Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetExists($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetExists(mixed $offset): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 68 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetGet($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetGet(mixed $offset): mixed, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 75 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetSet($offset, $value) should either be compatible with ArrayAccess::offsetSet(mixed $offset, mixed $value): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 82 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetUnset($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetUnset(mixed $offset): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 89 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 23 Warning: Undefined array key "/home/lexro/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/themes/default" in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458

CELEX:32025D0264: Decizia de punere în aplicare (UE) 2025/264 a Comisiei din 11 noiembrie 2024 de stabilire a modelului, inclusiv a indicatorilor-cheie de performanță, pentru raportarea de către statele membre în temeiul Directivei 2010/40/UE a Parlamentului European și a Consiliului [notificată cu numărul C(2024) 7744]

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 11/02/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2025/26410.2.2025DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2025/264 A COMISIEI din 11 noiembrie 2024 de stabilire a modelului, inclusiv a indicatorilor-cheie de performanță, pentru raportarea de către statele membre în temeiul Directivei 2010/40/UE a Parlamentului European și...

Informatii

Data documentului: 11/11/2024; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 10/02/2025; intră în vigoare data notificării
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Mobilitate și Transporturi
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Destinatar: State membre
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2025/264

10.2.2025

DECIZIA DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2025/264 A COMISIEI

din 11 noiembrie 2024

de stabilire a modelului, inclusiv a indicatorilor-cheie de performanță, pentru raportarea de către statele membre în temeiul Directivei 2010/40/UE a Parlamentului European și a Consiliului

[notificată cu numărul C(2024) 7744]

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Directiva 2010/40/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 iulie 2010 privind cadrul pentru implementarea sistemelor de transport inteligente în domeniul transportului rutier și pentru interfețele cu alte moduri de transport (1), în special articolul 17 alineatul (2),

întrucât:

(1)

Articolul 17 din Directiva 2010/40/UE impune statelor membre să prezinte Comisiei, până la 21 martie 2025, un raport privind punerea în aplicare a directivei respective și a actelor delegate adoptate în temeiul acesteia și împuternicește Comisia să stabilească modelul pentru un astfel de raport. În ceea ce privește actele delegate, au fost adoptate Regulamentele delegate (UE) nr. 305/2013 (2), (UE) nr. 885/2013 (3), (UE) nr. 886/2013 (4), (UE) 2015/962 (5), (UE) 2017/1926 (6) și (UE) 2022/670 (7) ale Comisiei. Regulamentul delegat (UE) 2022/670 urmează să abroge Regulamentul delegat (UE) 2015/962 începând cu 1 ianuarie 2025 și, prin urmare, formularul ar trebui să facă trimitere numai la Regulamentul delegat (UE) 2022/670.

(2)

În conformitate cu articolul 17 alineatul (1) din Directiva 2010/40/UE, raportul trebuie să specifice principalele activități și proiecte naționale ale statului membru în ceea ce privește domeniile prioritare și disponibilitatea geografică a datelor și a serviciilor enumerate în anexele III și IV la directiva respectivă. În conformitate cu articolul 17 alineatul (2) din Directiva 2010/40/UE, raportul trebuie să facă distincția între caracterul obligatoriu sau caracterul suplimentar al indicatorilor-cheie de performanță. Această distincție ar trebui să se bazeze pe domeniul geografic de aplicare al indicatorilor-cheie de performanță și pe calendarul raportării.

(3)

În plus, articolul 17 alineatul (3) din Directiva 2010/40/UE impune statelor membre să raporteze la fiecare trei ani după raportul inițial cu privire la progresele înregistrate în punerea în aplicare a directivei respective și a actelor delegate și de punere în aplicare adoptate în temeiul acesteia. Prin urmare, modelul ar trebui să se aplice atât rapoartelor inițiale, cât și rapoartelor ulterioare privind progresele înregistrate.

(4)

Pentru a furniza Comisiei informații politice la nivel înalt, raportul ar trebui să ofere o imagine de ansamblu asupra disponibilității și accesibilității în timp a tipurilor de date enumerate în anexa III la Directiva 2010/40/UE și ar trebui să se bazeze pe estimări fundamentate exprimate în cifre rotunjite.

