CELEX:32024R2515: Regulamentul delegat (UE) 2024/2515 al Comisiei din 9 iulie 2024 de completare a Regulamentului (UE) 2019/1700 al Parlamentului European și al Consiliului prin specificarea numărului și a titlurilor variabilelor pentru domeniul statisticilor privind utilizarea tehnologiilor informației și comunicațiilor pentru anul de referință 2025
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 17/10/2024 |
|
Informatii
Data documentului: 09/07/2024; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 16/10/2024; intrare în vigoare data publicării +20 a se vedea articolul 2
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Eurostat
Formă: Repertoriu EUR-Lex
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria L |
2024/2515 |
26.9.2024 |
REGULAMENTUL DELEGAT (UE) 2024/2515 AL COMISIEI
din 9 iulie 2024
de completare a Regulamentului (UE) 2019/1700 al Parlamentului European și al Consiliului prin specificarea numărului și a titlurilor variabilelor pentru domeniul statisticilor privind utilizarea tehnologiilor informației și comunicațiilor pentru anul de referință 2025
(Text cu relevanță pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2019/1700 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 octombrie 2019 de stabilire a unui cadru comun pentru statisticile europene referitoare la persoane și gospodării, bazate pe datele la nivel individual colectate din eșantioane, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 808/2004, (CE) nr. 452/2008 și (CE) nr. 1338/2008 ale Parlamentului European și ale Consiliului și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1177/2003 al Parlamentului European și al Consiliului și a Regulamentului (CE) nr. 577/98 al Consiliului (1), în special articolul 6 alineatul (1),
întrucât:
Pentru a acoperi nevoile de statistici pentru subiectele detaliate relevante din anexa I la Regulamentul (UE) 2019/1700, este necesar să se specifice numărul și titlurile variabilelor pentru setul de date din domeniul utilizării tehnologiilor informației și comunicațiilor pentru anul de referință 2025,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
Articolul 1
Numărul și titlurile variabilelor pentru domeniul utilizării tehnologiilor informației și comunicațiilor pentru anul de referință 2025 sunt stabilite în anexă.
Articolul 2
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.
Adoptat la Bruxelles, 9 iulie 2024.
Pentru Comisie
Președinta
Ursula VON DER LEYEN
(1)
JO L 261 I, 14.10.2019, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1700/oj.
ANEXĂ
Numărul și titlurile variabilelor pentru domeniul utilizării tehnologiilor informației și comunicațiilor pentru anul de referință 2025
Subiect |
Subiect detaliat |
Identificatorul variabilei |
Denumirea variabilei / descrierea variabilei |
01. Aspecte tehnice – 15 variabile tehnice obligatorii, 2 variabile tehnice opționale |
Informații privind colectarea de date |
REFYEAR |
Anul anchetei |
Informații privind colectarea de date |
INTDATE |
Data de referință – data primului interviu |
|
Informații privind colectarea de date |
STRATUM_ID |
Strat |
|
Informații privind colectarea de date |
UPE |
Unitate primară de eșantionare |
|
Identificare |
HH_ID |
Identificatorul gospodăriei |
|
Identificare |
IND_ID |
Identificator individual |
|
Identificare |
HH_REF_ID |
Identificatorul gospodăriei de care aparține persoana |
|
Ponderi |
HH_WGHT |
Ponderea gospodăriei |
|
Ponderi |
IND_WGHT |
Pondere individuală |
|
Caracteristicile interviului |
TIME |
Durata interviului |
|
Caracteristicile interviului |
INT_TYPE |
Tipul de interviu |
|
Localizare |
COUNTRY |
Țara de reședință |
|
Localizare |
GEO_NUTS1 |
Regiunea de reședință |
|
Localizare |
GEO_NUTS2 (opțional) |
Regiunea de reședință (opțional) |
|
Localizare |
GEO_NUTS3 (opțional) |
Regiunea de reședință (opțional) |
|
Localizare |
DEG_URBA |
Grad de urbanizare |
|
Localizare |
GEO_DEV |
Localizarea geografică |
|
02. Caracteristicile persoanelor și gospodăriilor – 7 variabile colectate, 1 variabilă derivată, 8 variabile opționale |
Demografie |
SEX |
Sexul |
Demografie |
YEARBIR |
Anul nașterii |
|
Demografie |
PASSBIR |
Sărbătorirea zilei de naștere până la momentul interviului |
|
Demografie |
AGE |
Vârsta, în ani împliniți |
|
Cetățenie și proveniența din familii de migranți |
CITIZENSHIP |
Țara cetățeniei principale |
|
Cetățenie și proveniența din familii de migranți |
CNTRYB |
Țara nașterii |
|
Componența gospodăriei |
HH_POP |
Mărimea gospodăriei (numărul de membri din gospodărie) |
|
Componența gospodăriei |
HH_POP_16_24 (opțional) |
Numărul de membri din gospodărie cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani (opțional) |
|
Componența gospodăriei |
HH_POP_16_24S (opțional) |
Numărul de elevi și studenți din gospodărie cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani (opțional) |
|
Componența gospodăriei |
HH_POP_25_64 (opțional) |
Numărul de membri din gospodărie cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani (opțional) |
|
Componența gospodăriei |
HH_POP_65_74 (opțional) |
Numărul de membri din gospodărie cu vârste cuprinse între 65 și 74 de ani (opțional) |
|
Componența gospodăriei |
HH_POP_75_MAX (opțional) |
Numărul de membri din gospodărie cu vârste de minimum 75 de ani (opțional) |
|
Componența gospodăriei |
HH_CHILD |
Numărul de copii sub 16 ani |
|
Componența gospodăriei |
HH_CHILD_14_15 (opțional) |
Numărul de copii cu vârste cuprinse între 14 și 15 ani (opțional) |
|
Componența gospodăriei |
HH_CHILD_5_13 (opțional) |
Numărul de copii cu vârste cuprinse între 5 și 13 ani (opțional) |
|
Componența gospodăriei |
HH_CHILD_LE_4 (opțional) |
Numărul de copii cu vârste de maximum 4 ani (opțional) |
|
03. Participarea pe piața muncii – 5 variabile colectate, 3 variabile opționale |
Statutul activității principale (autodefinit) |
MAINSTAT |
