CELEX:32025D0113: Decizia de punere în aplicare (UE) 2025/113 a Comisiei din 23 ianuarie 2025 de stabilire a formatului pentru transmiterea informațiilor provenite de la statele membre referitoare la punerea în aplicare a Directivei 2012/18/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind controlul pericolelor de accidente majore care implică substanțe periculoase și de abrogare a Deciziei de punere în aplicare 2014/896/UE a Comisiei [notificată cu numărul C(2025) 376]

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 27/01/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2025/11324.1.2025DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2025/113 A COMISIEI din 23 ianuarie 2025 de stabilire a formatului pentru transmiterea informațiilor provenite de la statele membre referitoare la punerea în aplicare a Directivei 2012/18/UE a Parlamentului European...

Informatii

Data documentului: 23/01/2025; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 01/01/2027; Punere în aplicare a se vedea articolul 3
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Mediu
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: State membre
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2025/113

24.1.2025

DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2025/113 A COMISIEI

din 23 ianuarie 2025

de stabilire a formatului pentru transmiterea informațiilor provenite de la statele membre referitoare la punerea în aplicare a Directivei 2012/18/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind controlul pericolelor de accidente majore care implică substanțe periculoase și de abrogare a Deciziei de punere în aplicare 2014/896/UE a Comisiei

[notificată cu numărul C(2025) 376]

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Directiva 2012/18/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 4 iulie 2012 privind controlul pericolelor de accidente majore care implică substanțe periculoase, de modificare și ulterior de abrogare a Directivei 96/82/CE a Consiliului (1), în special articolul 21 alineatul(5),

întrucât:

(1)

Articolul 21 alineatul (2) din Directiva 2012/18/UE (denumită în continuare „directiva”) impune statelor membre să raporteze cu privire la punerea în aplicare a directivei respective până la 30 septembrie 2019 și, ulterior, la fiecare patru ani, utilizând formularul specific prevăzut în anexa la Decizia de punere în aplicare 2014/896/UE a Comisiei (2).

(2)

Comisia a elaborat un formular specific, prevăzut în anexa la decizia de punere în aplicare 2014/896/UE, care definește setul de informații care trebuie puse la dispoziție de către statele membre în scopul raportării cu privire la punerea în aplicare a directivei.

(3)

Analiza primei perioade de raportare, care a acoperit perioada cuprinsă între 1 iunie 2015 și 31 decembrie 2018, a demonstrat că formatul specific utilizat de statele membre ar trebui raționalizat pentru a maximiza acuratețea și comparabilitatea informațiilor transmise; acest lucru ar permite Comisiei să evalueze mai bine eficacitatea prevenirii accidentelor industriale și să ofere publicului informații mai relevante. Pentru a atinge aceste obiective, formatul specific ar trebui actualizat, iar Decizia de punere în aplicare 2014/896/UE ar trebui revizuită în consecință.

(4)

Următoarea perioadă de raportare pe baza formularului actualizat ar trebui să acopere perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2023 și 31 decembrie 2026. Statele membre ar trebui să transmită aceste informații Comisiei până la 30 septembrie 2027.

(5)

Măsurile prevăzute în prezenta decizie sunt conforme cu avizul comitetului instituit prin articolul 27 din Directiva 2012/18/UE,

ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:

Articolul 1

Statele membre utilizează formularul specific prevăzut în anexa la prezenta decizie (3) pentru a transmite informațiile privind punerea în aplicare a Directivei 2012/18/UE în conformitate cu articolul 21 alineatul (2) din directivă.

Articolul 2

Decizia de punere în aplicare 2014/896/UE se abrogă de la 31 decembrie 2026.

Trimiterile la decizia abrogată se interpretează ca trimiteri la prezenta decizie.

Articolul 3

Prezenta decizie se aplică de la 1 ianuarie 2027.

Articolul 4

Prezenta decizie se adresează statelor membre.

Adoptată la Bruxelles, 23 ianuarie 2025.

Pentru Comisie

Jessika ROSWALL

Membră a Comisiei


(1)  
JO L 197, 24.7.2012, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2012/18/oj.