(5)

De asemenea, în vederea furnizării de informații de politică la nivel înalt, indicatorii-cheie de performanță ar trebui să ofere o imagine de ansamblu asupra implementării și asupra impactului echipamentelor și serviciilor STI în Uniune de-a lungul timpului. În ceea ce privește indicatorii-cheie de performanță referitori la beneficii, care evaluează impactul serviciilor STI asupra timpului de călătorie, asupra accidentelor rutiere și asupra emisiilor de CO2, obiectivul este de a obține valori de referință solide, pe baza unui număr suficient de eșantioane de bună calitate. Acest lucru ar permite extrapolarea prudentă ca urmare a limitărilor calculelor acestor indicatori-cheie de performanță, impactul STI fiind uneori dificil de izolat de impactul altor măsuri.

(6)

Decizia de punere în aplicare 2011/453/UE a Comisiei (8) a stabilit orientări fără caracter obligatoriu pentru raportarea de către statele membre în temeiul Directivei 2010/40/UE. Având în vedere natura și amploarea modificărilor necesare în temeiul articolului 17 din Directiva 2010/40/UE, în special caracterul obligatoriu al modelului și conținutul acestuia, inclusiv indicatorii-cheie de performanță, Decizia de punere în aplicare 2011/453/UE ar trebui abrogată.

(7)

Măsurile prevăzute în prezenta decizie sunt conforme cu avizul Comitetului european pentru STI,

ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:

Articolul 1

Modelul pentru rapoartele inițiale și pentru rapoartele intermediare, inclusiv indicatorii-cheie de performanță, menționați la articolul 17 din Directiva 2010/40/UE, este prevăzut în anexa I.

Caracterul obligatoriu sau suplimentar al indicatorilor-cheie de performanță, în funcție de domeniul geografic de aplicare și de calendar, este prevăzut în anexa II.

Articolul 2

Decizia de punere în aplicare 2011/453/UE se abrogă.

Articolul 3

Prezenta decizie se adresează statelor membre.

Adoptată la Bruxelles, 11 noiembrie 2024.

Pentru Comisie

Wopke HOEKSTRA

Membru al Comisiei


(1)  
JO L 207, 6.8.2010, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2010/40/oj.

(2)  Regulamentul delegat (UE) nr. 305/2013 al Comisiei din 26 noiembrie 2012 de completare a Directivei 2010/40/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește furnizarea în mod armonizat a unui sistem eCall interoperabil la nivelul UE (JO L 91, 3.4.2013, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2013/305/oj).

(3)  Regulamentul delegat (UE) nr. 885/2013 al Comisiei din 15 mai 2013 de completare a Directivei 2010/40/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind STI în ceea ce privește furnizarea de servicii de informații referitoare la locuri de parcare sigure și securizate pentru camioane și vehicule comerciale (JO L 247, 18.9.2013, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2013/885/oj).

(4)  Regulamentul delegat (UE) nr. 886/2013 al Comisiei din 15 mai 2013 de completare a Directivei 2010/40/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește datele și procedurile pentru furnizarea către utilizatori, în mod gratuit, atunci când este posibil, a unor informații minime universale în materie de trafic referitoare la siguranța rutieră (JO L 247, 18.9.2013, p. 6, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2013/886/oj).

(5)  Regulamentul delegat (UE) 2015/962 al Comisiei din 18 decembrie 2014 de completare a Directivei 2010/40/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește furnizarea la nivelul UE a unor servicii de informare în timp real cu privire la trafic (JO L 157, 23.6.2015, p. 21, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2015/962/oj).

(6)  Regulamentul delegat (UE) 2017/1926 al Comisiei din 31 mai 2017 de completare a Directivei 2010/40/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește furnizarea la nivelul UE a unor servicii de informare cu privire la călătoriile multimodale (JO L 272, 21.10.2017, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2017/1926/oj).

(7)  Regulamentul delegat (UE) 2022/670 al Comisiei din 2 februarie 2022 de completare a Directivei 2010/40/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește furnizarea la nivelul UE a unor servicii de informare în timp real cu privire la trafic (JO L 122, 25.4.2022, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2022/670/oj).

(8)  Decizia de punere în aplicare 2011/453/UE a Comisiei din 13 iulie 2011 de adoptare a orientărilor privind raportarea de către statele membre în temeiul Directivei 2010/40/UE a Parlamentului European și a Consiliului (JO L 193, 23.7.2011, p. 48, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2011/453/oj).