Statutul activității principale (autodefinit) |
Caracteristicile elementare ale locului de muncă |
STAPRO |
Statutul profesional la locul de muncă principal |
|
Caracteristicile elementare ale locului de muncă |
NACE1D (opțional) |
Activitatea economică a unității locale pentru locul de muncă principal (opțional) |
|
Caracteristicile elementare ale locului de muncă |
ISCO2D |
Ocupația la locul de muncă principal |
|
Caracteristicile elementare ale locului de muncă |
OCC_ICT |
Specialist TIC sau specialist non-TIC |
|
Caracteristicile elementare ale locului de muncă |
OCC_MAN |
Lucrător manual sau lucrător nemanual |
|
Caracteristicile elementare ale locului de muncă |
EMPST_WKT (opțional) |
Loc de muncă principal cu normă întreagă sau cu fracțiune de normă (autodefinit) (opțional) |
|
Durata contractului |
EMPST_CONTR (opțional) |
Permanența locului de muncă principal (opțional) |
|
04. Nivelul de instruire și studiile urmate – 1 variabilă colectată, 1 variabilă derivată |
Nivelul de instruire |
ISCEDD |
Nivelul de instruire (cel mai înalt nivel de instruire absolvit) |
Nivelul de instruire |
ISCED |
Nivelul de instruire agregat |
|
05. Venit, consum și elemente de avere, inclusiv datorii – 1 variabilă colectată |
Venitul total lunar al gospodăriei |
HH_IQ5 |
Venitul lunar curent net mediu total |
06. Participarea la societatea informațională – 120 de variabile colectate, 26 variabile opționale, 1 variabilă derivată |
Accesul la TIC |
IACC |
Accesul gospodăriei la internet la domiciliu (prin orice dispozitiv) |
Utilizarea și frecvența utilizării TIC |
IU |
Utilizarea cea mai recentă a internetului, în orice loc, prin orice dispozitiv care permite conectarea |
|
Utilizarea și frecvența utilizării TIC |
IFUS |
Frecvența medie de utilizare a internetului în ultimele 3 luni |
|
Utilizarea și frecvența utilizării TIC |
IUG_DKPC |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pe un computer tip desktop |
|
Utilizarea și frecvența utilizării TIC |
IUG_LPC |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pe un laptop |
|
Utilizarea și frecvența utilizării TIC |
IUG_TPC |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pe o tabletă |
|
Utilizarea și frecvența utilizării TIC |
IUG_MP |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pe un telefon mobil sau pe un telefon inteligent |
|
Utilizarea și frecvența utilizării TIC |
IUG_OTH1 |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pe alte dispozitive (cum ar fi televizor conectat, difuzoare inteligente, consolă de jocuri, dispozitiv de citit cărți electronice, ceas inteligent) |
|
Activități pe internet |
IUEM |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru trimiterea/primirea de mesaje electronice |
|
Activități pe internet |
IUPH1 |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru apeluri (inclusiv apeluri video) prin intermediul internetului |
|
Activități pe internet |
IUSNET |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a se conecta la mijloace de comunicare socială (crearea unui profil de utilizator, postarea de mesaje sau alte contribuții) |
|
Activități pe internet |
IUCHAT1 |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a transmite mesaje instantanee (schimb de mesaje) |
|
Activități pe internet |
IUNW1 |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a citi online site-uri de știri, ziare sau reviste |
|
Activități pe internet |
IHIF |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru căutarea de informații legate de sănătate (despre aspecte precum accidentări, boli, nutriție, ameliorarea sănătății) |
|
Activități pe internet |
IHIFPH |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru căutarea de informații legate de sănătatea fizică (despre aspecte precum simptomele de gripă, tensiunea arterială mare, medicamentele analgezice, procedurile chirurgicale, nutriție, măsuri de promovare a sănătății) |
|
Activități pe internet |
IHIFMH |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a căuta informații privind sănătatea mintală (despre aspecte precum epuizarea profesională, depresia, anxietatea, tulburările de alimentație, reducerea stresului) |
|
Activități pe internet |
IUIF |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a găsi informații despre bunuri sau servicii |
|
Activități pe internet |
IUIFSP |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a găsi informații despre siguranța produselor (informații privind riscurile asociate sau pericolele pentru sănătate, compoziția, instrucțiunile de utilizare în condiții de siguranță, datele de contact pentru raportarea problemelor de siguranță) |
|
Activități pe internet |
IUPOL2 |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru exprimarea de opinii privind aspecte civice sau politice pe site-uri web sau pe platforme de comunicare socială |
|
Activități pe internet |
IUVOTE |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a lua parte la consultări online sau pentru a vota cu scopul de a defini aspecte civice sau politice (de exemplu, planificare urbanistică, semnarea unei petiții) |
|
Activități pe internet |
IUJOB |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru căutarea unui loc de muncă sau pentru trimiterea unei cereri de angajare |
|
Activități pe internet |
IUSELL |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a vinde bunuri sau servicii prin intermediul unui site web sau al unei aplicații |
|
Activități pe internet |
IUBK |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru operațiuni bancare pe internet (inclusiv servicii bancare prin telefonul mobil) |
|
Activități pe internet |
IUAI |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru orice instrumente de inteligență artificială (IA) generativă cu scopul de a crea conținut precum text, imagini, coduri de programare sau materiale video |
|
Activități pe internet |
