CELEX:32024R2916: Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2024/2916 al Comisiei din 25 noiembrie 2024 privind stabilirea unui formular standard pentru datele incluse în raportul privind prelucrarea datelor cu caracter personal publicat și prezentat autorității de supraveghere competente și Comisiei de către furnizorii de servicii în temeiul Regulamentului (UE) 2021/1232 al Parlamentului European și al Consiliului
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 16/12/2024 |
|
Informatii
Data documentului: 25/11/2024; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 16/12/2024; intrare în vigoare data publicării +20 a se vedea articolul 2
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Migrație și Afaceri Interne
Formă: Repertoriu EUR-Lex
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria L |
2024/2916 |
26.11.2024 |
REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2024/2916 AL COMISIEI
din 25 noiembrie 2024
privind stabilirea unui formular standard pentru datele incluse în raportul privind prelucrarea datelor cu caracter personal publicat și prezentat autorității de supraveghere competente și Comisiei de către furnizorii de servicii în temeiul Regulamentului (UE) 2021/1232 al Parlamentului European și al Consiliului
(Text cu relevanță pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2021/1232 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 iulie 2021 privind o derogare temporară de la anumite dispoziții ale Directivei 2002/58/CE în ceea ce privește utilizarea tehnologiilor de către furnizorii de servicii de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere pentru prelucrarea datelor cu caracter personal și a altor date în scopul combaterii abuzului sexual online asupra copiilor (1), în special articolul 3 alineatul (4),
după consultarea comitetului înființat prin articolul 9a alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2021/1232,
întrucât:
(1) |
Informațiile care trebuie incluse în raportul privind prelucrarea datelor cu caracter personal publicat și prezentat autorității de supraveghere competente și Comisiei sunt menționate la articolul 3 alineatul (1) litera (g) punctul (vii) din Regulamentul (UE) 2021/1232. |
(2) |
Pentru a se îmbunătăți procesul de raportare și a se garanta colectarea uniformă a datelor, furnizorii de servicii de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere ar trebui să utilizeze formularul standard prevăzut în anexa la prezentul regulament atunci când își respectă obligațiile de raportare care le revin în temeiul Regulamentului (UE) 2021/1232, |
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
Articolul 1
Formular standard pentru rapoarte
Furnizorii de servicii de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere utilizează formularul standard prevăzut în anexa la prezentul regulament atunci când publică și prezintă autorității de supraveghere competente și Comisiei un raport privind prelucrarea datelor cu caracter personal în temeiul articolului 3 alineatul (1) litera (g) punctul (vii) din Regulamentul (UE) 2021/1232.
Articolul 2
Intrare în vigoare
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.
Adoptat la Bruxelles, 25 noiembrie 2024.
Pentru Comisie
Președinta
Ursula VON DER LEYEN
(1)
JO L 274, 30.7.2021, p. 41, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2021/1232/oj.
ANEXĂ
Categorie în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera (g) punctul (vii) din Regulamentul (UE) 2021/1232 |
Subcategorie |
Descriere |
||
|
Serviciul de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere specific avut în vedere |
|
||
Metadatele referitoare la utilizatorii care fac parte din schimbul online |
De exemplu, orice date referitoare la utilizatorii care fac parte din schimbul online și la conturile acestora care nu sunt date referitoare la conținut Da/nu. Dacă da, precizați toate tipurile de date prelucrate (de exemplu, numele de utilizator, numărul de identificare a utilizatorului, adresa IP, protocolul de internet, numărul portului de rețea, locația etc.) și volumul de date |
