CELEX:32024R2031: Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2024/2031 al Comisiei din 26 iulie 2024 privind modelul planurilor de monitorizare în temeiul Regulamentului (UE) 2023/1805 al Parlamentului European și al Consiliului privind utilizarea combustibililor din surse regenerabile și cu emisii scăzute de carbon în transportul maritim și de modificare a Directivei 2009/16/CE
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 19/08/2024 |
|
Informatii
Data documentului: 26/07/2024; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 18/08/2024; intrare în vigoare data publicării +20 a se vedea articolul 2
Data încetării: No end date
Autor: Comisia Europeană, Direcția Generală Mobilitate și Transporturi
Formă: Repertoriu EUR-Lex
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria L |
2024/2031 |
29.7.2024 |
REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2024/2031 AL COMISIEI
din 26 iulie 2024
privind modelul planurilor de monitorizare în temeiul Regulamentului (UE) 2023/1805 al Parlamentului European și al Consiliului privind utilizarea combustibililor din surse regenerabile și cu emisii scăzute de carbon în transportul maritim și de modificare a Directivei 2009/16/CE
(Text cu relevanță pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2023/1805 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 septembrie 2023 privind utilizarea combustibililor din surse regenerabile și cu emisii scăzute de carbon în transportul maritim și de modificare a Directivei 2009/16/CE (1), în special articolul 8 alineatul (4),
întrucât:
(1) |
Articolul 8 alineatele (1) și (3) din Regulamentul (UE) 2023/1805 impune societăților să transmită verificatorului un plan de monitorizare constând din documentarea completă și transparentă a metodei de monitorizare și raportare aplicate pentru fiecare navă care intră sub incidența Regulamentului (UE) 2023/1805. |
(2) |
Pentru a se asigura că aceste planuri de monitorizare sunt prezentate și înregistrate electronic și că includ informații complete și standardizate care să permită punerea în aplicare uniformă a obligațiilor de monitorizare și de raportare ale societăților, este necesar să fie stabilite specificații pentru modelele electronice, inclusiv norme tehnice pentru aplicarea lor uniformă. |
(3) |
Modelul planului de monitorizare trebuie să conțină cel puțin elementele prevăzute la articolul 8 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2023/1805. |
(4) |
Atunci când furnizează informații privind elemente și proceduri ca parte a planului de monitorizare, societățile trebuie să poată indica, de asemenea, atât procedurile sau sistemele puse efectiv în aplicare în cadrul sistemelor lor de management existente, cum ar fi Codul Internațional de Management al Siguranței (Codul ISM) (2) și Planul de gestionare a eficienței energetice a navelor (SEEMP) (3), cât și sistemele și controalele care intră sub incidența standardelor uniforme de calitate, de mediu sau de gestionare a energiei, precum EN ISO 9001:2015, EN ISO 14001:2015 sau EN ISO 50001:2011. În astfel de cazuri sau atunci când procedurile relevante sunt deja descrise în procedurile scrise stabilite, planurile de monitorizare trebuie să poată include o scurtă descriere sau un rezumat al acestor proceduri. |
(5) |
În temeiul articolului 11 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2023/1805, odată ce planul de monitorizare și planul de monitorizare modificat au fost evaluate în mod satisfăcător, verificatorul trebuie să le înregistreze în baza de date FuelEU, un sistem de informații specific al Uniunii dezvoltat și gestionat de Agenția Europeană pentru Siguranță Maritimă, care înregistrează performanța fiecărei nave. Planul de monitorizare și planul de monitorizare modificat trebuie să fie accesibile statului de administrare, astfel cum se prevede la articolul 11 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2023/1805. |
(6) |
Comisia a consultat părțile vizate cu privire la cele mai bune practici în domeniul chestiunilor vizate de prezentul regulament. Consultarea s-a desfășurat prin intermediul subgrupurilor de experți privind energia electrică alternativă sustenabilă pentru transportul maritim, înființate sub egida Forumului european pentru un transport naval sustenabil. |
(7) |
Măsurile prevăzute de prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului pentru siguranța maritimă și prevenirea poluării de către nave, |
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
Articolul 1
Modelul planului de monitorizare
(1) În scopul transmiterii planului de monitorizare în temeiul articolului 8 din Regulamentul (UE) 2023/1805, întreprinderile trebuie să utilizeze o versiune electronică a modelului din anexa la prezentul regulament, care va fi accesibilă în baza de date FuelEU.