IUAIPR |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru instrumente de IA generativă |
|
Activități pe internet |
IUAIWP |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop profesional (legat de muncă) pentru instrumente de IA generativă |
|
Activități pe internet |
IUAIFE |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în cadrul educației formale (de exemplu, școală sau universitate) pentru instrumente de IA generativă |
|
Activități pe internet |
IUAIR |
Principalul motiv pentru care nu au fost utilizate instrumente de IA generativă în ultimele 3 luni |
|
Activități pe internet |
IUOLC |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru desfășurarea de activități de învățare în scop educațional, profesional sau personal, prin urmarea unui curs online |
|
Activități pe internet |
IUOLM |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru desfășurarea de activități de învățare în scop educațional, profesional sau personal prin utilizarea altui material online decât un curs online complet (de exemplu, tutoriale video, webinare, manuale electronice, aplicații sau platforme educaționale) |
|
Activități pe internet |
IUOCIS1 |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru desfășurarea de activități de învățare în scop educațional, profesional sau personal, prin comunicarea cu cadrele didactice sau cu elevii prin intermediul instrumentelor de comunicare audio sau video online |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IGOVIP |
Activități efectuate în ultimele 12 luni în scop personal prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a autorităților publice sau a serviciilor publice, care constau în accesarea de către respondent a unor informații care îl/o privesc și care sunt stocate de autoritățile publice sau de serviciile publice [cum ar fi (exemple naționale)] |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IGOVIDB |
Activități efectuate prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a autorităților publice sau a serviciilor publice în scop personal în ultimele 12 luni, care constau în accesarea de către respondent a unor informații din bazele de date sau registrele publice (cum ar fi informații despre disponibilitatea cărților în biblioteci publice, registre cadastrale, registre ale întreprinderilor) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IGOV12IF |
Activități efectuate în scop personal în ultimele 12 luni prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a autorităților publice sau a serviciilor publice, care constau în obținerea de către respondent a unor informații (de exemplu, referitoare la servicii, prestații, drepturi, legi, program de lucru) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IGOVIX |
Respondentul nu a accesat în scop personal în ultimele 12 luni nicio evidență personală sau bază de date și nu a obținut nicio informație prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a autorităților publice sau a serviciilor publice |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IGOV12FM |
Descărcarea/imprimarea în scop personal în ultimele 12 luni a unor formulare oficiale de către respondent de pe un site web sau o aplicație a autorităților publice sau a serviciilor publice |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IGOVAPR |
Efectuarea unei programări sau a unei rezervări în scop personal în ultimele 12 luni de către respondent prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a autorităților publice sau a serviciilor publice (cum ar fi rezervarea unei cărți într-o bibliotecă publică, programarea unei întrevederi cu un funcționar public sau a unei consultații cu un furnizor de servicii medicale din sistemul medical de stat) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IGOVPOST (opțional) |
Respondentul a primit orice fel de comunicări sau documente oficiale trimise de autoritățile publice prin intermediul contului respondentului deschis pe un site web sau o aplicație (numele serviciului, dacă este cazul în țara respectivă) a autorităților sau serviciilor publice [cum ar fi notificări privind amenzi sau facturi, scrisori; citații în instanță, documente judiciare (exemple naționale)] în scop personal în ultimele 12 luni. Utilizarea mesajelor sau a notificărilor de informare prin e-mail sau SMS referitoare la disponibilitatea unui document ar trebui să fie exclusă (opțional) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IGOVTAX2 |
Completarea, editarea, revizuirea sau aprobarea propriei declarații fiscale a respondentului prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, în scop personal, în ultimele 12 luni |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IGOVODC |
Activități efectuate în scop personal în ultimele 12 luni prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a autorităților publice, care constau în solicitarea de către respondent a unor documente sau certificate oficiale [cum ar fi diplome de absolvire, certificate de naștere, de căsătorie, de divorț, de deces, de rezidență, evidențe polițienești sau cazier judiciar (exemple naționale)] |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IGOVBE |
Activități efectuate în scop personal în ultimele 12 luni prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a autorităților publice, care constau în solicitarea de către respondent a unor prestații sau drepturi [cum ar fi pensii, indemnizații de șomaj, alocații pentru copii, înscrierea la școală, la universitate (exemple naționale)] |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IGOVRCC |
Activități efectuate în scop personal în ultimele 12 luni prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a autorităților publice, care constau în transmiterea de către respondent a altor cereri sau reclamații [cum ar fi raportarea unui furt către poliție, depunerea unei plângeri în instanță, solicitarea de asistență juridică, inițierea unei proceduri de acțiune civilă în fața unei instanțe (exemple naționale)] |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IRGOVNN |
Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site internet sau al unei aplicații a unei autorități publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni – respondentul nu a avut nevoie să solicite niciun document sau să transmită vreo cerere |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IRGOVLS |
Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a unei autorități publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni – lipsa abilităților sau a cunoștințelor (cum ar fi, respondentul nu a știut cum să utilizeze site-ul web sau aplicația sau a fost prea complicat să le utilizeze) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IRGOVSEC |
Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a unei autorități publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni – temeri referitoare la securitatea datelor personale sau reticențe privind efectuarea de plăți online (fraudă cu cărți de credit) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IRGOVEID (opțional) |
Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a unei autorități publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni – lipsa semnăturii electronice, a identificării electronice activate (eID) sau a oricărui alt instrument necesar pentru utilizarea eID (cerut pentru utilizarea serviciilor) [exemple naționale] (opțional) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IRGOVOP |
Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a unei autorități publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni – solicitarea sau transmiterea au fost efectuate de o altă persoană în numele respondentului (de exemplu, un consultant, un consilier, o rudă) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IRGOVNAP (opțional) |
Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a unei autorități publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni – nu a fost disponibil niciun astfel de serviciu online (opțional) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IRGOVOTH |
Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicații a unei autorități publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni – alt motiv |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IGOVANYS |
Respondentul a interacționat cu autoritățile publice |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IEID |
Utilizarea de către respondent a identificării sale electronice (eID)(-uri) [lista națională a tuturor identificărilor electronice specifice fiecărei țări, care sunt recunoscute oficial de autoritățile publice sau de serviciile publice și care au un nivel ridicat sau substanțial de asigurare în temeiul Regulamentului eIDAS (1)] pentru a accesa servicii online în scopuri personale în ultimele 12 luni |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IEIDOC |
Tipul de servicii pentru care respondentul a utilizat eID(-uri) [lista națională a tuturor identificărilor electronice specifice fiecărei țări, recunoscute oficial de autoritățile publice sau de serviciile publice și care prezintă un nivel ridicat sau substanțial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS] în ultimele 12 luni – servicii furnizate de autorități publice sau servicii publice din țara de reședință a respondentului [cum ar fi depunerea declarației fiscale a respondentului, solicitarea de prestații sociale, solicitarea certificatelor oficiale, accesarea fișelor medicale ale respondentului (exemple naționale)] |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IEIDEC |
Tipul de servicii pentru care respondentul a utilizat eID(-uri) [lista națională a tuturor identificărilor electronice specifice fiecărei țări, care sunt recunoscute oficial de autoritățile publice sau de serviciile publice și care prezintă un nivel ridicat sau substanțial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS] în ultimele 12 luni – servicii furnizate de autorități publice sau de servicii publice din alte țări europene [de exemplu, depunerea declarației fiscale a respondentului, solicitarea de documente sau certificate oficiale (exemple naționale)] (dacă este cazul în țara respectivă) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IEIDBS |
Tipul de servicii pentru care respondentul a utilizat eID(-uri) [lista națională a tuturor identificărilor electronice specifice fiecărei țări, care sunt recunoscute oficial de autoritățile publice sau de serviciile publice și care au un nivel ridicat sau substanțial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS] în ultimele 12 luni – servicii furnizate de sectorul de afaceri [cum ar fi accesul la servicii bancare, conectarea la serviciile de transport, identificarea prin identificare electronică, de exemplu pe o piață digitală (exemple naționale)] (dacă este cazul în țara respectivă) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IREIDNA |
Motive pentru neutilizarea unei(unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autoritățile publice sau de serviciile publice și care prezintă un nivel ridicat sau substanțial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni – respondentul nu a avut cunoștință de existența eID |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IREIDNO |
Motive pentru neutilizarea unei(unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autoritățile publice sau de serviciile publice și care prezintă un nivel ridicat sau substanțial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni – respondentul nu are nicio eID |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IREIDNN |