|||
Date referitoare la conținut care fac obiectul schimbului online |
Da/nu. Dacă da, precizați mai jos |
|||
Numărul de imagini prelucrate în legătură cu utilizatori din UE |
|
|||
Numărul de imagini prelucrate în legătură cu utilizatori din afara UE |
|
|||
Numărul de fișiere video prelucrate în legătură cu utilizatori din UE |
|
|||
Numărul de fișiere video prelucrate în legătură cu utilizatori din afara UE |
|
|||
Numărul de alte tipuri de fișiere prelucrate în legătură cu utilizatori din UE |
Dacă da, precizați tipul de fișiere (de exemplu: pdf, documente, gif, fișiere audio) |
|||
Numărul de alte tipuri de fișiere prelucrate în legătură cu utilizatori din afara UE |
Dacă da, precizați tipul de fișiere (de exemplu: pdf, documente, gif, fișiere audio) |
|||
Numărul de byți de text prelucrați pentru detectarea ademenirii copiilor în scopuri sexuale în legătură cu utilizatori din UE |
|
|||
Numărul de byți de text prelucrați pentru detectarea ademenirii copiilor în scopuri sexuale în legătură cu utilizatori din afara UE |
|
|||
Alte informații relevante pentru tipurile și volumele de date prelucrate |
|
|||
|
|
În cazul în care se invocă articolul 6 alineatul (1) litera (c) sau (e) din RGPD ca temei juridic, vă rugăm să precizați ce act al Uniunii sau de drept național este invocat în temeiul articolului 6 alineatul (3) din RGPD. |
||
|
|
Vă rugăm să precizați în ce tip de cazuri și în ce scop s-a efectuat un transfer în afara Uniunii și pe ce temeiuri juridice s-a bazat transferul în conformitate cu dispozițiile capitolului V din RGPD. |
||
|
|
|
||
Materiale care conțin abuzuri sexuale asupra copiilor (child sexual abuse material – „CSAM”) cunoscute |
Numărul de raportări privind CSAM cunoscute în legătură cu utilizatori din UE |
CSAM cunoscute se referă la materialele despre care s-a confirmat că sunt materiale online care conțin abuzuri sexuale asupra copiilor |
||
Numărul de imagini cu CSAM cunoscute raportate în legătură cu utilizatori din UE |
|
|||
Numărul de fișiere video cu CSAM cunoscute raportate în legătură cu utilizatori din UE |
|
|||
Numărul de alte tipuri de fișiere cu CSAM cunoscute raportate în legătură cu utilizatori din UE |
Dacă este cazul, precizați tipul de fișiere |
|||
Numărul de conturi de utilizator din UE despre care s-a raportat că au trimis cel puțin un element de conținut cuprinzând CSAM cunoscute |
|
|||
Numărul de conturi de utilizator din UE despre care s-a raportat că au primit cel puțin un element de conținut cuprinzând CSAM cunoscute |
|
|||
Materiale care conțin abuzuri sexuale asupra copiilor („CSAM”) noi |
Numărul de raportări privind posibile CSAM noi în legătură cu utilizatori din UE |
Posibilele CSAM noi se referă la fișiere raportate, altele decât CSAM cunoscute |
||
Numărul de imagini cu posibile CSAM noi raportate în legătură cu utilizatori din UE |
|
|||
Numărul de fișiere video cu posibile CSAM noi raportate în legătură cu utilizatori din UE |
|
|||
Numărul de alte tipuri de fișiere cu posibile CSAM noi raportate în legătură cu utilizatori din UE |
Dacă este cazul, precizați tipul de fișiere |
|||
Numărul de conturi de utilizator din UE despre care s-a raportat că au trimis cel puțin un element de conținut cuprinzând posibile CSAM noi |
|
|||
Numărul de conturi de utilizator din UE despre care s-a raportat că au primit cel puțin un element de conținut cuprinzând posibile CSAM noi |
|
|||
Ademenirea copiilor în scopuri sexuale |
Numărul de raportări ale unor posibile ademeniri ale copiilor în scopuri sexuale în legătură cu utilizatori din UE |
|
||
Numărul de conturi de utilizator din UE despre care s-a raportat că ar putea ademeni copii în scopuri sexuale |
|
|||
Numărul de conturi de utilizatori raportate despre care s-a raportat că ar putea ademeni un copil în UE |
|
|||
|
|
|
||
Materiale care conțin abuzuri sexuale asupra copiilor („CSAM”) cunoscute |
Numărul de elemente de conținut eliminate pe motiv că ar constitui CSAM cunoscute |
Elemente de conținut |
||
