificat unic de siguranță nu mai îndeplinește condițiile de certificare în conformitate cu articolul 17 alineatele (5) și (6) din Directiva (UE) 2016/798.

(2)   Cererile, solicitările și notificările menționate la alineatul (1) primul paragraf literele (a) și (b) vizează:

(a)

autorizațiile de introducere pe piață a vehiculelor și a tipurilor de vehicule în conformitate cu articolele 20 și 21 din Regulamentul (UE) 2016/796, în afara celor menționate la litera (b) de la prezentul alineat;

(b)

autorizațiile de introducere pe piață a unui vehicul sau a unei serii de vehicule care este în conformitate cu un tip de vehicul autorizat în temeiul articolului 25 alineatul (1) din Directiva (UE) 2016/797;

(c)

certificatele unice de siguranță în conformitate cu articolul 14 din Regulamentul (UE) 2016/796;

(d)

deciziile de aprobare a conformității în ceea ce privește interoperabilitatea a unei soluții de echipamente ERTMS terestre cu STI aplicabilă, în conformitate cu articolul 22 din Regulamentul (UE) 2016/796;

(e)

cererile de implicare prealabilă în conformitate cu articolul 22 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/545 și cu articolul 2 alineatul (3) și articolul 4 alineatul (5) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/763;

(f)

contestațiile menționate la articolul 58 din Regulamentul (UE) 2016/796, în conformitate cu articolul 7 din prezentul regulament;

(g)

înmatriculările în Registrul european al tipurilor de vehicule autorizate (ERATV) ale unei noi versiuni de tip de vehicul sau ale unei noi versiuni a unei variante de tip de vehicul în conformitate cu articolul 15 alineatul (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/545;

(h)

notificările în conformitate cu articolul 16 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/545, inclusiv orice decizii ale agenției în acest sens.”

3.

La articolul 3, alineatele (2)-(5) se înlocuiesc cu următorul text:

„(2)   Fără a aduce atingere alineatului (3) litera (a), cuantumul taxelor pentru prelucrarea cererilor menționate la articolul 2 alineatul (2) literele (a), (c), (d) și (e) și pentru desfășurarea activităților menționate la articolul 2 alineatul (1) primul paragraf litera (c) și la articolul 2 alineatul (1) al doilea paragraf, este egal cu totalul următoarelor:

(a)

numărul de ore petrecute de personalul agenției și de experții externi pentru prelucrarea cererii, înmulțit cu tariful orar al agenției specificat la punctul 1 din anexă;

(b)

cuantumurile relevante prezentate de autoritățile naționale de siguranță («ANS») care rezultă din costurile de prelucrare a componentelor naționale ale cererii, inclusiv evaluările legate de gările de frontieră, după caz.

(3)   Cuantumul taxelor pentru depunerea și prelucrarea următoarelor cereri, solicitări și notificări este cuantumul fix relevant specificat la punctul 3 tabelul B din anexă și include taxa pentru utilizarea ghișeului unic menționată la alineatul (1) din prezentul articol, după caz:

(a)

cereri în temeiul articolului 2 alineatul (2) litera (a) din prezentul regulament, pentru vagoane de marfă, astfel cum sunt definite la punctul 2.1 din anexa la Regulamentul (UE) nr. 321/2013 al Comisiei (*1), în cazul în care zona de utilizare este întreaga Uniune;

(b)

cereri în temeiul articolului 2 alineatul (2) litera (b);

(c)

solicitări în temeiul articolului 2 alineatul (2) litera (g);

(d)

notificări în temeiul articolului 2 alineatul (2) litera (h).

Cuantumul fix menționat la primul paragraf se plătește în momentul depunerii cererii, a solicitării sau a notificării.

(4)   Cuantumul taxelor pentru serviciile menționate la articolul 2 alineatul (3) din prezentul regulament este egal cu numărul de ore petrecute de personalul agenției și de experții externi, înmulțit cu tariful orar al agenției stabilit la punctul 1 din anexă. Pentru serviciile menționate la articolul 43 din Regulamentul (UE) 2016/796, taxa pentru fiecare participant individual este rezultatul împărțirii acestui cuantum al taxelor în funcție de numărul estimat de participanți la activitatea de asistență a agenției, cu excepția cazului în care se convine altfel.

(5)   La cererea solicitantului, în cazul microîntreprinderilor sau al întreprinderilor mici sau mijlocii se aplică o reducere de 20 % din suma percepută de agenție pentru o cerere, solicitare sau notificare menționată la articolul 2 alineatul (1).

În sensul prezentului regulament, microîntreprindere sau întreprindere mică sau mijlocie înseamnă un producător, un administrator de infrastructură, un deținător de vehicule sau o întreprindere feroviară autonomă, care este stabilit(ă) sau își are sediul într-o țară membră a Spațiului Economic European și care îndeplinește condițiile prevăzute în Recomandarea 2003/361/CE a Comisiei (*2).

Solicitantul trebuie să prezinte dovada că se califică drept microîntreprindere sau întreprindere mică sau mijlocie în termen de 1 lună de la data cererii, a solicitării sau a notificării. Agenția evaluează dovezile furnizate și poate refuza cererea de acordare a statutului de microîntreprindere sau de întreprindere mică sau mijlocie în caz de îndoieli sau de lipsă de justificare.

