Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetExists($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetExists(mixed $offset): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 68 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetGet($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetGet(mixed $offset): mixed, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 75 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetSet($offset, $value) should either be compatible with ArrayAccess::offsetSet(mixed $offset, mixed $value): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 82 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetUnset($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetUnset(mixed $offset): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 89 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 23 Warning: Undefined array key "/home/lexro/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/themes/default" in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458

CELEX:32025D0215: Decizia de punere în aplicare (UE) 2025/215 a Comisiei din 30 ianuarie 2025 de stabilire, pentru o perioadă limitată, a echivalenței cadrului de reglementare aplicabil contrapărților centrale din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 03/02/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2025/21531.1.2025DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2025/215 A COMISIEI din 30 ianuarie 2025 de stabilire, pentru o perioadă limitată, a echivalenței cadrului de reglementare aplicabil contrapărților centrale din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei...

Informatii

Data documentului: 30/01/2025; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 01/07/2025; Punere în aplicare a se vedea articolul 2
Data încetării: 30/06/2028; a se vedea articolul 2
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Stabilitate Financiară, Servicii Financiare și Uniunea Piețelor de Capital
Formă: Repertoriu EUR-Lex
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2025/215

31.1.2025

DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2025/215 A COMISIEI

din 30 ianuarie 2025

de stabilire, pentru o perioadă limitată, a echivalenței cadrului de reglementare aplicabil contrapărților centrale din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului

(Text cu relevanță pentru SEE)

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Regulamentul (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind instrumentele financiare derivate extrabursiere, contrapărțile centrale și registrele centrale de tranzacții (1), în special articolul 25 alineatul (6),

întrucât:

(1)

Procedura de recunoaștere a contrapărților centrale („CPC”) stabilite în țări terțe prevăzută la articolul 25 din Regulamentul (UE) nr. 648/2012 este menită să le permită CPC-urilor stabilite și autorizate în țări terțe ale căror standarde de reglementare sunt echivalente cu cele prevăzute în regulamentul menționat să furnizeze servicii de compensare unor membri compensatori sau locuri de tranzacționare stabilite în Uniune. Procedura de recunoaștere respectivă și deciziile privind echivalența prevăzute la articolul menționat contribuie astfel la realizarea obiectivului general al Regulamentului (UE) nr. 648/2012 de a reduce riscul sistemic prin sporirea măsurii în care se recurge la CPC-uri sigure și solide pentru a compensa contractele derivate extrabursiere, inclusiv atunci când respectivele CPC-uri sunt stabilite și autorizate într-o țară terță.

(2)

Pentru ca regimul juridic al unei țări terțe să fie considerat echivalent cu regimul juridic al Uniunii în ceea ce privește CPC-urile, rezultatele de fond ale dispozițiilor juridice și ale mecanismelor de supraveghere aplicabile ar trebui să fie echivalente cu cerințele Uniunii în ceea ce privește obiectivele de reglementare pe care acestea le ating. Prin urmare, scopul acestei evaluări a echivalenței este acela de a verifica dacă prin dispozițiile juridice și mecanismele de supraveghere din țara terță respectivă se asigură faptul că CPC-urile stabilite și autorizate în țara în cauză nu expun membrii compensatori și locurile de tranzacționare stabilite în Uniune unui nivel de risc mai ridicat decât cel la care aceștia ar putea fi expuși de către CPC-urile autorizate în Uniune și, în consecință, nu generează niveluri inacceptabile de risc sistemic în Uniune.

(3)

Evaluarea echivalenței dispozițiilor juridice și a mecanismelor de supraveghere din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord („Regatul Unit”) cu cele ale Uniunii ar trebui, prin urmare, să se bazeze nu numai pe o analiză comparativă a cerințelor obligatorii din punct de vedere juridic aplicabile CPC-urilor din Regatul Unit, ci și pe o evaluare a rezultatului acestor cerințe și a caracterului lor adecvat din perspectiva atenuării riscurilor la care pot fi expuși membrii compensatori și locurile de tranzacționare stabilite în Uniune.