Numărul de plângeri depuse prin mecanismul intern împotriva eliminării de elemente de conținut pe motiv că ar constitui CSAM cunoscute |
||||
Argumentele care au stat la baza plângerilor depuse prin mecanismul intern împotriva eliminării de elemente de conținut pe motiv că ar constitui CSAM cunoscute (opțional) |
||||
Numărul de elemente de conținut care au fost eliminate pe motiv că ar constitui CSAM cunoscute și care au fost republicate după examinare în urma unor plângeri depuse prin mecanismul intern |
||||
Timpul mediu necesar pentru luarea deciziei de republicare sau de menținere a eliminării elementelor eliminate inițial pe motiv că ar constitui CSAM cunoscute, în urma unei plângeri depuse prin mecanismul intern (opțional) |
||||
Numărul de plângeri depuse la autoritatea judiciară împotriva eliminării de elemente de conținut pe motiv că ar constitui CSAM cunoscute |
||||
Argumentele care au stat la baza plângerilor depuse la autoritatea judiciară împotriva eliminării de elemente de conținut pe motiv că ar constitui CSAM cunoscute (opțional) |
||||
Numărul de elemente de conținut care au fost eliminate pe motiv că ar constitui CSAM cunoscute și care au fost republicate după examinare în urma unei plângeri depuse la autoritatea judiciară |
||||
Timpul mediu necesar pentru a se conforma hotărârii judecătorești de republicare sau de menținere a eliminării elementelor eliminate inițial pe motiv că ar constitui CSAM cunoscute, în urma unei plângeri depuse la autoritatea judiciară (opțional) |
||||
Numărul de conturi de utilizator din UE suspendate pentru că au partajat CSAM cunoscute |
Conturi de utilizator din UE |
|||
Numărul de plângeri depuse prin mecanismul intern împotriva suspendării unor conturi de utilizator din UE pe motiv că ar fi partajat CSAM cunoscute |
||||
Argumentele care au stat la baza plângerilor depuse prin mecanismul intern împotriva suspendării unor conturi de utilizator din UE pe motiv că ar fi partajat CSAM cunoscute (opțional) |
||||
Numărul de conturi de utilizator din UE care au fost suspendate pe motiv că ar fi partajat CSAM cunoscute și care au fost republicate după examinare în urma unor plângeri depuse prin mecanismul intern |
||||
Timpul mediu necesar pentru luarea deciziei de republicare sau de menținere a suspendării conturilor de utilizator suspendate inițial pe motiv că ar fi partajat CSAM cunoscute, în urma unei plângeri depuse prin mecanismul intern (opțional) |
||||
Numărul de plângeri depuse la autoritatea judiciară împotriva suspendării unor conturi de utilizator din UE pe motiv că ar fi partajat CSAM cunoscute |
||||
Argumentele care au stat la baza plângerilor depuse la autoritatea judiciară împotriva suspendării unor conturi de utilizator din UE pe motiv că ar fi partajat CSAM cunoscute (opțional) |
||||
Numărul de conturi de utilizator din UE care au fost suspendate pe motiv că ar fi partajat CSAM cunoscute și care au fost republicate după examinare în urma unor plângeri depuse la autoritatea judiciară |
||||
Timpul mediu necesar pentru a se conforma hotărârii judecătorești de republicare sau de menținere a suspendării conturilor de utilizator din UE suspendate inițial pe motiv că ar fi partajat CSAM cunoscute, în urma unei plângeri depuse la autoritatea judiciară (opțional) |
||||
Materiale care conțin abuzuri sexuale asupra copiilor („CSAM”) noi |
Numărul de elemente de conținut eliminate pe motiv că ar constitui posibile CSAM noi |
Elemente de conținut |
||
Numărul de plângeri depuse prin mecanismul intern împotriva eliminării de elemente de conținut pe motiv că ar constitui posibile CSAM noi |
||||
Argumentele care au stat la baza plângerilor depuse prin mecanismul intern împotriva eliminării de elemente de conținut pe motiv că ar constitui posibile CSAM noi (opțional) |
||||
Numărul de elemente de conținut care au fost eliminate pe motiv că ar constitui posibile CSAM noi și care au fost republicate după examinare în urma unor plângeri depuse prin mecanismul intern |
||||