(*1)  Regulamentul (UE) nr. 321/2013 al Comisiei din 13 martie 2013 privind specificația tehnică de interoperabilitate pentru subsistemul «material rulant – vagoane de marfă» al sistemului feroviar din Uniunea Europeană și de abrogare a Deciziei 2006/861/CE (JO L 104, 12.4.2013, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2013/321/oj).”

(*2)  Recomandarea Comisiei din 6 mai 2003 privind definirea microîntreprinderilor și a întreprinderilor mici și mijlocii, (JO L 124, 20.5.2003, p. 36, ELI: http://data.europa.eu/eli/reco/2003/361/oj).”

4.

Articolul 4 se modifică după cum urmează:

(a)

la alineatul (1), primul paragraf se înlocuiește cu următorul text:

„Agenția emite, la cererea solicitantului, o estimare fără caracter obligatoriu a cuantumului taxelor și al tarifelor aferente cererii, solicitării sau notificării, inclusiv solicitării de servicii și oferă informații cu privire la data la care vor fi emise facturile.”;

(b)

alineatele (2) și (3) se înlocuiesc cu următorul text:

„(2)   În cursul prelucrării unei cereri, solicitări sau notificări, agenția și ANS își monitorizează costurile proprii. La cererea solicitantului, în cazurile în care costurile riscă să depășească estimarea cu mai mult de 15 %, agenția informează solicitantul cu privire la acest lucru.

(3)   Dacă prelucrarea unei cereri, solicitări sau notificări sau prestarea unui serviciu durează mai mult de un an, solicitantul poate cere o nouă estimare.”

5.

Articolul 5 se modifică după cum urmează:

(a)

alineatul (1) se înlocuiește cu următorul text:

„(1)   Agenția emite o factură pentru taxele și tarifele datorate, în termen de 60 de zile calendaristice de la data:

(a)

deciziei sale, cu excepția deciziilor care intră sub incidența regimului de taxe fixe sau care fac obiectul articolului 6 alineatul (3);

(b)

deciziei comisiei pentru soluționarea contestațiilor;

(c)

la care s-a încheiat serviciul prestat;

(d)

retragerii unei cereri, a unei solicitări sau a unei notificări;

(e)

oricărui alt eveniment care a dus la încetarea prelucrării unei cereri, solicitări sau notificări.

În ceea ce privește taxele fixe care trebuie plătite la momentul depunerii cererii, solicitării sau notificării menționate la articolul 3 alineatele (1) și (3), înainte de prelucrarea cererii, solicitării sau notificării de către agenție, agenția poate conveni asupra unei date scadente mai scurte cu fiecare solicitant în parte, la cererea acestora, și poate, de asemenea, să încheie un acord special privind facturarea, inclusiv emiterea unei facturi lunare.”

;

(b)

la alineatul (2), litera (d) se înlocuiește cu următorul text:

„(d)

atunci când este cazul, costurile facturate de către ANS responsabilă. Aceste costuri se specifică în legătură cu sarcinile executate și cu timpul lucrat sau sub forma unor rate fixe aplicate de ANS pentru prelucrarea componentei naționale a cererii, inclusiv evaluarea referitoare la gările de frontieră, după caz.”;

(c)

se introduce alineatul (2a) cu următorul text:

„(2a)   Factura se adresează persoanei sau entității:

(a)

indicate ca solicitant în OSS;

(b)

care solicită înregistrarea în temeiul articolului 2 alineatul (2) litera (g);

(c)

care depune o notificare în temeiul articolului 2 alineatul (2) litera (h);

(d)

care solicită un serviciu în temeiul articolului 2 alineatul (3).”

;

(d)

alineatul (3) se înlocuiește cu următorul text:

„(3)   ANS furnizează agenției o situație a costurilor asociate contribuției lor, în vederea includerii în factura emisă de agenție, în termen de 30 de zile calendaristice de la datele menționate la alineatul (1). Situația costurilor include detalii privind modul în care au fost calculate costurile respective.”

;

(e)

alineatele (5) și (6) se înlocuiesc cu următorul text:

„(5)   Agenția notifică solicitanților decizia și depune factura prin intermediul ghișeului unic menționat la articolul 12 din Regulamentul (UE) 2016/796 sau prin orice alte mijloace adecvate.

(6)   Agenția poate factura sume intermediare o dată la șase luni sau poate emite mai multe facturi, după caz.”

;

(f)

alineatele (9) și (10) se înlocuiesc cu următorul text:

„(9)   Dacă solicitantul este o microîntreprindere sau o întreprindere mică sau mijlocie, agenția ia în considerare solicitările de prelungire rezonabilă a termenului-limită pentru plată și plata în rate.

(10)   Se rambursează către ANS costurile suportate pentru prelucrarea componentei naționale a cererilor, inclusiv a evaluărilor legate de gările de frontieră, după caz, în termenele-limită menționate la alineatele (8) și (9).”

6.