ANEXA I

Model pentru raportul inițial și rapoartele intermediare

Directiva 2010/40/UE

Raport privind punerea în aplicare 20XX

Numele_țării

Data

Cuprins

1.

Introducere 5

1.1.

Prezentare generală a activităților și proiectelor naționale 5

1.2.

Progresele generale înregistrate de la [anul raportului anterior] 5

1.3.

Date de contact 5

2.

Principalele proiecte, activități și inițiative 5

2.1.

Domeniul prioritar I. Servicii STI de informare și de mobilitate 5

2.1.1.

Descrierea principalelor activități și proiecte naționale 5

2.1.2.

Progresele înregistrate de la [anul raportului anterior] 5

2.1.3.

Regulamentul delegat (UE) 2017/1926 privind furnizarea la nivelul UE a unor servicii de informare cu privire la călătoriile multimodale (acțiunea prioritară a) 5

2.1.4.

Obligația de raportare în temeiul Regulamentului delegat (UE) 2022/670 privind furnizarea la nivelul UE a unor servicii de informare în timp real cu privire la trafic (acțiunea prioritară b) 5

2.2.

Domeniul prioritar II. Servicii STI de gestionare a călătoriilor, a transportului și a traficului 5

2.2.1.

Descrierea principalelor activități și proiecte naționale 5

2.2.2.

Progresele înregistrate începând cu [anul raportului anterior] 6

2.3.

Domeniul prioritar III. Servicii STI pentru siguranța și securitatea rutieră 6

2.3.1.

Descrierea principalelor activități și proiecte naționale 6

2.3.2.

Progresele înregistrate începând cu [anul raportului anterior] 6

2.3.3.

112 eCall [acțiunea prioritară d – Regulamentul delegat (UE) nr. 305/2013] 6

2.3.4.

Obligația de raportare în temeiul Regulamentului delegat (UE) nr. 886/2013 privind datele și procedurile pentru furnizarea către utilizatori, în mod gratuit, atunci când este posibil, a unor informații minime universale în materie de trafic referitoare l siguranța rutieră (acțiunea prioritară c) 6

2.3.5.

Obligația de raportare în temeiul Regulamentului delegat (UE) nr. 885/2013 în ceea ce privește furnizarea de servicii de informații referitoare la locuri de parcare sigure și securizate pentru camioane și vehicule comerciale (acțiunea prioritară e) 6

2.4.

Domeniul prioritar IV. Servicii STI de mobilitate cooperativă, conectată și automatizată 6

2.4.1.

Descrierea principalelor activități și proiecte naționale 6

2.4.2.

Progresele înregistrate începând cu [anul raportului anterior] 6

2.5.

Disponibilitatea și accesibilitatea prin intermediul punctelor de acces naționale a tipurilor de date enumerate în anexa III la Directiva 2010/40/UE 7

2.5.1.

Date referitoare la furnizarea de informații în materie de trafic rutier și de servicii de navigație la nivelul UE 7

2.5.2.

Date privind serviciile de informare și rezervare pentru locuri de parcare sigure și securizate pentru camioane și vehicule comerciale 9

2.5.3.

Date privind evenimentele sau condițiile detectate legate de siguranța rutieră, din sfera informațiilor minime universale în materie de trafic legate de siguranța rutieră 10

2.5.4.

Date statice privind traficul multimodal pentru serviciile de informare cu privire la călătoriile multimodale la nivelul UE 10

2.6.

Disponibilitatea serviciilor enumerate în anexa IV la Directiva 2010/40/UE 11

2.6.1.

Servicii de informații minime universale în materie de trafic legate de siguranța rutieră 11

2.7.

Alte inițiative/puncte importante 11

2.7.1.

Descrierea altor inițiative/puncte importante naționale și a proiectelor care nu sunt acoperite în domeniile prioritare 1-4: 11

2.7.2.

Progresele înregistrate începând cu [anul raportului anterior] 11

3.

Indicatori-cheie de performanță (ICP) 11

3.1.

ICP privind implementarea 11

3.1.1.

Infrastructuri/echipamente de colectare de informații (ICP rutier) 11

3.1.2.

Detectarea incidentelor (ICP rutier) 11

3.1.3.

Măsuri de gestionare a traficului și de control al traficului (ICP rutier) 11

3.1.4.