Timpul mediu necesar pentru luarea deciziei de republicare sau de menținere a eliminării elementelor eliminate inițial pe motiv că ar constitui posibile CSAM noi, în urma unei plângeri depuse prin mecanismul intern (opțional) |
||||
Numărul de plângeri depuse la autoritatea judiciară împotriva eliminării de elemente de conținut pe motiv că ar constitui posibile CSAM noi |
||||
Argumentele care au stat la baza plângerilor depuse la autoritatea judiciară împotriva eliminării de elemente de conținut pe motiv că ar constitui posibile CSAM noi (opțional) |
||||
Numărul de elemente de conținut care au fost eliminate pe motiv că ar constitui posibile CSAM noi și care au fost republicate după examinare în urma unor plângeri depuse la autoritatea judiciară |
||||
Timpul mediu necesar pentru a se conforma hotărârii judecătorești de republicare sau de menținere a eliminării elementelor eliminate inițial pe motiv că ar constitui posibile CSAM noi, în urma unei plângeri depuse la autoritatea judiciară (opțional) |
||||
Numărul de conturi de utilizator din UE suspendate pe motiv că ar fi partajat posibile CSAM noi |
Conturi de utilizator din UE |
|||
Numărul de plângeri depuse prin mecanismul intern împotriva suspendării unor conturi de utilizator din UE pe motiv că ar fi partajat posibile CSAM noi |
||||
Argumentele care au stat la baza plângerilor depuse prin mecanismul intern împotriva suspendării unor conturi de utilizator din UE pe motiv că ar fi partajat posibile CSAM noi (opțional) |
||||
Numărul de conturi de utilizator din UE care au fost suspendate pe motiv că ar fi partajat posibile CSAM noi și care au fost republicate după examinare în urma unor plângeri depuse prin mecanismul intern |
||||
Timpul mediu necesar pentru luarea deciziei de republicare sau de menținere a suspendării conturilor de utilizator suspendate inițial pe motiv că ar fi partajat posibile CSAM noi, în urma unei plângeri depuse prin mecanismul intern (opțional) |
||||
Numărul de plângeri depuse la autoritatea judiciară împotriva suspendării unor conturi de utilizator din UE pe motiv că ar fi partajat posibile CSAM noi |
||||
Argumentele care au stat la baza plângerilor depuse la autoritatea judiciară împotriva suspendării unor conturi de utilizator din UE pe motiv că ar fi partajat posibile CSAM noi (opțional) |
||||
Numărul de conturi de utilizator din UE care au fost suspendate pe motiv că ar fi partajat posibile CSAM noi și care au fost republicate după examinare în urma unor plângeri depuse la autoritatea judiciară |
||||
Timpul mediu necesar pentru a se conforma hotărârii judecătorești de republicare sau de menținere a suspendării conturilor de utilizator din UE suspendate inițial pe motiv că ar fi partajat posibile CSAM noi, în urma unei plângeri depuse la autoritatea judiciară (opțional) |
||||
Ademenirea copiilor în scopuri sexuale |
Numărul de conturi de utilizator din UE suspendate pe motiv că au ademenit copii în scopuri sexuale |
Conturi de utilizator din UE |
||
Numărul de plângeri depuse prin mecanismul intern împotriva suspendării unor conturi de utilizator din UE pe motiv că ar fi ademenit copii în scopuri sexuale |
||||
Argumentele care au stat la baza plângerilor depuse prin mecanismul intern împotriva suspendării unor conturi de utilizator din UE pe motiv că ar fi ademenit copii în scopuri sexuale (opțional) |
||||
Numărul de conturi de utilizator din UE care au fost suspendate pe motiv că ar fi ademenit copii în scopuri sexuale și care au fost republicate după examinare în urma unor plângeri depuse prin mecanismul intern |
||||
Timpul mediu necesar pentru luarea deciziei de republicare sau de menținere a suspendării conturilor de utilizator din UE suspendate inițial pe motiv că ar fi ademenit copii în scopuri sexuale, în urma unei plângeri depuse prin mecanismul intern (opțional) |
||||
Numărul de plângeri depuse la autoritatea judiciară împotriva suspendării unor conturi de utilizator din UE pe motiv că ar fi ademenit copii în scopuri sexuale |
||||
Argumentele care au stat la baza plângerilor depuse la autoritatea judiciară împotriva suspendării unor conturi de utilizator din UE pe motiv că au ademenit copii în scopuri sexuale (opțional) |