La articolul 10, alineatul (3) se înlocuiește cu următorul text:

„(3)   Având în vedere informațiile relevante furnizate de agenție în rapoartele sale anuale, prezentul regulament este revizuit pentru a se introduce taxe fixe.”

7.

Anexa se înlocuiește cu textul din anexa la prezentul regulament.

Articolul 2

Prezentul regulament nu se aplică cererilor, solicitărilor și notificărilor transmise agenției înainte de data aplicării.

Articolul 3

Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Se aplică de la 1 octombrie 2024.

Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.

Adoptat la Bruxelles, 26 iulie 2024.

Pentru Comisie

Președinta

Ursula VON DER LEYEN


(1)  
JO L 138, 26.5.2016, p. 1, ELI: https://data.europa.eu/eli/reg/2016/796/oj.

(2)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/764 al Comisiei din 2 mai 2018 privind taxele și sumele de bani care trebuie plătite Agenției Uniunii Europene pentru Căile Ferate și condițiile de plată a acestora (JO L 129, 25.5.2018, p. 68, ELI: https://data.europa.eu/eli/reg_impl/2018/764/oj).

(3)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/545 al Comisiei din 4 aprilie 2018 de instituire a modalităților practice pentru procesul de autorizare a vehiculelor feroviare și de autorizare de tip a vehiculelor feroviare în temeiul Directivei (UE) 2016/797 a Parlamentului European și a Consiliului (JO L 90, 6.4.2018, p. 66, ELI: https://data.europa.eu/eli/reg_impl/2018/545/oj).

(4)  Regulamentul (UE) nr. 321/2013 al Comisiei din 13 martie 2013 privind specificația tehnică de interoperabilitate pentru subsistemul „material rulant – vagoane de marfă” al sistemului feroviar din Uniunea Europeană și de abrogare a Deciziei 2006/861/CE (JO L 104, 12.4.2013, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2013/321/oj).


ANEXĂ

„ANEXĂ

1.   

Agenția aplică un tarif orar de 265 EUR.

2.   

Taxele fixe care trebuie plătite agenției pentru utilizarea ghișeului unic sunt următoarele:

Tabelul A

 

Grup de costuri ghișeu unic

Cuantum (EUR)

Depunerea unei cereri la agenție pentru:

1.

Un certificat unic de siguranță

464

2.

O autorizație de tip de vehicul

464

3.

O autorizație de vehicul, alta decât o autorizație în conformitate cu tipul

464

4.

O omologare de echipament ERTMS terestru

464

5.

Un proces de implicare prealabilă

464

3.   

Taxele fixe pentru depunerea și prelucrarea cererilor, solicitărilor și notificărilor în conformitate cu articolul 3 sunt următoarele:

Tabelul B

 

Grup de costuri

Cuantum (EUR)

Depunerea la agenție și prelucrarea de către agenție a unei cereri de decizie de autorizare a vehiculelor în conformitate cu tipul:

1.

(a)

vagoanele de marfă;

(b)

vehiculele destinate să transporte:

autovehicule cu călători la bord; sau

autovehicule fără călători la bord, dar destinate să fie integrate în trenuri de călători (vagoane pentru transportul autoturismelor);

(c)

vehiculele

a căror lungime crește în configurație încărcată; și

a căror sarcină utilă însăși face parte din structura vehiculului

865

2.

(a)

unități de tracțiune termice sau electrice;

(b)

vagoane de călători;

(c)

vehicule speciale.

1 082

3.

trenuri autopropulsate cu motoare termice sau electrice

1 244

Depunerea la agenție și prelucrarea de către agenție a unei cereri de decizie de autorizare a unui tip de vehicul:

4.

vagoane de marfă, atunci când zona de utilizare este întreaga Uniune

26 500

Solicitarea și înregistrarea în Registrul european al tipurilor de vehicule autorizate (ERATV) a unei noi versiuni de tip de vehicul sau a unei noi versiuni a unei variante de tip de vehicul:

5.

(a)

vagoanele de marfă;

(b)

vehiculele destinate să transporte:

autovehicule cu călători la bord; sau

autovehicule fără călători la bord, dar destinate să fie integrate în trenuri de călători (vagoane pentru transportul autoturismelor);

(c)

vehiculele

a căror lungime crește în configurație încărcată; și

a căror sarcină utilă însăși face parte din structura vehiculului

398

6.

(a)

unități de tracțiune termice sau electrice;

(b)

vagoane de călători;

(c)

vehicule speciale.

451

7.

trenuri autopropulsate cu motoare termice sau electrice

504

Prelucrarea notificărilor, inclusiv a deciziilor agenției în conformitate cu articolul 16 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/545:

8.

toate tipurile de vehicule

3 710

4.   

Rata anuală a inflației menționată la articolul 10 alineatul (1a) se stabilește după cum urmează:

Rata de inflație anuală care trebuie folosită:

«IAPC (toate elementele) al Eurostat – Uniunea Europeană toate țările» (2015 = 100) variație procentuală/medie 12 luni

Valoarea ratei care trebuie luată în considerare:

Valoarea ratei cu trei luni înainte de aplicarea indexării


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2018/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x