Servicii și aplicații STI cooperative (ICP rutier) 12

3.1.5.

Informații în timp real cu privire la trafic (ICP rutier) 12

3.1.6.

Informații dinamice privind călătoriile (ICP multimodal) 12

3.1.7.

Informații privind transportul de mărfuri (ICP multimodal sau, dacă este posibil, ICP rutier) 12

3.2.

ICP privind avantajele 12

3.2.1.

Modificarea duratei călătoriei (ICP rutier) 12

3.2.2.

Modificarea numărului de accidente rutiere soldate cu decese sau vătămări (ICP rutier) 13

3.2.3.

Modificarea emisiilor de CO2 generate de trafic (ICP rutier) 13

3.3.

ICP financiari 13

1.   INTRODUCERE

1.1.   Prezentare generală a activităților și proiectelor naționale

Inclusiv legislația sau strategiile naționale privind serviciile de transport inteligente („STI”) sau ambele

1.2.   Progresele generale înregistrate de la [anul raportului anterior]

Rezumatul progreselor înregistrate de la raportul anterior:

1.3.   Date de contact

2.   PRINCIPALELE PROIECTE, ACTIVITĂȚI ȘI INIȚIATIVE

2.1.   Domeniul prioritar I. Servicii STI de informare și de mobilitate

2.1.1.   Descrierea principalelor activități și proiecte naționale

Descrierea inițiativelor relevante, a obiectivului, calendarului, etapelor, resurselor, principalelor părți interesate și statutului acestora:

2.1.2.   Progresele înregistrate de la [anul raportului anterior]

Descrierea progreselor înregistrate în domeniu începând cu [anul raportului anterior]:

2.1.3.   Regulamentul delegat (UE) 2017/1926 privind furnizarea la nivelul UE a unor servicii de informare cu privire la călătoriile multimodale (acțiunea prioritară a)

Progresele înregistrate în ceea ce privește accesibilitatea, schimbul și reutilizarea tipurilor de date privind călătoriile și traficul prevăzute în anexă:

Domeniul geografic de aplicare al datelor prevăzute în anexă accesibile prin intermediul punctului național de acces și calitatea acestora, inclusiv criteriile utilizate pentru definirea acestei calități și mijloacele utilizate pentru monitorizarea acesteia:

Crearea unei legături între serviciile de informare cu privire la călătorii:

Rezultatele evaluării conformității menționate la articolul 9:

Dacă este cazul, o descriere a modificărilor aduse punctului de acces național sau comun.

Informații suplimentare (de exemplu, au fost puse în aplicare cataloage de metadate DCAT-AP de mobilitate sau alte cataloage de metadate?):

2.1.4.   Obligația de raportare în temeiul Regulamentului delegat (UE) 2022/670 privind furnizarea la nivelul UE a unor servicii de informare în timp real cu privire la trafic (acțiunea prioritară b)

Progresele înregistrate în ceea ce privește accesibilitatea, schimbul și reutilizarea tipurilor de date prevăzute în anexă:

Acoperirea geografică a datelor accesibile prin intermediul punctului național de acces, modificările aduse rețelei rutiere primare și conținutului de date al serviciilor de informare în timp real cu privire la trafic și calitatea acestora, inclusiv criteriile utilizate pentru a defini această calitate și mijloacele folosite pentru monitorizarea calității:

Rezultatele evaluării conformității menționate la articolul 12 cu cerințele prevăzute la articolele 3-11:

Dacă este cazul, o descriere a modificărilor aduse punctului de acces național sau comun:

Informații suplimentare (de exemplu, ce tipuri de date sunt furnizate? Au fost implementate „mobilityDCAT-AP” sau alte cataloage de metadate? Sunt verificate cerințele de calitate?):

2.2.   Domeniul prioritar II. Servicii STI de gestionare a călătoriilor, a transportului și a traficului

2.2.1.   Descrierea principalelor activități și proiecte naționale

Descrierea inițiativelor relevante, a obiectivului, calendarului, etapelor, resurselor, principalelor părți interesate și statutului acestora:

2.2.2.   Progresele înregistrate începând cu [anul raportului anterior]

Descrierea progreselor înregistrate în domeniu începând cu [anul raportului anterior]:

2.3.   Domeniul prioritar III. Servicii STI pentru siguranța și securitatea rutieră

2.3.1.   Descrierea principalelor activități și proiecte naționale

Descrierea inițiativelor relevante, a obiectivului, calendarului, etapelor, resurselor, principalelor părți interesate și statutului acestora:

2.3.2.   Progresele înregistrate începând cu [anul raportului anterior]

Descrierea progreselor înregistrate în domeniu începând cu [anul raportului anterior]:

2.3.3.   112 eCall [acțiunea prioritară d – Regulamentul delegat (UE) nr. 305/2013]

Informații privind orice modificări referitoare la infrastructura centrelor naționale de preluare a apelurilor de urgență eCall și la autoritățile competente pentru evaluarea conformității operațiunilor centrelor de preluare a apelurilor de urgență eCall:

Informații suplimentare:

2.3.4.   Obligația de raportare în temeiul Regulamentului delegat (UE) nr. 886/2013 privind datele și procedurile pentru furnizarea către utilizatori, în mod gratuit, atunci când este posibil, a unor informații minime universale în materie de trafic referitoare la siguranța rutieră (acțiunea prioritară c)

Progresele înregistrate în implementarea serviciului de informare, inclusiv criteriile utilizate pentru definirea nivelului său de calitate și mijloacele utilizate pentru monitorizarea calității acestuia:

Rezultatele evaluării conformității cu cerințele prevăzute la articolele 3-8 din Regulamentul delegat (UE) nr. 886/2013:

Dacă este cazul, o descriere a schimbărilor survenite în cazul punctului național de acces:

Informații suplimentare (de exemplu, surse de date utilizate pentru furnizarea de informații privind traficul legate de siguranță):

2.3.5.   Obligația de raportare în temeiul Regulamentului delegat (UE) nr. 885/2013 în ceea ce privește furnizarea de servicii de informații referitoare la locuri de parcare sigure și securizate pentru camioane și vehicule comerciale (acțiunea prioritară e)

Numărul de locuri de parcare și de spații de parcare de pe teritoriul lor:

Procentul de locuri de parcare înregistrate în serviciul de informare:

Procentul de locuri de parcare care furnizează informații dinamice cu privire la disponibilitatea spațiilor de parcare și zonele prioritare:

Informații suplimentare: (de exemplu, a fost creat un punct național de acces pentru a furniza date privind parcarea camioanelor? Acestea includ datele dinamice? Care este sursa datelor (publice/private)? Datele publicate prin intermediul punctului de acces european pentru parcarea camioanelor sunt găzduite de DG MOVE? În caz contrar, există vreo intenție de a face acest lucru în viitor?)

2.4.   Domeniul prioritar IV. Servicii STI de mobilitate cooperativă, conectată și automatizată

2.4.1.   Descrierea principalelor activități și proiecte naționale

Descrierea inițiativelor relevante, a obiectivului, calendarului, etapelor, resurselor, principalelor părți interesate și statutului acestora: în special, trebuie furnizate informații cu privire la inițiativele de implementare a sistemelor de transport inteligente cooperative (STI-C) și la specificațiile tehnice ale acestora.

2.4.2.   Progresele înregistrate începând cu [anul raportului anterior]

Descrierea progreselor înregistrate în domeniu începând cu [anul raportului anterior]:

2.5.   Disponibilitatea și accesibilitatea prin intermediul punctelor de acces naționale a tipurilor de date enumerate în anexa III la Directiva 2010/40/UE

Principii de calcul:

*

Pentru informații statice: pe baza lungimii împărțite la lungimea totală în kilometri. Lungimea totală este lungimea rețelei despre care există informații de bază, de exemplu, limitele de viteză se aplică (aproape) peste tot, însă condițiile de acces pentru tuneluri se aplică numai (lungimii) tronsoanelor de tuneluri.

**

Pentru informații dinamice/temporare: disponibilitatea datelor se referă la capacitatea de a face datele disponibile și accesibile într-un format prelucrabil automat pe un anumit procent din rețea, ori de câte ori există/apar informații de bază, pe baza lungimii rețelei cu această capacitate împărțită la lungimea totală în kilometri.

2.5.1.   Date referitoare la furnizarea de informații în materie de trafic rutier și de servicii de navigație la nivelul UE

Tipul de date

Acoperire geografică

% din domeniul de aplicare geografic în care este disponibil tipul de date

Observații

1.