(2) În scopul înregistrării planului de monitorizare evaluat în baza de date FuelEU în temeiul articolului 11 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2023/1805, verificatorii trebuie să utilizeze o versiune electronică a modelului de plan de monitorizare, prevăzut în anexa la prezentul regulament.
Articolul 2
Intrare în vigoare
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.
Adoptat la Bruxelles, 26 iulie 2024.
Pentru Comisie
Președinta
Ursula VON DER LEYEN
(1)
JO L 234, 22.9.2023, p. 48, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/1805/oj.
(2) Adoptat de Organizația Maritimă Internațională (OMI) prin Rezoluția A.741(18).
(3) Regulamentul 22 MARPOL, anexa VI.
ANEXĂ
MODELUL PLANURILOR DE MONITORIZARE
PARTEA A
FIȘĂ DE ÎNREGISTRARE A REVIZIILOR
Versiunea nr. |
Data de referință |
Stadiul la data de referință (1) |
Capitolele revizuite sau modificate, inclusiv o scurtă explicație a modificărilor |
|
|
|
|
PARTEA B
DATE DE BAZĂ
Tabelul B.1
Identificarea navei și a proprietarului navei
Denumirea navei |
|
Numărul de identificare OMI al navei |
|
Portul de înmatriculare |
|
Portul de origine (dacă diferă de portul de înmatriculare) |
|
Numele proprietarului navei (2) |
|
Numărul de identificare fiscală al proprietarului navei (facultativ) |
|
Persoana de contact pentru proprietarul navei (facultativ) |
|
Adresa (facultativ) |
|
Localitatea (facultativ) |
|
Statul/provincia/regiunea (facultativ) |
|
Numărul de telefon (facultativ) |
|
Adresa de e-mail (facultativ) |
|
Numărul de identificare OMI unic al societății și al proprietarului înregistrat, deținut de proprietarul înregistrat (3) |
|
Țara de înregistrare a proprietarului înregistrat (2) |
|
Tipul navei (4) |
|
Capacitatea maximă de transport (în tone metrice) |
|
Tonaj brut |
|
Societatea de clasificare (facultativ) |
|
Clasa de gheață (facultativ) (5) |
|
Statul de pavilion (facultativ) |
|
Eficiența tehnică (facultativ) (6) |
|
Câmp descriptiv deschis pentru introducerea facultativă de informații suplimentare privind caracteristicile navei (7) |
|
Tabelul B.2
Informații despre societate
Denumirea societății |
|
Calitatea societății (8) |
|
Numărul de identificare OMI unic al societății și al proprietarului înregistrat (9) deținut de societate |
|
Țara de înregistrare a societății (10) |
|
Numărul de identificare fiscală al societății (facultativ) |
|
Persoana de contact |
|
Adresa |
|
Localitatea |
|
Statul/provincia/regiunea |
|
Cod poștal/Cod ZIP |
|
Țara |
|
Număr de telefon |
|
Adresă de e-mail |
|
Tabelul B.3
Descrierea consumatorilor de combustibil
Numărul unității de consum de combustibil |
Denumirea unității de consum de combustibil |
Tipul de combustibil (11) |
Clasa unității de consum al combustibilului (12) |
Descrierea tehnică a unității de consum de combustibil [performanță/putere, consumul specific de păcură (SFOC), anul instalării, numărul de identificare dacă există mai multe surse de emisii identice etc. (13) ] |
Tipurile (potențiale) de combustibil utilizat (14) |
|
|
|
|
|
|
Tabelul B.4
Echipamente care permit conectarea la sursa de alimentare cu energie electrică de la mal (15)
Numărul de referință al echipamentului OPS |
Echipament OPS (nume, tip) |
Descrierea tehnică a echipamentelor OPS specificate pentru tensiunea și frecvența specificate, inclusiv aparatajul specificat în IEC/IEEE 80005-1 (înaltă tensiune) și în IEC/IEEE 80005-3 (tensiune joasă) și poziția la bord |
Standarde (16) |
|
|
|
|
Tabelul B.5
Tehnologie cu emisii zero (ZET) (17)
Nr. de referință al tehnologiei cu emisii zero |
Tehnologie cu emisii zero (nume, tip) (18) |
Descrierea tehnică a tehnologiei cu emisii zero (19) |
|
|
|
Tabelul B.6
Necesarul total de energie electrică stabilit al navei la dană (20) (21)
Necesarul total de energie electrică stabilit al navei la dană (kW) |
„Data Source” (Sursa de date) |
|
|
Tabelul B.7
Descrierea sistemelor de propulsie asistată de vânt (Wind Assisted Propulsion systems – WAPS) (dacă este cazul)
Nr. de referință WAPS |
WAPS (nume, tip) (22) |
Data instalării WAPS |
Descrierea tehnică a WAPS |
Pwind (23) |
Pprop (23) |
|
|
|
|
|
|
Tabelul B.8
Proceduri, sisteme și responsabilități utilizate pentru a actualiza exhaustivitatea listei consumatorilor de combustibil, a echipamentelor OPS, a tehnologiilor cu emisii zero și a WAPS
Denumirea procedurii |