||||
Numărul de conturi de utilizator din UE care au fost suspendate pe motiv că ar fi ademenit copii în scopuri sexuale și care au fost republicate după examinare în urma unor plângeri depuse la autoritatea judiciară |
||||
Timpul mediu necesar pentru a se conforma hotărârii judecătorești de republicare sau de menținere a suspendării conturilor de utilizator din UE suspendate inițial pe motiv că ar fi ademenit copii în scopuri sexuale în urma unei plângeri depuse la autoritatea judiciară (opțional) |
||||
|
|
Rata de eroare: numărul de elemente de conținut semnalate automat ca posibile abuzuri sexuale asupra copiilor (child sexual abuse – „CSA”) săvârșite online care, în urma verificării umane, se dovedesc a nu fi CSA online, împărțit la numărul de elemente de conținut semnalate automat ca posibile CSA online Vă rugăm să faceți precizări pentru fiecare dintre diferitele tehnologii utilizate. |
||
Materiale care conțin abuzuri sexuale asupra copiilor („CSAM”) cunoscute |
A1: Numărul de elemente de conținut semnalate automat ca fiind CSAM cunoscute |
|
||
B1: Numărul de elemente de conținut semnalate automat ca fiind CSAM cunoscute și care, în urma verificării umane, se dovedesc a nu fi CSAM |
|
|||
Rata de eroare: B1/A1 (%) |
|
|||
C1: Numărul de elemente de conținut semnalate automat ca fiind CSAM cunoscute și care sunt supuse verificării umane |
|
|||
Alte constatări relevante |
|
|||
Materiale care conțin abuzuri sexuale asupra copiilor („CSAM”) noi |
A2: Numărul de elemente de conținut semnalate automat ca fiind CSAM noi |
|
||
B2: Numărul de elemente de conținut semnalate automat ca fiind CSAM noi și care, în urma verificării umane, se dovedesc a nu fi CSAM |
|
|||
Rata de eroare: B2/A2 (%) |
|
|||
C2: Numărul de elemente de conținut semnalate automat ca fiind CSAM noi și care sunt supuse verificării umane |
|
|||
Alte constatări relevante |
|
|||
Ademenirea copiilor în scopuri sexuale |
A3: Numărul de conturi de utilizator din UE care au fost semnalate automat fie pe motiv că au ademenit copii în scopuri sexuale, fie pe motiv că au fost conturi ale unor copii ademeniți în scopuri sexuale |
|
||
B3: Numărul de conturi de utilizator din UE care au fost semnalate automat fie pe motiv că au ademenit copii în scopuri sexuale, fie pe motiv că au fost conturi ale unor copii ademeniți în scopuri sexuale și care, în urma verificării umane, s-au dovedit a nu avea legătură cu ademenirea în scopuri sexuale |
|
|||
Rata de eroare: B3/A3 (%) |
|
|||
C3: Numărul de conturi de utilizator din UE care au fost semnalate automat fie pe motiv că au ademenit copii în scopuri sexuale, fie pe motiv că au fost conturi ale unor copii ademeniți în scopuri sexuale și care sunt supuse verificării umane |
|
|||
Alte constatări relevante |
|
|||
|
|
|
||
Materiale care conțin abuzuri sexuale asupra copiilor („CSAM”) cunoscute |
Măsuri de verificare a calității hash-urilor existente (a se specifica) |
Indicatori (cum ar fi hash-urile) |
||
Măsuri de verificare a hash-urilor înainte ca acestea să fie adăugate în baza de date (a se specifica) |
||||
Alte măsuri de limitare a ratei de eroare (a se specifica) |
||||
Planul de punere în aplicare verificat de o parte terță independentă |
Implementarea tehnologiei de detectare |
|||
Alte măsuri de limitare a ratelor de eroare prin acțiuni referitoare la introducerea tehnologiei de detectare (a se specifica) |
||||
Verificarea umană sistematică a fiecărui element de conținut semnalat ca fiind CSAM cunoscut înainte de raportare |
Verificarea umană |
|||
Verificarea umană sistematică a mostrelor de elemente de conținut semnalate ca fiind CSAM cunoscute înainte de raportare |
||||
Politicile de formare a examinatorilor umani (vă rugăm să precizați, de exemplu, tipul și durata formării anterioare începerii activității, periodicitatea și tipul cursurilor de actualizare a competențelor etc.) |
||||