(4)

Compensarea centrală sporește transparența pieței, atenuează riscul de credit și reduce riscul de contagiune în cazul neîndeplinirii obligațiilor de plată de către unul sau mai mulți participanți la o CPC. Prin urmare, furnizarea unor astfel de servicii este esențială pentru protejarea stabilității financiare. În plus, instrumentele financiare compensate de CPC-uri sunt esențiale și pentru intermediarii financiari și pentru clienții acestora, de exemplu, pentru a acoperi riscurile ratei dobânzii, cu implicații pentru funcționarea economiei reale a Uniunii.

(5)

La data de 31 decembrie 2023, potrivit Băncii Reglementelor Internaționale, valoarea noțională în circulație a instrumentelor financiare derivate extrabursiere era de aproximativ 603 de mii de miliarde EUR la nivel mondial, din care instrumentele financiare derivate pe rata dobânzii reprezentau aproximativ 80 %, iar instrumentele financiare derivate pe cursul de schimb, aproape 18 %. Peste 30 % din totalul instrumentelor financiare derivate extrabursiere sunt exprimate în euro și în alte monede ale statelor membre. Piața pentru compensarea centrală a instrumentelor financiare derivate extrabursiere este foarte concentrată, în special piața pentru compensarea centrală a instrumentelor financiare derivate extrabursiere pe rata dobânzii exprimate în euro, din care peste 90 % sunt compensate într-o singură CPC stabilită în Regatul Unit („CPC din Regatul Unit”).

(6)

În contextul în care un volum semnificativ de tranzacții financiare exprimate în euro și în alte monede ale statelor membre a fost compensat prin CPC-uri din Regatul Unit, retragerea Regatului Unit de pe piața internă și din cadrul de reglementare al Uniunii asociat, supravegherea și asigurarea respectării normelor în sectorul financiar au creat dificultăți majore pentru autoritățile Uniunii și ale statelor membre în ceea ce privește protejarea stabilității financiare.

(7)

Pentru a aborda posibilele riscuri pentru stabilitatea financiară care ar putea apărea ca urmare a unei perturbări bruște a furnizării de servicii de compensare a instrumentelor financiare derivate de către CPC-urile din Regatul Unit membrilor compensatori și clienților din Uniune, Comisia a adoptat la 21 septembrie 2020 Decizia de punere în aplicare (UE) 2020/1308 (2). Decizia menționată stabilea echivalența cadrului de reglementare aplicabil CPC-urilor din Regatul Unit cu cerințele prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 648/2012. Decizia respectivă era aplicabilă numai pentru o perioadă limitată și a expirat la 30 iunie 2022.

(8)

În cursul anului 2021, Comisia a înființat un grup de lucru (împreună cu Banca Centrală Europeană, autoritățile europene de supraveghere și Comitetul european pentru risc sistemic) pentru a explora oportunitățile și provocările legate de transferul instrumentelor derivate din Regatul Unit către Uniune. Din discuțiile purtate în cadrul grupului de lucru a rezultat că era necesară o combinație de diferite măsuri menite să îmbunătățească atractivitatea compensării, să încurajeze dezvoltarea infrastructurii și să reformeze mecanismele de supraveghere pentru ca, în anii următori, Uniunea să dobândească o capacitate de compensare centrală puternică și atractivă. Termenul-limită stabilit, și anume luna iunie 2022, a fost prea scurt pentru a atinge acest obiectiv. Prin urmare, la 8 februarie 2022, Comisia a adoptat Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/174 (3). Decizia menționată va expira la 30 iunie 2025.

(9)

În conformitate cu articolul 25 alineatul (6) din Regulamentul (UE) nr. 648/2012, trebuie îndeplinite trei condiții pentru a stabili echivalența dintre dispozițiile juridice și mecanismele de supraveghere ale unei țări terțe cu privire la CPC-urile autorizate în țara respectivă și cele prevăzute în regulamentul menționat.

(10)

În primul rând, dispozițiile juridice și mecanismele de supraveghere ale unei țări terțe trebuie să garanteze că CPC-urile din țara terță respectivă respectă cerințe legale obligatorii echivalente cu cerințele stabilite în titlul IV din Regulamentul (UE) nr. 648/2012. Regatul Unit a încorporat în dreptul său intern dispozițiile relevante din Regulamentul (UE) nr. 648/2012 începând de la data retragerii Regatului Unit din Uniune (4) și, prin urmare, dreptul intern al Regatului Unit poate fi considerat echivalent cu cerințele prevăzute în titlul IV din Regulamentul (UE) nr. 648/2012.