Gestionarea exhaustivității listei consumatorilor de combustibili, a echipamentelor OPS, a tehnologiilor cu emisii zero și a WAPS |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurii (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul B.9
Proceduri de monitorizare și raportare a factorilor de emisie „de la sondă la rezervor” și „de la rezervor la siaj” ai energiei de utilizat la bord, în conformitate cu metodele specificate la articolul 10 și în anexele I și II;
Denumirea procedurii |
Monitorizarea și raportarea factorilor de emisie „de la sondă la rezervor” și „de la rezervor la siaj” ai energiei de utilizat la bord |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurii (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
PARTEA C
DATE PRIVIND ACTIVITATEA
C.1. Monitorizarea consumului de energie
Tabelul C.1.1
Metode utilizate pentru a determina consumul de combustibil al fiecărui consumator de combustibil
Numărul unității de consum de combustibil (24) |
Denumirea unității de consum de combustibil |
tipul consumatorului de combustibil (25) |
Metoda de monitorizare (26) |
|
|
|
|
Tabelul C.1.2
Proceduri pentru determinarea combustibilului încărcat și a combustibilului din rezervoare
Denumirea procedurii |
Determinarea combustibilului încărcat și a combustibilului din rezervoare |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurii (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul C.1.3
Verificări încrucișate periodice între cantitatea aferentă operațiunii de buncheraj prevăzută în BDN și cantitatea aferentă operațiunii de buncheraj indicată prin măsurarea la bord
Denumirea procedurii |
Verificări încrucișate periodice între cantitatea aferentă operațiunii de buncheraj prevăzută în BDN și cantitatea aferentă operațiunii de buncheraj indicată prin măsurarea la bord |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurii (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Tabelul C.1.4
Metoda de determinare a densității combustibilului
Tipul de combustibil/rezervorul |
Metoda de determinare a valorilor densității reale a combustibilului încărcat (27) |
Metoda de determinare a valorilor densității reale a combustibilului din rezervoare (28) |
|
|
|
Tabelul C.1.5
Nivelul de incertitudine asociat monitorizării combustibilului
Metoda de monitorizare (29) |
Abordarea utilizată (30) |
Valoarea incertitudinii |
|
|
|
Tabelul C.1.6
Proceduri de monitorizare a energiei furnizate de alimentarea cu energie electrică de la mal (OPS) (dacă este cazul)
Denumirea procedurii |
Monitorizarea energiei furnizate de alimentarea cu energie electrică de la mal (OPS) |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurii (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul C.1.7
Proceduri de monitorizare a energiei furnizate de o tehnologie cu emisii zero (dacă este cazul)
Denumirea procedurii |
Monitorizarea energiei furnizate de o tehnologie cu emisii zero |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurii (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul C.1.8
Proceduri de monitorizare a consumului de combustibil al fiecărui consumator de combustibil atunci când navighează în condiții de gheață (31)
Denumirea procedurii |
Monitorizarea consumului de combustibil al fiecărui consumator de combustibil atunci când navighează în condiții de gheață |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurii (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
C.2. Proceduri generale pentru măsurători
Tabelul C.2.1
Descrierea instrumentelor de măsurare implicate
Echipamente de măsurare (denumire) |
Elemente aplicate (de exemplu, unități de consum de combustibil, rezervoare, surse alternative de energie sau o tehnologie cu emisii zero) |
Descrierea tehnică Descriere tehnică (specificație, metode și intervale de calibrare, intervale de întreținere) |
|
|
|
Tabelul C.2.2
Procedurile de înregistrare, extragere, transmitere și stocare a informațiilor indicate de măsurători
Denumirea procedurii |
Înregistrarea, extragerea, transmiterea și stocarea informațiilor indicate de măsurători |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurii (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul C.2.3
Proceduri pentru asigurarea calității echipamentelor de măsurare
Denumirea procedurii |