Măsuri menite să asigure evaluări periodice de control al calității pentru examinatorii umani și verdictele aplicate (a se specifica) |
||||
Măsuri de asigurare a feedbackului din partea NCMEC și/sau din partea altor organizații care acționează în interes public împotriva abuzului sexual asupra copiilor (a se specifica) |
Alte măsuri |
|||
Măsuri de asigurare a feedbackului din partea autorităților de aplicare a legii (a se specifica) |
||||
Măsuri de asigurare a feedbackului cu privire la rezultatul unei plângeri în contextul mecanismului intern de recurs sau al unei plângeri depuse la o autoritate judiciară (a se specifica) |
||||
Alte măsuri de limitare a ratei de eroare (a se specifica) |
||||
Rata de eroare obținută în urma punerii în aplicare a măsurilor de limitare a ratei de eroare (dacă este cazul, și anume dacă s-au introdus măsuri noi) |
Rata de eroare obținută |
|||
Materiale care conțin abuzuri sexuale asupra copiilor („CSAM”) noi |
Măsuri de verificare a calității clasificatorilor de IA existenți (a se specifica) |
Indicatori (cum ar fi cum ar fi clasificatorii de IA) |
||
Măsuri de verificare a clasificatorilor de IA înainte ca aceștia să fie adăugați în baza de date (a se specifica) |
||||
Alte măsuri de limitare a ratei de eroare prin acțiuni referitoare la clasificatorii de IA (a se specifica) |
||||
Planul de punere în aplicare verificat de o parte terță independentă |
Implementarea tehnologiei de detectare |
|||
Alte măsuri de limitare a ratelor de eroare prin acțiuni referitoare la introducerea tehnologiei de detectare (a se specifica) |
||||
Verificarea umană sistematică a fiecărui element de conținut semnalat ca fiind un posibil CSAM nou înainte de raportare |
Verificarea umană |
|||
Verificarea umană sistematică a mostrelor de elemente de conținut semnalate ca fiind posibile CSAM noi înainte de raportare |
||||
Politicile de formare a examinatorilor umani (vă rugăm să precizați, de exemplu, tipul și durata formării anterioare începerii activității, periodicitatea și tipul cursurilor de actualizare a competențelor etc.) |
||||
Măsuri menite să asigure evaluări periodice de control al calității pentru examinatorii umani și verdictele aplicate (a se specifica) |
||||
Măsuri de asigurare a feedbackului din partea NCMEC și/sau din partea altor organizații care acționează în interes public împotriva abuzului sexual asupra copiilor (a se specifica) |
Alte măsuri |
|||
Măsuri de asigurare a feedbackului din partea autorităților de aplicare a legii (a se specifica) |
||||
Măsuri de asigurare a feedbackului cu privire la rezultatul unei plângeri în contextul mecanismului intern de recurs sau al unei plângeri depuse la o autoritate judiciară (a se specifica) |
||||
Alte măsuri de limitare a ratei de eroare (a se specifica) |
||||
Rata de eroare obținută în urma punerii în aplicare a măsurilor de limitare a ratei de eroare (dacă este cazul, și anume dacă s-au introdus măsuri noi) |
Rata de eroare obținută |
|||
Ademenirea copiilor în scopuri sexuale |
Măsuri de verificare a calității clasificatorilor de IA existenți (a se specifica) |
Indicatori (cum ar fi cum ar fi clasificatorii de IA) |
||
Măsuri de verificare a clasificatorilor de IA înainte ca aceștia să fie adăugați în baza de date (a se specifica) |
||||
Alte măsuri de limitare a ratei de eroare prin acțiuni referitoare la clasificatorii de IA (a se specifica) |
||||
Planul de punere în aplicare verificat de o parte terță independentă |
Implementarea tehnologiei de detectare |
|||
Alte măsuri de limitare a ratelor de eroare prin acțiuni referitoare la introducerea tehnologiei de detectare (a se specifica) |
||||
Verificarea umană sistematică a fiecărui element de conținut semnalat ca fiind o posibilă ademenire a copiilor în scopuri sexuale înainte de raportare |
Verificarea umană |
|||
Verificarea umană sistematică a mostrelor de elemente de conținut semnalate ca fiind posibile ademeniri ale copiilor în scopuri sexuale înainte de raportare |
||||
Politicile de formare a examinatorilor umani (vă rugăm să precizați, de exemplu, tipul și durata formării anterioare începerii activității, periodicitatea și tipul cursurilor de actualizare a competențelor etc.) |