(11)

În al doilea rând, dispozițiile juridice și mecanismele de supraveghere ale țării terțe trebuie să garanteze că CPC-urile stabilite în țara terță respectivă fac obiectul unei supravegheri și al unui control al aplicării normelor eficace și continue. Până la data de 31 decembrie 2020, CPC-urile din Regatul Unit s-au aflat sub supravegherea Băncii Angliei, astfel cum se prevede în dreptul intern al Regatului Unit, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 648/2012 (5). Având în vedere faptul că Regulamentul (UE) nr. 648/2012 a fost încorporat în dreptul intern al Regatului Unit, Banca Angliei rămâne și după această dată instituția responsabilă cu supravegherea CPC-urilor și nu se prevede și nici nu este de așteptat vreo modificare importantă legată de această supraveghere.

(12)

În al treilea rând, cadrul juridic al țării terțe trebuie să prevadă un sistem echivalent eficace pentru recunoașterea CPC-urilor autorizate în temeiul regimului juridic al țării terțe respective. Regatul Unit a încorporat în dreptul său intern elementele esențiale ale sistemului de echivalență prevăzut la articolul 25 din Regulamentul (UE) nr. 648/2012. Regatul Unit a introdus însă un regim de recunoaștere temporară care suspendă, pentru o perioadă de cel puțin trei ani, aducerea de modificări esențiale Regulamentului (UE) nr. 648/2012. Acest regim de recunoaștere temporară acordă totodată Băncii Angliei puteri discreționare ample de a retrage „recunoașterea prezumată temporară”, ceea ce creează insecuritate juridică pentru CPC-urile recunoscute în temeiul regimului respectiv. În pofida acestei insecurități, cea de a treia condiție poate fi considerată ca fiind îndeplinită în momentul de față.

(13)

Întrucât se consideră că cele trei condiții sunt îndeplinite, dispozițiile juridice și mecanismele de supraveghere ale Regatului Unit aplicabile CPC-urilor din Regatul Unit deja stabilite și autorizate la data de 31 decembrie 2020, ar trebui să fie considerate echivalente cu cerințele prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 648/2012.

(14)

Prezenta decizie se bazează pe informațiile de care dispune în prezent Comisia cu privire la dispozițiile juridice și mecanismele de supraveghere aplicabile CPC-urilor din Regatul Unit. Respectivele dispoziții și mecanisme ar trebui considerate echivalente numai în cazul în care cerințele aplicabile CPC-urilor din dreptul intern al Regatului Unit sunt menținute, aplicate și respectate. Recunoașterea echivalenței poate fi menținută numai dacă eventualele modificări viitoare aduse cadrului de reglementare și de supraveghere din Regatul Unit nu vor afecta negativ echivalența în materie de reglementare sau de supraveghere, conducând la condiții de concurență inechitabile între CPC-urile din Regatul Unit și cele stabilite în Uniune sau la riscuri pentru stabilitatea financiară a Uniunii. Întrucât Comisia poate decide să modifice, să suspende, să revizuiască sau să revoce prezenta decizie în orice moment, în special în cazul unor evoluții care afectează stabilirea echivalenței, un schimb eficace de informații și coordonarea activităților de supraveghere între Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA) și Banca Angliei reprezintă o condiție prealabilă pentru menținerea recunoașterii echivalenței până la data expirării prezentei decizii.

(15)

Schimbul de informații între ESMA și Banca Angliei necesită încheierea unor acorduri de cooperare cuprinzătoare și eficace în conformitate cu articolul 25 alineatul (7) din Regulamentul (UE) nr. 648/2012. Aceste acorduri de cooperare trebuie să asigure partajarea proactivă a tuturor informațiilor relevante cu autoritățile menționate la articolul 25 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 648/2012, inclusiv cu Banca Centrală Europeană și cu ceilalți membri ai Sistemului European al Băncilor Centrale, în scopul consultării autorităților respective cu privire la statutul recunoscut al CPC-urilor din Regatul Unit sau în cazul în care informațiile respective sunt necesare pentru ca autoritățile în cauză să își îndeplinească sarcinile de supraveghere.