Asigurarea calității echipamentelor de măsurare |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurii (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
C.3. Navigație
Tabelul C.3.1
Proceduri pentru stabilirea și înregistrarea listei călătoriilor
Denumirea procedurii |
Înregistrarea călătoriilor și garantarea faptului că acestea sunt complete |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurilor (inclusiv înregistrarea călătoriilor, monitorizarea călătoriilor etc.) (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Sursele datelor |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul C.3.2
Proceduri pentru determinarea și înregistrarea distanței parcurse (32)
Denumirea procedurii |
Determinarea și înregistrarea distanței pentru fiecare călătorie efectuată |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurilor (inclusiv înregistrarea și gestionarea informațiilor privind distanța) (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Sursele datelor |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul C.3.3
Proceduri pentru determinarea și înregistrarea datei, orei și poziției la intrarea și ieșirea din condițiile de gheață, a distanței parcurse atunci când se navighează în condiții de gheață (33)
Denumirea procedurii |
Determinarea și înregistrarea distanței parcurse în cazul navigării în condiții de gheață |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurilor (inclusiv înregistrarea și gestionarea informațiilor privind distanța și condițiile de iarnă) (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Formulele și sursele de date |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul C.3.4
Proceduri pentru determinarea și înregistrarea timpului petrecut pe mare și la dană (34)
Denumirea procedurii |
Determinarea și înregistrarea timpului petrecut pe mare, de la părăsirea danei din portul de plecare până la acostarea la dana din portul de sosire, precum și a timpului petrecut la dană (chei și ancoraj) |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurilor (inclusiv înregistrarea și gestionarea informațiilor privind plecarea și sosirea în port) (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Formulele și sursele de date |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
PARTEA D
LACUNE ÎN MATERIE DE DATE
Tabelul D.1
Metodele utilizate pentru a estima consumul de combustibil
Denumirea metodei |
Metoda utilizată pentru a estima consumul de combustibil |
Metoda de monitorizare de rezervă (35) |
|
Formulele utilizate |
|
Descrierea metodei de estimare a consumului de combustibil |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această metodă |
|
Sursele datelor |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul D.2
Metode care trebuie utilizate pentru estimarea consumului de energie din OPS și ZET (dacă este cazul)
Denumirea metodei |
Metoda utilizată pentru a estima consumul de energie |
Metoda de monitorizare de rezervă |
|
Formulele utilizate |
|
Descrierea metodei de estimare a consumului de energie |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această metodă |
|
Sursele datelor |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul D.3
Metodele care trebuie utilizate pentru a gestiona lacunele în materie de date privind distanța parcursă
Denumirea metodei |
Metoda de gestionare a lacunelor în materie de date privind distanța parcursă |
Formulele utilizate |
|
Descrierea metodei de gestionare a lacunelor în materie de date |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această metodă |
|
Sursele datelor |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul D.4
Metode care trebuie utilizate pentru a trata lacunele în materie de date privind data, ora și poziția la intrarea și ieșirea din condițiile de gheață, distanța parcursă atunci când se navighează în condiții de gheață
Denumirea metodei |
Metoda de tratare a lacunelor în materie de date privind data, ora și poziția la intrarea și ieșirea din condițiile de gheață, distanța parcursă atunci când se navighează în condiții de gheață |
Formulele utilizate |
|
Descrierea metodei de gestionare a lacunelor în materie de date |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această metodă |
|
Sursele datelor |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul D.5
Metode care trebuie utilizate pentru tratarea lacunelor în materie de date privind timpul petrecut pe mare și timpul petrecut la dană (chei și ancoraj) (după caz)