||||
Măsuri menite să asigure evaluări periodice de control al calității pentru examinatorii umani și verdictele aplicate (a se specifica) |
||||
Măsuri de asigurare a feedbackului din partea NCMEC și/sau din partea altor organizații care acționează în interes public împotriva abuzului sexual asupra copiilor (a se specifica) |
Alte măsuri |
|||
Măsuri de asigurare a feedbackului din partea autorităților de aplicare a legii (a se specifica) |
||||
Măsuri de asigurare a feedbackului cu privire la rezultatul unei plângeri în contextul mecanismului intern de recurs sau al unei plângeri depuse la o autoritate judiciară (a se specifica) |
||||
Alte măsuri de limitare a ratei de eroare (a se specifica) |
||||
Rata de eroare obținută în urma punerii în aplicare a măsurilor de limitare a ratei de eroare (dacă este cazul, și anume dacă s-au introdus măsuri noi) |
Rata de eroare obținută |
|||
|
|
|
||
Politici de păstrare |
Politica de păstrare a elementelor de conținut identificate drept CSA online (a se specifica) |
Vă rugăm să precizați, pentru fiecare categorie, durata perioadelor de păstrare relevante. |
||
Politica de păstrare a datelor care nu se referă la conținut legate de raportările privind CSA online, inclusiv după o posibilă dezactivare a contului de către utilizator (a se specifica) |
|
|||
Politica de păstrare a datelor referitoare la plângeri și încălcări ale politicilor |
|
|||
Alte politici de păstrare relevante (a se specifica) |
|
|||
Garanții de protecție a datelor |
Utilizarea tehnicilor de eliminare a datelor de identificare sau pseudonimizare și anonimizarea datelor |
Specificați tehnicile și cazurile în care acestea sunt utilizate |
||
Utilizarea criptării standard în domeniu (algoritmi și protocoale) pentru datele aflate în tranzit între infrastructura privată și rețelele publice |
|
|||
Punerea în aplicare a unor strategii de guvernanță a datelor/programe cuprinzătoare de protecție a vieții private (a se specifica) |
De exemplu, restricții interne privind accesul la date, utilizarea de liste de control al accesului, obligații cu privire la confidențialitate ale persoanelor care au acces, etc. |
|||
Proceduri de revizuire a strategiilor de anonimizare și de guvernanță a datelor (a se specifica) |
|
|||
Proceduri de menținere a planurilor de răspuns la incidente de securitate pentru monitorizarea, detectarea și gestionarea oricăror posibile vulnerabilități și incidente de securitate la nivelul întregii infrastructuri (a se specifica) |
|
|||
Alte măsuri tehnice și organizatorice menite să asigure securitatea datelor (a se specifica) |
|
|||
Mecanismul de contestare intern |
Vă rugăm să precizați dacă: i) informați persoana vizată cu privire la faptele relevante pentru decizia dumneavoastră, ii) există proceduri pentru a se evalua eventualele întrebări din partea utilizatorilor cu privire la decizia dumneavoastră, iii) există un canal dedicat special comunicării cu utilizatorii, iv) utilizatorii sunt informați cu privire la finalizarea evaluării și v) dacă se transmit informații suplimentare destinatarilor articolului 3 litera (h) punctul (i) din Regulamentul (UE) 2021/1232 în funcție de rezultatul evaluării plângerii din partea utilizatorului. |
|||
Dreptul de acces la datele utilizatorilor |
Vă rugăm să precizați dacă, cum și când li se acordă utilizatorilor acces la datele lor în cazul în care le sunt suspendate sau șterse temporar sau permanent conturile ca urmare a identificării unor CSAM sau a ademenirii copiilor în scopuri sexuale |
|||
Alte garanții (a se specifica) |
|
|||
|
Centrul național pentru copii dispăruți și exploatați (National Centre for Missing and Exploited Children – NCMEC) |
|
||
Centrul UE pentru prevenirea și combaterea abuzului sexual asupra copiilor |
Se aplică numai după înființarea Centrului UE |
|||
Alte organizații (a se specifica) |
|
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2916/oj
ISSN 1977-0782 (electronic edition)