Date referitoare la furnizarea de informații în materie de trafic rutier și de servicii de navigație la nivelul UE:

 

1.1.

Categorie: Reglementări rutiere statice și dinamice, dacă este cazul, privind:

 

1.1.1.

Subcategorie:

condiții de acces la tuneluri

condiții de acces la poduri

limite de viteză

interdicții de depășire aplicate vehiculelor grele pentru transportul de mărfuri

restricții de greutate/lungime/lățime/înălțime

Rețeaua rutieră transeuropeană centrală

condiții de acces la tuneluri*

%

[Observație: dacă este mai relevant, posibilitatea de a furniza numărul și procentul de tuneluri]

 

condiții de acces la poduri*

%

[Observație: dacă este mai relevant, posibilitatea de a furniza numărul și procentul de poduri]

 

limite de viteză*

%

 

interdicții de depășire aplicate vehiculelor grele pentru transportul de mărfuri*

%

 

restricții de greutate/lungime/lățime/înălțime*

%

 

Rețeaua rutieră transeuropeană globală, alte autostrăzi și tronsoane ale drumurilor principale, unde traficul zilnic mediu anual total este de peste 8 500 de vehicule, și toate drumurile din orașe aflate în centrul fiecărui nod urban (dacă este cazul, limitat la > 7 000 de vehicule/zi)

condiții de acces la tuneluri*

%

 

condiții de acces la poduri*

%

 

limite de viteză*

%

 

interdicții de depășire aplicate vehiculelor grele pentru transportul de mărfuri*

%

 

restricții de greutate/lungime/lățime/înălțime*

%

 

Subcategorie:

străzi cu sens unic

Infrastructura rutieră din orașele din centrul fiecărui nod urban

străzi cu sens unic*

%

[Observație: dacă este cazul, posibilitatea de a preciza, de asemenea, numărul și procentul de orașe capabile să furnizeze astfel de date]

 

Subcategorie:

reglementări privind livrarea mărfurilor

Infrastructura rutieră din orașele din centrul fiecărui nod urban

reglementări privind livrarea mărfurilor*

%

[Observație: dacă este cazul, posibilitatea de a preciza, de asemenea, numărul și procentul de orașe capabile să furnizeze astfel de date]

 

Subcategorie:

direcția de mers pe benzile reversibile

Rețeaua rutieră transeuropeană centrală și globală, alte autostrăzi și tronsoane ale drumurilor principale, în cazul cărora traficul zilnic mediu anual total este de peste 8 500 de vehicule, și toate drumurile din orașele aflate în centrul fiecărui nod urban (dacă este cazul, limitat la > 7 000 de vehicule/zi)

direcția de mers pe benzile reversibile*

%

 

Subcategorie:

hărți de circulație rutieră

Rețeaua rutieră transeuropeană centrală și globală, alte autostrăzi și tronsoane ale drumurilor principale, în cazul cărora traficul zilnic mediu anual total este de peste 8 500 de vehicule, și toate drumurile din orașele aflate în centrul fiecărui nod urban (dacă este cazul, limitat la > 7 000 de vehicule/zi)

hărți de circulație rutieră*

%

[Observație: în cazul în care lungimea rețelei este imposibil de calculat, posibilitatea de a indica numărul și procentul hărților de circulație rutieră]

 

Subcategorie:

restricții de acces permanente

Rețeaua rutieră transeuropeană centrală și globală, alte autostrăzi și tronsoane ale drumurilor principale, în cazul cărora traficul zilnic mediu anual total este de peste 8 500 de vehicule, și toate drumurile din orașele aflate în centrul fiecărui nod urban (dacă este cazul, limitat la > 7 000 de vehicule/zi)

restricții de acces permanente*

%

 

Subcategorie:

limitele restricțiilor, interdicțiilor sau obligațiilor cu valabilitate zonală, statutul actual al accesului și condițiile de circulație în zonele de trafic reglementate

Rețeaua rutieră transeuropeană centrală și globală, alte autostrăzi și tronsoane ale drumurilor principale, în cazul cărora traficul zilnic mediu anual total este de peste 8 500 de vehicule, și toate drumurile din orașele aflate în centrul fiecărui nod urban (dacă este cazul, limitat la > 7 000 de vehicule/zi)

limitele restricțiilor, interdicțiilor sau obligațiilor cu valabilitate zonală, statutul actual al accesului și condițiile de circulație în zonele de trafic reglementate*

%

[Observație: în cazul în care lungimea rețelei nu poate fi calculată, posibilitatea de a furniza numărul și procentul de limite ale restricțiilor, interdicțiilor etc.]