(16)

Acordurile de cooperare încheiate în temeiul articolului 25 alineatul (7) din Regulamentul (UE) nr. 648/2012 trebuie să asigure accesul imediat și permanent al ESMA la toate informațiile, inclusiv la informațiile care îi permit să evalueze eventualele riscuri materiale pe care CPC-urile din Regatul Unit le-ar putea antrena, în mod direct sau indirect, pentru Uniune sau pentru statele sale membre. Acordurile de cooperare respective trebuie să specifice mecanismele și procedurile necesare pentru schimbul prompt de informații privind activitățile de compensare efectuate de CPC-urile din Regatul Unit în ceea ce privește instrumentele financiare exprimate în monede din Uniune, locurile de tranzacționare, participanții compensatori și filialele instituțiilor de credit și ale firmelor de investiții din Uniune, acordurile de interoperabilitate cu alte CPC-uri, resursele proprii, compoziția și calibrarea implicite ale fondurilor de garantare, marjele aplicate, resursele lichide și portofoliile de garanții, inclusiv calibrările marjei de ajustare și testele de rezistență. Acordurile de cooperare menționate trebuie să specifice, de asemenea, mecanismele și procedurile necesare pentru notificarea promptă a oricărei modificări care afectează CPC-urile din Regatul Unit sau dispozițiile juridice și mecanismele de supraveghere ale Regatului Unit aplicabile CPC-urilor din Regatul Unit și pentru notificarea promptă a ESMA cu privire la orice evoluție legată de CPC-urile din Regatul Unit care ar putea afecta politica monetară a Uniunii. Banca Angliei trebuie, de asemenea, să coopereze îndeaproape cu autoritățile din Uniune în conformitate cu articolul 25 alineatul (7) din Regulamentul (UE) nr. 648/2012. În special, este important să existe acorduri de cooperare eficace între ESMA și autoritățile competente din Regatul Unit cu privire la coordonarea activităților lor de supraveghere, inclusiv, în special, cu privire la procedurile de urmat în cazul oricărei situații de urgență legate de CPC-urile din Regatul Unit recunoscute care are sau ar putea avea un efect negativ asupra lichidității pieței sau a stabilității sistemului financiar al Uniunii.

(17)

Autoritățile din Regatul Unit au obligația să informeze Uniunea cu privire la orice modificare a cadrului de reglementare sau de supraveghere al Regatului Unit care ar putea afecta furnizarea de servicii de compensare în Regatul Unit. Comisia, în cooperare cu ESMA, va monitoriza orice modificare adusă dispozițiilor juridice și mecanismelor de supraveghere care ar putea afecta furnizarea de servicii de compensare în Regatul Unit, evoluțiile pieței și eficacitatea cooperării în materie de supraveghere, inclusiv schimbul prompt de informații între ESMA și Banca Angliei. Comisia poate revizui în orice moment prezenta decizie în cazul în care evoluții relevante impun reevaluarea de către Comisie a echivalenței acordate prin prezenta decizie, inclusiv în cazul în care autoritățile din Regatul Unit nu cooperează în mod eficient, nu permit o evaluare eficace a riscului pe care îl prezintă CPC-urile din Regatul Unit pentru Uniune sau pentru statele sale membre ori acțiunile întreprinse de CPC-urile din Regatul Unit sau de Banca Angliei încurajează concurența necuvenită și neloială.

(18)

Impactul retragerii Regatului Unit din Uniune a făcut obiectul mai multor comunicări adresate de Comisie Parlamentului European, Consiliului și Băncii Centrale Europene, inclusiv al unei comunicări privind promovarea deschiderii, a solidității și a rezilienței (6). În respectiva comunicare, se aștepta în mod clar ca membrii compensatori din Uniune să își reducă expunerile față de CPC-urile din Regatul Unit care sunt importante din punct de vedere sistemic pentru Uniune, în special expunerile aferente instrumentelor financiare derivate extrabursiere exprimate în euro și în alte monede ale statelor membre. Ulterior, Comisia a invitat participanții pe piață ai Uniunii să își reducă, pe termen mediu, expunerile excesive față de CPC-uri sistemice din afara Uniunii. Comisia a reiterat această invitație în comunicarea sa intitulată „Sistemul economic și financiar european: promovarea deschiderii, a solidității și a rezilienței” din ianuarie 2021 (7).