Denumirea metodei |
Metodă de tratare a lacunelor în materie de date privind timpul petrecut pe mare și timpul petrecut la dană (chei și ancoraj) |
Formulele utilizate |
|
Descrierea metodei de gestionare a lacunelor în materie de date |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această metodă |
|
Sursele datelor |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
PARTEA E
GESTIONARE
Tabelul E.1
Verificarea periodică a adecvării planului de monitorizare
Denumirea procedurii |
Verificarea periodică a adecvării planului de monitorizare |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurilor (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul E.2
Proceduri pentru activitățile legate de fluxul de date
Denumirea procedurii |
Proceduri pentru activitățile legate de fluxul de date |
Referința procedurii |
|
Descrierea procedurilor (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul E.3
Proceduri pentru evaluarea riscurilor
Denumirea procedurii |
Proceduri pentru evaluarea riscurilor |
Referința procedurii |
|
Descrierea procedurilor (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul E.4
Activități de control: asigurarea calității și a fiabilității sistemelor informatice
Denumirea procedurii |
Managementul sistemelor informatice (de exemplu, controlul accesului, sistemele de copiere de rezervă, de recuperare și de securitate) |
Referința procedurii |
|
Descrierea procedurii (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru mentenanța datelor |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului utilizat (dacă este cazul) |
|
Lista sistemelor de management relevante existente |
|
Tabelul E.5
Activități de control: Revizuirile interne și validarea datelor relevante
Denumirea procedurii |
Revizuirile interne și validarea datelor relevante |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurii (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul E.6
Activități de control: corecții și măsuri corective
Denumirea procedurii |
corecții și măsuri corective |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurilor (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul E.7
Activități de control: activități externalizate (dacă este cazul)
Denumirea procedurii |
Activități externalizate |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurilor (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
Tabelul E.8
Activități de control: documentare
Denumirea procedurii |
Documentare |
Procedura existentă |
|
Versiunea procedurii existente |
|
Descrierea procedurilor (se poate furniza o scurtă descriere a procedurii în cazul în care aceasta există deja în afara planului de monitorizare) |
|
Numele sau funcția persoanei responsabile pentru această procedură |
|
Locul în care se păstrează evidențele |
|
Denumirea sistemului IT folosit (dacă este cazul) |
|
PARTEA F
ALTE INFORMAȚII
Tabelul F.1
Lista definițiilor și a abrevierilor
Abreviere, acronim, definiție |
Explicație |
|
|
(1) Selectați una dintre următoarele categorii: „Proiect de lucru”, „În curs de revizuire”, „Proiect final transmis verificatorului”, „Evaluat de verificator”.
(2) Astfel cum este înregistrată în sistemul OMI de numere unice de identificare ale societăților și ale proprietarilor înregistrați.
(3) Proprietarul înregistrat este proprietarul specificat în certificatul de înmatriculare al navei.
(4) Selectați una dintre următoarele categorii: „Navă de pasageri”, „Navă ro-ro”, „Navă portcontainer”, „Petrolier”, „Navă-cisternă pentru produse chimice”, „Navă transportoare de GNL”, „Navă transportoare de gaze”, „Vrachier”, „Navă de transport general de mărfuri”, „Navă frigorifică”, „Transportor de vehicule”, „Transportor combinat”, „Navă ro-pax”, „Navă portcontainer/de transport de mărfuri ro-ro”, „Alte tipuri de nave”. La categoria „Nave de pasageri”, trebuie inclus subtipul „Navă de croazieră”.
(5) Obligatoriu în cazul în care societatea solicită excluderea energiei suplimentare datorate clasei de gheață a navei și/sau navigării în condiții de gheață din calculul bilanțului de conformitate prevăzut în anexa IV la Regulamentul (UE) 2023/1805. Selectați una din clasele polare PC1-PC7 sau una din clasele de gheață finlandezo-suedeze (IC, IB, IA sau IA Super). Pentru a stabili corespondența dintre clasele de gheață, se utilizează Recomandarea HELCOM 25/7.