 

1.2.

Tipuri de date privind starea rețelei:

 

Subcategorie:

drumuri închise

benzi închise

lucrări rutiere

Rețeaua rutieră transeuropeană centrală

drumuri închise**

%

 

benzi închise**

%

 

lucrări rutiere**

%

 

Rețeaua rutieră transeuropeană globală

drumuri închise**

%

 

benzi închise**

%

 

lucrări rutiere**

%

 

Subcategorie:

măsuri temporare de gestionare a traficului

Rețeaua rutieră transeuropeană centrală și globală

măsuri temporare de gestionare a traficului**

%

 

2.5.2.   Date privind serviciile de informare și rezervare pentru locuri de parcare sigure și securizate pentru camioane și vehicule comerciale

Tipul de date

Acoperire geografică

% din locurile de parcare pentru care sunt disponibile date

Observații

2.

Date privind serviciile de informare și rezervare de locuri de parcare sigure și securizate pentru camioane și vehicule comerciale:

 

Categorie: date statice

Subcategorie:

date statice referitoare la spațiile de parcare

informații privind siguranța și echipamentele din spațiul de parcare

Rețeaua rutieră transeuropeană centrală

date statice referitoare la spațiile de parcare

%

 

informații privind siguranța și echipamentele din spațiul de parcare

%

 

Rețeaua rutieră transeuropeană globală

date statice referitoare la spațiile de parcare

%

 

informații privind siguranța și echipamentele din spațiul de parcare

%

 

Categorie: date dinamice

Subcategorie:

date dinamice privind disponibilitatea locurilor de parcare, inclusiv în cazul în care o parcare este: completă sau închisă, sau numărul de locuri libere disponibile.

Rețeaua rutieră transeuropeană centrală și globală

date dinamice privind disponibilitatea locurilor de parcare, inclusiv în cazul în care o parcare este completă sau închisă, sau numărul de locuri libere disponibile.

%

 

2.5.3.   Date privind evenimentele sau condițiile detectate legate de siguranța rutieră, din sfera informațiilor minime universale în materie de trafic legate de siguranța rutieră

Tipul de date

Acoperire geografică

% din domeniul de aplicare geografic în care este disponibil tipul de date

Observații

3.

Date privind evenimentele sau condițiile detectate legate de siguranța rutieră, din sfera informațiilor minime universale în materie de trafic legate de siguranța rutieră:

 

Categorie: date dinamice

Subcategorie:

drum temporar alunecos

animale, oameni, obstacole, resturi pe șosea

zonă de accident nesecurizată

lucrări rutiere pe termen scurt

conducător auto care circulă pe sensul opus de mers

blocaj negestionat al unui drum

Rețeaua rutieră transeuropeană centrală și globală și alte autostrăzi care nu sunt incluse în rețeaua respectivă

drum temporar alunecos**

%

 

animale, oameni, obstacole, resturi pe șosea**

%

 

zonă de accident nesecurizată**

%

 

lucrări rutiere de scurtă durată**

%

 

conducător auto care circulă pe sensul opus de mers**

%

 

blocaj negestionat al unui drum**

%

 

Subcategorie:

vizibilitate redusă

condiții meteorologice excepționale

Rețeaua rutieră transeuropeană centrală și globală și alte autostrăzi care nu sunt incluse în rețeaua respectivă

vizibilitate redusă**

%

 

condiții meteorologice excepționale**

%

 

2.5.4.   Date statice privind traficul multimodal pentru serviciile de informare cu privire la călătoriile multimodale la nivelul UE

***

Dacă este posibil, furnizați cifrele pentru fiecare mod de transport regulat, menționat în anexa la Regulamentul delegat (UE) 2017/1926 [cum ar fi transportul aerian, feroviar, inclusiv feroviar de mare viteză, feroviar convențional, feroviar ușor, pe cablu, cu autocarul pe distanțe lungi, maritim, inclusiv cu feribotul, pe căile navigabile interioare, cu metroul, tramvaiul, autobuzul, troleibuzul]

Tipul de date

Acoperire geografică

% din noduri pentru care sunt disponibile date pentru modul de transport regulat

Observații

4.