Motive pentru neutilizarea unei(unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autoritățile publice sau de serviciile publice și care prezintă un nivel ridicat sau substanțial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni – respondentul nu avea nevoie să acceseze servicii online care să necesite eID |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IREIDSEC |
Motive pentru neutilizarea unei(unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autoritățile publice sau de serviciile publice și care prezintă un nivel ridicat sau substanțial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni – respondentul nu se simte în siguranță să o folosească (temeri privind securitatea TIC, protecția datelor personale) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IREIDTEC |
Motive pentru neutilizarea unei(unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autoritățile publice sau de serviciile publice și care prezintă un nivel ridicat sau substanțial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni – probleme de utilizare/tehnice (de exemplu, prea dificil sau nu era simplu de utilizat, lipsa unui cititor adecvat de carduri, incompatibilitate software, nu a fost acceptată pentru serviciile pe care respondentul avea nevoie să le acceseze) |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IREIDDEV |
Motive pentru neutilizarea unei (unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autoritățile publice sau de serviciile publice și care prezintă un nivel ridicat sau substanțial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni – respondentul nu a putut să utilizeze eID pentru a accesa serviciul prin intermediul unui telefon inteligent sau al unei tablete |
|
Interacțiunea cu autorități publice |
IREIDOTH |
Motive pentru neutilizarea unei(unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autoritățile publice sau de serviciile publice și care prezintă un nivel ridicat sau substanțial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni – alte motive |
|
Comerț electronic |
IBUY |
Cea mai recentă achiziție sau comandă de bunuri sau servicii prin intermediul internetului în scop personal |
|
Comerț electronic |
BPHG |
Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru uz personal pentru a cumpăra bunuri fizice (precum îmbrăcăminte, cărți, livrări de la restaurante, cosmetice, mobilă sau produse electronice) de la întreprinderi sau persoane fizice (inclusiv bunuri deja utilizate), prin intermediul unui site web sau al unei aplicații |
|
Comerț electronic |
BSIMC |
Utilizarea internetului pentru a cumpăra abonamente la internet sau conexiuni de telefonie mobilă, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BSUTIL |
Utilizarea internetului pentru a cumpăra abonamente de electricitate, apă sau încălzire, eliminarea deșeurilor sau alte servicii similare, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BTPS_E |
Utilizarea internetului pentru a achiziționa servicii de transport de la întreprinderi, cum ar fi un bilet de autobuz, de tren sau de avion sau o cursă de taxi, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BRA_E |
Utilizarea internetului pentru a închiria spațiu de cazare de la întreprinderi precum hoteluri sau agenții de turism, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BTICK2 |
Utilizarea internetului pentru a cumpăra bilete la evenimente (cum ar fi cinema, concerte, evenimente sportive, târguri), prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BBOOK2 |
Utilizarea internetului pentru a cumpăra cărți electronice sau cărți audio de descărcat (inclusiv actualizări) prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BSOFT2 |
Utilizarea internetului pentru a cumpăra software de descărcat (inclusiv actualizări) prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BGAMES2 |
Utilizarea internetului pentru a cumpăra jocuri de descărcat (inclusiv actualizări) sau articole virtuale în jocuri prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BMUSS2 |
Utilizarea internetului pentru a dispune de un abonament plătit (inclusiv abonamentele existente și noi) la un serviciu de streaming muzical pentru uz personal în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BFLMS2 |
Utilizarea internetului pentru a dispune de un abonament plătit (inclusiv abonamentele existente și noi) la servicii de streaming de filme, seriale sau evenimente sportive, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BBOOKNLS2 |
Utilizarea internetului pentru a dispune de un abonament plătit (inclusiv abonamentele existente și noi) la site-uri de știri online, ziare online (ziare electronice) sau reviste online prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BGAMSS |
Utilizarea internetului pentru a dispune de un abonament plătit (inclusiv abonamentele existente și noi) la servicii de streaming de jocuri, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BHLFTS2 |
Utilizarea internetului pentru a dispune de un abonament plătit (inclusiv abonamentele existente și noi) la aplicații legate de sănătate sau fitness, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BAPP2 |
Utilizarea internetului pentru a dispune de un abonament plătit (inclusiv abonamentele existente și noi) la alte aplicații (de exemplu aplicațiile legate de învățarea de limbi străine, călătorii, vreme), pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BCEPG |
Utilizarea internetului pentru a cumpăra bunuri fizice de la persoane fizice, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni [exemple naționale] |
|
Comerț electronic |
BTPS_PP |
Utilizarea internetului pentru a cumpăra servicii de transport de la persoane fizice, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni [exemple naționale] |
|
Comerț electronic |
BRA_PP |
Utilizarea internetului pentru cumpărarea unei locuințe de la persoane fizice, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni [exemple naționale] |
|
Comerț electronic |
BHHS_PP |