(2)  Decizia de punere în aplicare 2014/896/UE a Comisiei din 10 decembrie 2014 de stabilire a formatului pentru transmiterea informațiilor de la statele membre privind punerea în aplicare a Directivei 2012/18/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind controlul pericolelor de accidente majore care implică substanțe periculoase (JO L 355, 12.12.2014, p. 55, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2014/896/oj).

(3)  Disponibil și pe site-ul web al Comisiei Europene: http://ec.europa.eu/environment/seveso/.


ANEXĂ

de stabilire a formularului de raportare a datelor care trebuie furnizate de către statele membre în scopul raportării în temeiul articolului 21 alineatul (2) din Directiva 2012/18/UE

1.

INFORMAȚII GENERALE

 

1.1

Vă rugăm să indicați când a avut loc ultima actualizare a informațiilor privind amplasamentele în vederea includerii acestora în baza de date eSPIRS

 

Date provenite din eSPIRS (aa/ll/zz):

 

Text liber – comentariile statelor membre pe această temă (maximum 6 000 de cuvinte)

 

2.

RAPOARTE DE SECURITATE (ARTICOLUL 10 DIN DIRECTIVA 2012/18/UE)

Perioada de raportare

2.1

Toate amplasamentele de nivel superior care făceau obiectul unei astfel de obligații au întocmit un raport de securitate în cursul perioadei de raportare? Dacă nu, vă rugăm să menționați:

 

 

2.1.1

La sfârșitul perioadei de raportare, câte amplasamente de nivel superior nu au întocmit un raport de securitate (numărul de amplasamente), deși aveau obligația de a face acest lucru?

 

2.2

Au fost actualizate, în cursul ultimilor cinci ani, toate rapoartele de securitate ale amplasamentelor de nivel superior care făceau obiectul unei astfel de obligații? Dacă nu, vă rugăm să menționați:

 

 

2.2.1

La sfârșitul perioadei de raportare, câte amplasamente de nivel superior nu și-au actualizat în decursul ultimilor cinci ani raportul de securitate (numărul de amplasamente), cu toate că aveau obligația de a face acest lucru?

 

Text liber – comentariile statelor membre pe această temă (maximum 6 000 de cuvinte)

 

3.

PLANURI DE URGENȚĂ (ARTICOLUL 12 DIN DIRECTIVA 2012/18/UE)

Perioada de raportare

 

3.1

La sfârșitul perioadei de raportare, câte amplasamente de nivel superior nu au niciun plan de urgență extern, deși acesta era obligatoriu (numărul de amplasamente, cu excepția amplasamentelor raportate la rubrica 3.2)?

 

3.2

La sfârșitul perioadei de raportare, pentru câte amplasamente de nivel superior autoritățile au decis că nu era necesar să se elaboreze un plan de urgență extern (numărul de amplasamente, cu excepția amplasamentelor raportate la rubrica 3.1)?

 

3.3

Planurile de urgență externe au fost testate în cursul ultimilor trei ani anteriori sfârșitului perioadei de raportare pentru toate amplasamentele de nivel superior? Dacă răspunsul este negativ, în câte cazuri nu a fost testat planul de urgență extern (numărul de cazuri)?

 

Text liber – comentariile statelor membre pe această temă (maximum 6 000 de cuvinte)

 

4.

INFORMAȚII PRIVIND MĂSURILE DE SECURITATE (ARTICOLUL 14 ȘI ANEXA V LA DIRECTIVA 2012/18/UE)

Anul de raportare

 

4.1

În temeiul articolului 14 alineatul (2) din Directiva 2012/18/UE, au fost puse la dispoziția publicului în mod activ, în cursul ultimilor cinci ani anteriori sfârșitului perioadei de raportare, pentru toate amplasamentele de nivel superior, informații privind măsurile de securitate și conduita obligatorie în caz de accident major? Dacă răspunsul este negativ, pentru câte amplasamente de nivel superior nu au fost puse la dispoziție astfel de informații?

 

4.2

Pe durata perioadei de raportare, câte amplasamente sunt considerate a fi expuse riscului de producere a unui accident major cu efecte transfrontaliere (numărul de amplasamente)?