(19)

La 7 decembrie 2022, Comisia a adoptat o propunere de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 pentru a face serviciile de compensare din Uniune mai atractive și mai reziliente, sprijinind autonomia strategică deschisă a Uniunii și menținând stabilitatea financiară. Propunerea respectivă urmărea să sporească atractivitatea piețelor de compensare din Uniune și să dezvolte furnizarea de servicii de compensare în Uniune, inclusiv prin raționalizarea procesului de introducere pe piață de noi produse. Propunerea respectivă viza, de asemenea, abordarea riscurilor la adresa stabilității financiare asociate expunerilor excesive ale membrilor compensatori și ale clienților din Uniune față de CPC-uri de importanță sistemică din țări terțe (CPC-uri de nivel 2) care furnizează servicii de compensare care au fost identificate de ESMA ca servicii de compensare de importanță semnificativă în temeiul articolului 25 alineatul (2c) din Regulamentul (UE) nr. 648/2012.

(20)

Regulamentul (UE) 2024/2987 al Parlamentului European și al Consiliului (8), care a introdus aceste noi norme în Regulamentul (UE) nr. 648/2012, a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la 4 decembrie și a intrat în vigoare la 24 decembrie 2024. Aceste noi norme vor contribui la creșterea atractivității și a solidității serviciilor de compensare ale Uniunii, la menținerea stabilității financiare și la sprijinirea bunei funcționări a uniunii piețelor de capital. Noile norme vor permite CPC-urilor din Uniune să introducă mai rapid noi produse pe piața Uniunii, oferind participanților la piață un stimulent pentru a recurge la compensare și a crea lichidități la CPC-urile din Uniune. Noile norme vor permite, de asemenea, crearea unui sistem de compensare mai sigur și mai rezilient prin îmbunătățirea cadrului de supraveghere al Uniunii pentru CPC-uri, consolidând rolul ESMA. Noul cadru va contribui, de asemenea, la reducerea dependenței excesive de CPC-urile de importanță sistemică din țări terțe prin impunerea cerinței ca toți participanții la piață vizați să dețină conturi active la CPC-urile din Uniune și să compenseze pe piața unică o parte reprezentativă a anumitor contracte derivate sistemice.

(21)

În conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 648/2012, astfel cum a fost modificat prin Regulamentul (UE) 2024/2987, cerințele privind contul activ se aplică de la 24 decembrie 2024, în timp ce obligația de a compensa un anumit număr de tranzacții în conturile active respective se aplică numai de la 24 iunie 2025. Până la 25 iunie 2026, ESMA, în strânsă cooperare cu Sistemul European al Băncilor Centrale și cu Comitetul european pentru risc sistemic și după consultarea mecanismului comun de monitorizare, trebuie să evalueze eficacitatea regulamentului respectiv în ceea ce privește atenuarea riscurilor la adresa stabilității financiare pentru Uniune reprezentate de expunerile contrapărților din UE la CPC-urile de nivel 2 care oferă servicii de importanță sistemică semnificativă. În temeiul regulamentului respectiv, Comisia trebuie să își pregătească propriul raport în termen de șase luni de la data menționată.

(22)

Prin urmare, este oportun să se adopte o decizie care să recunoască faptul că cadrul de reglementare aplicabil contrapărților centrale din Regatul Unit este echivalent cu cadrul stabilit prin Regulamentul (UE) nr. 648/2012, limitând, în același timp, aplicarea deciziei respective la o perioadă de trei ani de la data de la care devine aplicabilă. Acest lucru ar oferi suficient timp pentru ca cerințele legate de contul activ să intre în vigoare, precum și pentru ca ESMA și Comisia să evalueze impactul acestora asupra expunerii contrapărților din UE la CPC-urile de nivel 2.

(23)

Pentru a se evita orice perturbare în ceea ce privește recunoașterea CPC-urilor din Regatul Unit de către ESMA, prezenta decizie ar trebui să se aplice din ziua următoare datei la care expiră Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/174.

(24)

Măsurile prevăzute în prezenta decizie sunt conforme cu avizul Comitetului european pentru valori mobiliare,

ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:

Articolul 1

În sensul articolului 25 din Regulamentul (UE) nr. 648/2012, dispozițiile juridice și mecanismele de supraveghere ale Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord aplicabile contrapărților centrale deja stabilite și autorizate în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord la data de 31 decembrie 2020 sunt considerate a fi echivalente cu cerințele prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 648/2012.