Utilizarea internetului pentru a cumpăra servicii casnice precum serviciile de curățenie, de îngrijire a copiilor, de reparații, de grădinărit, de la persoane fizice prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni [exemple naționale] |
|
Comerț electronic |
BOTS (opțional) |
(exceptând serviciile financiare și de asigurări) prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni (opțional) |
|
Comerț electronic |
BF |
Numărul de cazuri în care au fost achiziționate bunuri sau servicii pe internet, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BPSH |
Probleme de siguranță sau de sănătate (de exemplu: construcția, materialul sau software-ul produsului au condus la un accident, o vătămare sau au provocat o problemă de sănătate) cauzate în ultimele 3 luni de produse cumpărate anterior online |
|
Comerț electronic |
BFIN_IN1 |
Utilizarea internetului pentru a cumpăra polițe de asigurare, inclusiv asigurări de călătorie, inclusiv ca pachet împreună cu, de exemplu, un bilet de avion, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, în scopuri personale, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BFIN_CR1 |
Utilizarea internetului pentru a obține un împrumut, un credit ipotecar sau pentru a facilita obținerea unui credit de la bănci sau de la alți furnizori financiari, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, în scopuri personale, în ultimele 3 luni |
|
Comerț electronic |
BFIN_SH1 |
Utilizarea internetului pentru a cumpăra sau vinde acțiuni, obligațiuni, unități în fonduri sau alte active financiare, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, în scopuri personale, în ultimele 3 luni |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
BTFW1 |
Probleme întâlnite în comerțul pe internet: site-ul web este dificil de utilizat sau a funcționat nesatisfăcător (de exemplu, a fost prea complicat, derutant, disfuncțional din punct de vedere tehnic) în timpul cumpărăturilor online prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
BDGL1 |
Probleme întâlnite în comerțul pe internet: dificultăți întâmpinate în găsirea de informații privind garanțiile sau alte drepturi legale la cumpărarea online prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
BSPD1 |
Probleme întâlnite în comerțul pe internet: viteză de livrare mai mică decât cea indicată la cumpărarea online prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
BCPR1 |
Probleme întâlnite în comerțul pe internet: costuri finale mai mari decât cele indicate (cum ar fi comisioane de tranzacție neașteptate sau comisioane de garantare nejustificate) suportate la efectuarea de cumpărături online prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
BWDN1 |
Probleme întâlnite în comerțul pe internet: livrarea unor mărfuri sau servicii incorecte sau deteriorate cu ocazia unei cumpărături efectuate online, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
BFRA1 |
Probleme întâlnite în comerțul pe internet: probleme legate de fraudă întâmpinate (de exemplu, nu au fost primite mărfurile sau serviciile comandate, datele de pe cartea de credit au fost utilizate abuziv) cu ocazia unei cumpărături efectuate online prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
BCR1 |
Probleme întâlnite în comerțul pe internet: dificultatea depunerii de plângeri și a obținerii de despăgubiri sau de răspunsuri satisfăcătoare după primirea plângerii la cumpărarea online prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
BDNS1 |
Probleme întâlnite în comerțul pe internet: comerciantul cu amănuntul străin nu efectua vânzări în țara respondentului la cumpărarea online prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
BOTH2 |
Probleme întâlnite în comerțul pe internet: alte probleme întâmpinate la cumpărarea online prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
BARR2X |
Nicio problemă întâmpinată la cumpărarea online, prin intermediul unui site web sau al unei aplicații, pentru uz personal, în ultimele 3 luni |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
IUPSX (opțional) |
Rezolvarea problemelor întâmpinate la utilizarea internetului în ultimele 3 luni – respondentul nu a întâmpinat nicio problemă (opțional) |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
IUPSSE (opțional) |
Rezolvarea problemelor întâmpinate la utilizarea internetului în ultimele 3 luni – respondentul a cerut ajutor altcuiva (opțional) |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
IUPSFIX (opțional) |
Rezolvarea problemelor întâmpinate la utilizarea internetului în ultimele 3 luni – respondentul a rezolvat singur sau a încercat să rezolve singur problema (opțional) |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
IUPSNO (opțional) |
Rezolvarea problemelor întâmpinate la utilizarea internetului în ultimele 3 luni – respondentul nu a încercat deloc să rezolve problema (opțional) |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
IUPSOTH (opțional) |
Soluționarea problemelor întâmpinate la utilizarea internetului în ultimele 3 luni – altele decât ajutorul din partea altcuiva pentru soluționarea problemei, rezolvarea sau încercarea de a rezolva singur problema sau neîncercarea de a rezolva problema (opțional) |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
IUNUN (opțional) |
Motivele pentru care nu a utilizat internetul în ultimele 3 luni – respondentul nu a avut nevoie (deoarece internetul nu a fost util, nu a prezentat interes etc.) (opțional) |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
IUNUTD (opțional) |
Motivele pentru care nu a utilizat internetul în ultimele 3 luni – respondentul a considerat că utilizarea internetului este prea dificilă (opțional) |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
IUNUCH (opțional) |
Motivele pentru care nu a utilizat internetul în ultimele 3 luni – respondentul a întâmpinat dificultăți fizice sau mentale în utilizarea internetului (inclusiv handicap fizic, deficiențe de vedere, demență, nevoi speciale sau alte dizabilități) (opțional) |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