 

Text liber – comentariile statelor membre pe această temă (maximum 6 000 de cuvinte)

 

5.

INSPECȚII (ARTICOLUL 20 DIN DIRECTIVA 2012/18/UE)

Perioada de raportare

Anul 1

Anul 2

Anul 3

Anul 4

5.1

În cursul perioadei de raportare, câte amplasamente de nivel inferior nu au făcut obiectul unor inspecții, deși acestea erau obligatorii [în conformitate cu articolul 20 alineatele (4), (6) și (8) din Directiva 2012/18/UE] (numărul de amplasamente)?

 

5.2

În cursul perioadei de raportare, câte amplasamente de nivel superior nu au făcut obiectul unor inspecții, deși acestea erau obligatorii [în conformitate cu articolul 20 alineatele (4), (6) și (8) din Directiva 2012/18/UE] (numărul de amplasamente)?

 

Text liber – comentariile statelor membre pe această temă (maximum 6 000 de cuvinte)

 

6.

INTERZICEREA UTILIZĂRII, SANCȚIUNI ȘI ALTE INSTRUMENTE COERCITIVE (ARTICOLELE 19 ȘI 28 DIN DIRECTIVA 2012/18/UE)

Perioada de raportare

 

 

6.1

În cursul perioadei de raportare, câte amplasamente, instalații sau spații de depozitare sau orice părți ale acestora au făcut obiectul unei interdicții de utilizare sau punere în funcțiune (numărul de amplasamente)?

 

Text liber – comentariile statelor membre pe această temă (maximum 6 000 de cuvinte)

 

7.

ALTE INFORMAȚII OPȚIONALE

 

7.1

Dacă este relevantă, orice legislație similară dispozițiilor Seveso (de exemplu, norme generale obligatorii) (în ceea ce privește notificarea activităților, cerințele privind managementul securității, rapoartele de securitate, furnizarea de informații publicului, planurile de urgență și inspecțiile), aplicată instalațiilor și activităților care nu fac obiectul Directivei 2012/18/UE (de exemplu, despre conducte, porturi, stații de triaj, instalații offshore, explorarea gazelor, exploatarea mineralelor și a hidrocarburilor etc.) și bunele practici relevante. (text liber)

 

 

7.1.1

În ceea ce privește conductele (text liber):

 

 

7.1.2

În ceea ce privește stațiile de triaj (text liber):

 

 

7.1.3

În ceea ce privește porturile (text liber):

 

 

7.1.4

În ceea ce privește depozitarea temporară (text liber):

 

 

7.1.5

În ceea ce privește instalațiile offshore, inclusiv platformele de gazeificare (text liber):

 

 

7.1.6

În ceea ce privește explorarea gazelor (text liber):

 

 

7.1.7

În ceea ce privește exploatarea mineralelor și a hidrocarburilor (text liber):

 

 

7.1.8

În ceea ce privește actele rău-intenționate (text liber):

 

 

7.1.9

În ceea ce privește bateriile (text liber):

 

 

7.1.10

În ceea ce privește aeroporturile (text liber):

 

 

7.1.11

În ceea ce privește hidrogenul (text liber):

 

 

7.1.12

În ceea ce privește securitatea cibernetică și siguranța industrială (text liber):

 

 

7.1.13

Altele (text liber):

 

7.2

Observații referitoare la consecințele existenței unor dispoziții diferite pentru amplasamentele de nivel superior și cele de nivel inferior:

 

7.3

Observații referitoare la calitatea punerii în aplicare și la diferitele aspecte ale punerii în aplicare (inclusiv la efectele în lanț, rapoartele de siguranță, planurile de urgență, planurile de amenajare teritorială, măsurile de securitate, inspecțiile, interdicțiile/sancțiunile și accesul la justiție):

 

7.4

Observații referitoare la provocările legate de punerea în aplicare:

 

7.5

Cum sunt promovate lecțiile învățate (text liber, URL etc.)?

 

7.6

Observații referitoare la sprijinul pentru punerea în aplicare oferit de Comisia Europeană:

 


ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2025/113/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x