Articolul 2

Prezenta decizie intră în vigoare în ziua următoare datei publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Se aplică de la 1 iulie 2025.

Expiră la 30 iunie 2028.

Adoptată la Bruxelles, 30 ianuarie 2025.

Pentru Comisie

Președinta

Ursula VON DER LEYEN


(1)  
JO L 201, 27.7.2012, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2012/648/oj.

(2)  Decizia de punere în aplicare (UE) 2020/1308 a Comisiei din 21 septembrie 2020 de stabilire, pentru o perioadă limitată, a echivalenței cadrului de reglementare aplicabil contrapărților centrale din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului (JO L 306, 21.9.2020, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2020/1308/oj).

(3)  Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/174 a Comisiei din 8 februarie 2022 de stabilire, pentru o perioadă limitată, a echivalenței cadrului de reglementare aplicabil contrapărților centrale din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului (JO L 28, 9.2.2022, p. 40, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2022/174/oj).

(4)  După încheierea perioadei de tranziție, mai multe acte legislative din Regatul Unit vor constitui cadrul de reglementare și de supraveghere relevant pentru serviciile de compensare din Regatul Unit. Printre acestea se numără, fără ca lista să fie exhaustivă, European Union (Withdrawal) Act 2018 [Legea din 2018 privind Uniunea Europeană (retragere)], Over the Counter Derivatives, Central Counterparties and Trade Repositories (Amendment, etc., and Transitional Provision) (EU Exit) Regulations 2020 [Regulamentele din 2020 privind instrumentele financiare derivate extrabursiere, contrapărțile centrale și registrele centrale de tranzacții (modificare etc. și dispoziții tranzitorii) (ieșirea din UE)], Financial Services (Consequential Amendments) Regulations 2020 [Regulamentele din 2020 privind serviciile financiare (modificări subsecvente)] și Financial Services Contracts (Transitional and Saving Provision) (EU Exit) Regulations 2019 [Regulamentele din 2019 privind contractele de servicii financiare (dispoziție tranzitorie și de salvare) (ieșirea din UE)].

(5)  Partea 5 din Financial Services and Markets Act 2000 (Over the Counter Derivatives, Central Counterparties and Trade Repositories) Regulations 2013 [Regulamentele din 2013 referitoare la Legea din 2000 privind serviciile și piețele financiare (instrumentele financiare derivate extrabursiere, contrapărțile centrale și registrele centrale de tranzacții)].

(6)  Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu și Banca Centrală Europeană din 4 mai 2017 intitulată „Răspunsul la provocările cu care se confruntă infrastructurile critice ale piețelor financiare și dezvoltarea în continuare a uniunii piețelor de capital” [COM(2017) 225 final], Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Comitetul Economic și Social European, Comitetul Regiunilor și Banca Europeană de Investiții din 19 iulie 2018 intitulată „Pregătiri pentru retragerea Regatului Unit din Uniunea Europeană la 30 martie 2019
” [COM(2018) 556 final] și Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Comitetul Economic și Social European, Comitetul Regiunilor și Banca Europeană de Investiții din 13 noiembrie 2018 intitulată „Pregătiri pentru retragerea Regatului Unit din Uniunea Europeană la 30 martie 2019: un plan de contingență” [COM(2018) 880 final], Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor din 19 ianuarie 2021 intitulată „Sistemul economic și financiar european: promovarea deschiderii, a solidității și a rezilienței” [COM(2021) 32 final].

(7)  Comunicarea Comisiei din 19 ianuarie 2021 către Parlamentul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor: „Sistemul economic și financiar european: promovarea deschiderii, a solidității și a rezilienței” [COM(2021) 32 final].

(8)  Regulamentul (UE) 2024/2987 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 noiembrie 2024 de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 648/2012, (UE) nr. 575/2013 și (UE) 2017/1131 în ceea ce privește măsurile de diminuare a expunerilor excesive față de contrapărți centrale din țări terțe și de sporire a eficienței piețelor de compensare din Uniune (JO L, 2024/2987, 4.12.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/2987/oj).


ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2025/215/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x