IUNUSP (opțional) |
Motivele pentru care nu a utilizat internetul în ultimele 3 luni – respondentul este îngrijorat cu privire la securitate sau la viața privată, se teme să fie înșelat sau hărțuit online (opțional) |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
IUNUCO (opțional) |
Motivele pentru care nu a utilizat internetul în ultimele 3 luni – respondentul a considerat prea ridicate costurile conexiunii sau ale echipamentului internet (opțional) |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
IUNUNO (opțional) |
Motivele neutilizării internetului în ultimele 3 luni – respondentul se opune internetului, în general, nu are încredere în informațiile disponibile pe internet (opțional) |
|
Obstacole și probleme privind utilizarea |
IUNUOTH (opțional) |
Motivele neutilizării internetului în ultimele 3 luni – alte motive decât lipsa necesității, gradul ridicat de dificultate, dificultățile fizice sau mentale, îngrijorarea cu privire la securitate, viața privată, teama de a fi înșelat sau hărțuit online, costurile prea ridicate, lipsa încrederii în informațiile disponibile pe internet sau opoziția față de internet (opțional) |
|
Competențe digitale |
CXFER1 |
Activități desfășurate în ultimele 3 luni în scopuri educaționale, profesionale sau private care implică copierea sau transferul de fișiere (cum ar fi documente, date, imagini, materiale video) între dosare, dispozitive (de exemplu, prin e-mail, mesagerie instantanee, USB, cablu) sau pe cloud |
|
Competențe digitale |
CINSAPP1 |
Activități desfășurate în ultimele 3 luni în scopuri educaționale, profesionale sau private, care implică descărcarea sau instalarea de programe sau aplicații |
|
Competențe digitale |
CCONF1 |
Activități desfășurate în ultimele 3 luni în scopuri educaționale, profesionale sau private, care implică modificarea setărilor unui software, ale unei aplicații sau ale unui dispozitiv (cum ar fi schimbarea limbii, a culorii, a contrastului, a dimensiunii textului, ajustarea barelor de instrumente/a meniului) |
|
Competențe digitale |
CWRD1 |
Activități legate de software desfășurate în ultimele 3 luni în scopuri educaționale, profesionale sau private, care implică utilizarea de software de procesare de text |
|
Competențe digitale |
CPRES2 |
Activități legate de software desfășurate în ultimele 3 luni în scopuri educaționale, profesionale sau private, implicând crearea de fișiere (cum ar fi documente, imagini, materiale video) care încorporează mai multe elemente, cum ar fi text, imagine, tabel, diagramă, animație sau sunet |
|
Competențe digitale |
CXLS1 |
Activități legate de software desfășurate în ultimele 3 luni în scopuri educaționale, profesionale sau private, care implică utilizarea unui software de calcul tabelar |
|
Competențe digitale |
CXLSADV1 |
Activități legate de software desfășurate în ultimele 3 luni în scopuri educaționale, profesionale sau private, care implică utilizarea unor funcții avansate ale unui software de calcul tabelar (funcții, formule, macro-uri și alte funcții de dezvoltator) pentru a organiza, a analiza, a structura sau a modifica date |
|
Competențe digitale |
CEPVA1 |
Activități legate de software desfășurate în ultimele 3 luni în scopuri educaționale, profesionale sau private, care implică editarea de fotografii, materiale video sau fișiere audio |
|
Competențe digitale |
CPRG2 |
Activități legate de software desfășurate în ultimele 3 luni în scopuri educaționale, profesionale sau private, care implică scrierea unor coduri într-un limbaj de programare |
|
Competențe digitale |
UDI |
Informații sau conținut (cum ar fi materiale video, imagini) văzute pe site-uri de știri sau pe platforme de comunicare socială considerate false sau îndoielnice de către respondent în ultimele 3 luni |
|
Competențe digitale |
TIC |
Veridicitatea informațiilor sau a conținuturilor găsite pe site-urile de știri pe internet sau pe platformele de comunicare socială de către respondent în ultimele 3 luni |
|
Competențe digitale |
TICCSFOI |
Veridicitatea informațiilor sau a conținuturilor găsite pe internet, verificate de către respondent prin verificarea surselor sau prin găsirea altor informații pe internet (cum ar fi alte site-uri de știri) |
|
Competențe digitale |
TICIDIS |
Veridicitatea informațiilor sau a conținuturilor găsite pe internet, verificată de către respondent prin urmărirea unor discuții sau prin participarea la discuții pe internet cu privire la informațiile respective |
|
Competențe digitale |
TICNIDIS |
Veridicitatea informațiilor sau a conținuturilor găsite pe internet, verificată de către respondent prin discutarea informațiilor offline cu alte persoane sau prin utilizarea unor surse care nu se află pe internet |
|
Competențe digitale |
TICXND |
Veridicitatea informațiilor sau a conținuturilor găsite pe internet nu a fost verificată, deoarece respondentul știa deja că informațiile, conținuturile sau sursa nu erau fiabile |
|
Competențe digitale |
TICXSKL |
Veridicitatea informațiilor sau a conținuturilor găsite pe internet nu a fost verificată, deoarece respondentul nu avea competențe sau cunoștințe pentru a efectua această verificare |
|
Competențe digitale |
TICXOTH |
Veridicitatea informațiilor sau a conținuturilor găsite pe internet nu a fost verificată din alte motive |
|
Competențe digitale |
HM (opțional) |
Mesaje întâlnite online în ultimele 3 luni care sunt considerate de către respondent ca fiind ostile sau degradante față de grupuri de persoane sau persoane în materiale video, bloguri, vloguri, pe platformele de comunicare socială sau pe site-urile de știri (inclusiv în secțiunea „Comentarii”) (opțional) |
|
Competențe digitale |
HMPS (opțional) |
Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza opiniilor politice sau sociale (opțional) |
|
Competențe digitale |
HMSO (opțional) |
Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesajele considerate ostile sau degradante din cauza orientării sexuale și/sau a identității de gen (LGBTIQ+) (opțional) |
|
Competențe digitale |
HMSE (opțional) |
Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza sexului (opțional) |
|
Competențe digitale |
HMRE (opțional) |
Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza originii rasiale sau etnice (opțional) |
|
Competențe digitale |
HMRB (opțional) |
Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza religiei sau a convingerilor (opțional) |
|
Competențe digitale |
HMD (opțional) |
Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza unui handicap (opțional) |
|
Competențe digitale |
HMA (opțional) |
Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza vârstei (opțional) |
|
Competențe digitale |
HMOTH (opțional) |
Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza altor caracteristici personale (opțional) |
|
Securitate, confidențialitate, încredere |
MAPS_RPS |
Efectuarea următoarelor acțiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data nașterii, numărul cărții de identitate, datele de contact, numărul cărții de credit, fotografii, localizarea geografică): citirea declarațiilor privind politica de confidențialitate înainte de furnizarea datelor cu caracter personal |
|
Securitate, confidențialitate, încredere |
MAPS_RRGL |
Efectuarea următoarelor acțiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data nașterii, numărul cărții de identitate, datele de contact, numărul cărții de credit, fotografii, localizarea geografică): restricționarea sau refuzul accesului la propria localizare geografică |
|
Securitate, confidențialitate, încredere |
MAPS_LAP |
Efectuarea următoarelor acțiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data nașterii, numărul cărții de identitate, datele de contact, numărul cărții de credit, fotografii, localizarea geografică): limitarea accesului la profil sau la conținut pe site-urile de socializare în rețea sau de stocare online partajată |
|
Securitate, confidențialitate, încredere |
MAPS_RAAD |
Efectuarea următoarelor acțiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data nașterii, numărul cărții de identitate, datele de contact, numărul cărții de credit, fotografii, localizarea geografică): refuzul de a permite utilizarea datelor cu caracter personal în scopuri publicitare |
|
Securitate, confidențialitate, încredere |
MAPS_CWSC |
Efectuarea următoarelor acțiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data nașterii, numărul cărții de identitate, datele de contact, numărul cărții de credit, fotografii, localizarea geografică): Verificarea securității site-ului web pe care respondentul a furnizat date personale (de exemplu, site-uri https, logouri sau certificate de siguranță) |
|
Securitate, confidențialitate, încredere |
MAPS_APD |
Efectuarea următoarelor acțiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data nașterii, numărul cărții de identitate, datele de contact, numărul cărții de credit, fotografii, localizarea geografică): solicitarea adresată administratorilor sau furnizorilor de site-uri web sau de motoare de căutare de a accesa datele pe care le dețin cu privire la respondent pentru a le actualiza sau a le șterge |
|
Securitate, confidențialitate, încredere |
PCOOK1 |
Modificarea setărilor din propriul browser de internet pentru a preveni sau pentru a limita cookie-urile pe oricare dintre dispozitivele respondentului |
|
Securitate, confidențialitate, încredere |
CCOOK (opțional) |
Preocupări cu privire la înregistrarea activităților online ale respondentului pentru a-i adresa acestuia reclame personalizate (opțional) |
|
Securitate, confidențialitate, încredere |
USLCOOK |
Utilizarea unui software care limitează capacitatea de a urmări activitățile pe internet ale respondentului pe oricare dintre dispozitivele acestuia |
|
Securitate, confidențialitate, încredere |
IUACRG |
A deschis un cont sau s-a înregistrat pe o aplicație sau un serviciu gratuit (cum ar fi abonament/cont pentru e-mail, platforme de comunicare socială, magazine virtuale, aplicații pentru achiziționarea de bilete de transport, streaming muzical, jocuri) |
|
Securitate, confidențialitate, încredere |
IUACDL |
A șters sau a încercat să șteargă (sau să închidă) contul propriu din cadrul unei aplicații sau al unui serviciu gratuit (cum ar fi e-mail, platformele de comunicare socială, magazine virtuale, aplicațiile pentru achiziționarea de bilete de transport, streaming-ul muzical, jocurile) în ultimele 3 luni |
|
Securitate, confidențialitate, încredere |
IUACDLP |
Probleme întâlnite atunci când a încercat să șteargă contul propriu din cadrul unei aplicații sau al unui serviciu gratuit (cum ar fi dificultatea de a găsi o modalitate de ștergere a contului, petrecerea unei perioade disproporționate de timp pentru a șterge contul, probleme tehnice, condiții inacceptabile de retragere, imposibilitatea de a șterge contul) în ultimele 3 luni |
(1) Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE (JO L 257, 28.8.2014, p. 73, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2014/910/oj). Nivelurile de asigurare substanțiale și ridicate sunt definite în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/1502 al Comisiei din 8 septembrie 2015 de stabilire a unor specificații și proceduri tehnice minime pentru nivelurile de asigurare a încrederii ale mijloacelor de identificare electronică în temeiul articolului 8 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă (JO L 235, 9.9.2015, p. 7, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2015/1502/oj).
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2024/2515/oj
ISSN 1977-0782 (electronic edition)