(6) Navele ar trebui să raporteze indicele de eficiență tehnică EEDI sau EEXI și, dacă acesta nu există, poate fi raportată valoarea estimată a indicelui (EIV).
(7) În această căsuță se poate introduce numele unei persoane de contact suplimentare.
(8) Societățile pot selecta una dintre cele de mai jos: „Proprietarul navei și companie ISM”, „Companie ISM diferită de proprietarul navei”.
(9) Numărul de identificare astfel cum este înregistrat în sistemul OMI de numere unice de identificare ale societăților și/sau ale proprietarilor înregistrați.
(10) Țara de înregistrare trebuie să coincidă cu țara de înregistrare astfel cum este înregistrată în sistemul OMI de numere unice de identificare ale societăților și ale proprietarilor înregistrați.
(11) Selectați una dintre următoarele categorii: „Motoare principale”, „Motoare auxiliare”, „Turbine cu gaz”, „Cazane”, „Generatoare de gaze inerte”, „Pile de combustie”, „Instalații de incinerare a deșeurilor”, „Altele”.
(12) Motoare cu ardere internă (altele), GNL Otto (turație medie cu dublă alimentare), GNL Otto (turație lentă cu dublă alimentare), GNL Diesel (turație lentă cu dublă alimentare), LBSI, turbine cu gaz, cazane, pile de combustie, instalații de incinerare a deșeurilor, generatoare de gaze inerte.
(13) Poate include numărul de identificare dacă există mai multe surse de emisii identice. Trebuie utilizată valoarea de performanță/putere a MCR specificată în certificatul EIAPP. În cazul în care consumatorul de combustibil nu are obligația de a deține un certificat EIAPP, trebuie să se utilizeze MCR de pe plăcuța indicatoare.
(14) Selectați cel puțin una dintre următoarele categorii: „Păcură grea (HFO)”, „Păcură ușoară (LFO)”, „Diesel/Motorină (MDO/MGO)”, „Gaz pertolier lichefiat (propan, GPL)”, „Gaz petrolier lichefiat (butan, GPL)”, „Gaz natural lichefiat (propan, GNL)”, „H2 (fosil)”, „NH3 (fosil)”, „Metanol (fosil)”, „Etanol”, „Biomotorină”, „Ulei vegetal hidrotratat”, „Biometan lichefiat utilizat drept combustibil pentru transport (bio-GNL)”, „Biometanol”, „Alt biocombustibil”, „Bio-H2”, „e-motorină”, „e-metanol”, „e-GNL”, „e-H2”, „e-NH3”, „e-GPL”, „e-DME”, „Alt combustibil nefosil”.
(15) Obligatoriu doar pentru navele portcontainer și navele de pasageri.
(16) IEC/IEEE 80005-1 (tensiune înaltă) și IEC/IEEE 80005-3 (tensiune joasă).
(17) Obligatoriu numai pentru navele portcontainer și navele de pasageri care nu utilizează surse de alimentare cu energie electrică de la mal.
(18) Pile de combustie, stocarea energiei electrice la bord prin generarea de energie electrică pe mare, stocarea energiei electrice la bord de la OPS, stocarea energiei electrice la bord prin schimb de baterii, generarea de energie electrică la bord din energie eoliană sau generarea de energie electrică din energie solară la bord.
(19) Descrierea tehnică trebuie să includă puterea nominală.
(20) Obligatoriu doar pentru navele portcontainer și navele de pasageri.
(21) Astfel cum este prevăzut în bilanțul energetic sau în studiul privind sarcina electrică utilizat pentru a demonstra conformitatea cu regulile 40 și 41 din capitolul II-1 din Convenția internațională pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (SOLAS). În cazul în care nava nu este în măsură să furnizeze această referință, valoarea luată în considerare este de 25 % din totalul puterilor maxime continue ale motoarelor principale ale navei, astfel cum se specifică în certificatul EIAPP eliberat în conformitate cu Convenția MARPOL sau, în cazul în care motoarele nu trebuie să dețină un certificat EIAPP, pe plăcuța indicatoare a motoarelor.
(22) Alegeți una dintre următoarele categorii: vele cu rotor, zmeie, vele dure sau rigide, vele moi, aripi de aspirație sau turbine, alte sisteme WAPS.
(23) Astfel cum sunt definite în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/1805, dacă este cazul.
(24) Astfel cum se raportează în tabelul B.3.
(25) Selectați una dintre următoarele categorii: „Motoare principale”, „Motoare auxiliare”, „Turbine cu gaz”, „Cazane”, „Generatoare de gaze inerte”, „Pile de combustie”, „Instalații de incinerare a deșeurilor”, „Altele”.
(26) Selectați una sau mai multe dintre următoarele categorii, Metoda A: BDN și inventarierea periodică a cantităților din rezervoarele de combustibil”, „Metoda B: monitorizarea la bord a rezervoarelor de combustibil pentru nave”, „Metoda C: debitmetre pentru procesele de combustie aplicabile” sau „Metoda D: Măsurarea directă a emisiilor de gaze cu efect de seră în CO2
”. Când se utilizează metoda B, consumul de combustibil se calculează cu ajutorul emisiilor de CO2 măsurate. Corecția va trebui să fie furnizată în toate cazurile în care trebuie luate în considerare emisiile nearse de combustibil gazos din scăpări. Acesta este cazul în care valorile Cslip sunt definite în tabelul din anexa II la Regulamentul (UE) 2023/1805.”
(27) Selectați una dintre următoarele categorii: „Echipament de măsurare la bord”, „Test furnizor de combustibil” sau „Test de laborator”.
(28) Selectați una dintre următoarele categorii: „Echipament de măsurare”, „Test furnizor de combustibil” sau „Test de laborator”.
(29) Selectați una sau mai multe dintre următoarele categorii: „Metoda A: BDN și inventarierea periodică a cantităților din rezervoarele de combustibil”, „Metoda B: monitorizarea la bord a rezervoarelor de combustibil pentru nave”, „Metoda C: debitmetre pentru procesele de combustie aplicabile” sau „Metoda D: Măsurarea directă a emisiilor de GES”.
(30) Selectați una dintre următoarele categorii: „Valoare implicită” sau „Estimare specifică navei”.
(31) Obligatoriu în cazul în care societatea solicită excluderea energiei suplimentare utilizate ca urmare a navigării în condiții de gheață din calculul bilanțului de conformitate prevăzut în anexa IV la Regulamentul (UE) 2023/1805.
(32) Obligatoriu în cazul în care societatea solicită excluderea energiei suplimentare utilizate ca urmare a navigării în condiții de gheață din calculul bilanțului de conformitate prevăzut în anexa IV la Regulamentul (UE) 2023/1805.
(33) Obligatoriu în cazul în care societatea solicită excluderea energiei suplimentare utilizate ca urmare a navigării în condiții de gheață din calculul bilanțului de conformitate prevăzut în anexa IV la Regulamentul (UE) 2023/1805.
(34)
„navă la dană” înseamnă o navă care este amarată sau ancorată în siguranță într-un port aflat sub jurisdicția unui stat membru în timp ce încarcă, descarcă sau efectuează o escală, incluzând perioada de timp petrecută atunci când nu este angajată în operațiuni de transport de mărfuri; „navă ancorată” înseamnă o navă la dană care nu este amarată la cheu; „călătorie” înseamnă orice deplasare a unei nave care începe sau se termină într-un port de escală și servește scopului de a transporta pasageri sau mărfuri în scopuri comerciale.
(35) Selectați una dintre următoarele categorii: „Metoda A: BDN și inventarierea periodică a cantităților din rezervoarele de combustibil”, „Metoda B: monitorizarea la bord a rezervoarelor de combustibil pentru nave”, „Metoda C: Debitmetre pentru procesele de combustie aplicabile”, „Metoda D: Măsurarea directă a emisiilor de GES” sau „Nu se aplică”. Categoria selectată trebuie să difere de categoria selectată la rubrica „Metode alese pentru determinarea consumului de combustibil” din tabelul C.1.1 (Monitorizarea consumului de energie – Metode utilizate pentru determinarea consumului de combustibil al fiecărui consumator de combustibil).
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2031/oj
ISSN 1977-0782 (electronic edition)