Date statice privind traficul multimodal pentru serviciile de informare cu privire la călătoriile multimodale la nivelul UE:

 

Categorie

Localizarea nodurilor de acces identificate pentru toate modurile regulate, inclusiv informații privind accesibilitatea nodurilor de acces și trasee în cadrul unui punct de transfer (de exemplu, existența lifturilor, a scărilor rulante)

Noduri urbane, astfel cum sunt definite la articolul 3 litera (p) din Regulamentul (UE) nr. 1315/2013 și enumerate în regulamentul respectiv, inclusiv cele administrate de orașe

Localizarea nodurilor de acces identificate pentru toate modurile regulate, inclusiv informații privind accesibilitatea nodurilor de acces și trasee în cadrul unui punct de transfer (de exemplu, existența lifturilor, a scărilor rulante)***

%

 

Întreaga rețea de transport a Uniunii

Localizarea nodurilor de acces identificate pentru toate modurile regulate, inclusiv informații privind accesibilitatea nodurilor de acces și trasee în cadrul unui punct de transfer (de exemplu, existența lifturilor, a scărilor rulante)***

%

 

2.6.   Disponibilitatea serviciilor enumerate în anexa IV la Directiva 2010/40/UE

2.6.1.   Servicii de informații minime universale în materie de trafic legate de siguranța rutieră

Serviciu

Acoperire geografică

% din domeniul de aplicare geografic acoperit

Serviciul de informații minime universale în materie de trafic legate de siguranța rutieră (SRTI)

Rețeaua rutieră transeuropeană centrală și globală

%

2.7.   Alte inițiative/puncte importante

2.7.1.   Descrierea altor inițiative/puncte importante naționale și a proiectelor care nu sunt acoperite în domeniile prioritare 1-4:

Descrierea inițiativelor relevante, a obiectivului, calendarului, etapelor, resurselor, principalelor părți interesate și statutului acestora:

2.7.2.   Progresele înregistrate începând cu [anul raportului anterior]

Descrierea progreselor înregistrate în domeniu începând cu [anul raportului anterior]:

3.   INDICATORI-CHEIE DE PERFORMANȚĂ (ICP)

Indicatorii-cheie de performanță vor fi raportați separat în funcție de tipul de rețea rutieră/rețea de transport și noduri (după caz).

3.1.   ICP privind implementarea

3.1.1.   Infrastructuri/echipamente de colectare de informații (ICP rutier)

Cifre care trebuie furnizate în funcție de tipul de rețea.

Cifre care trebuie furnizate în funcție de tipul de servicii și, după caz, făcându-se distincție între echipamentele fixe și cele mobile.

Indicatorii-cheie de performanță care trebuie calculați în funcție de tipul de rețea.

Lungimea tipului de rețea rutieră/tronsoanelor rutiere (în km) echipate cu infrastructuri de colectare de informații și lungimea totală a aceluiași tip de rețea rutieră (în km):

ICP = (kilometri de tip rețea rutieră echipați cu infrastructuri de colectare de informații/kilometri totali de același tip de rețea rutieră) × 100

3.1.2.   Detectarea incidentelor (ICP rutier)

Cifre care trebuie furnizate în funcție de tipul de rețea.

Indicatorul-cheie de performanță se calculează în funcție de tipul de rețea.

Lungimea tipului de rețea rutieră/tronsoanelor rutiere (în km) echipate cu STI pentru detectarea incidentelor și lungimea totală a aceluiași tip de rețea rutieră (în km):

ICP = (kilometri de tip de rețea rutieră echipați cu STI pentru detectarea incidentelor/numărul total de kilometri de același tip de rețea rutieră) × 100

3.1.3.   Măsuri de gestionare a traficului și de control al traficului (ICP rutier)

Cifre care trebuie furnizate în funcție de tipul de rețea.

Indicatorul-cheie de performanță se calculează în funcție de tipul de rețea.

Lungimea tipului de rețea rutieră/tronsoanelor rutiere (în km) care fac obiectul măsurilor de gestionare a traficului și de control al traficului și lungimea totală a aceluiași tip de rețea rutieră (în km):

ICP = (kilometri de tip de rețea rutieră care fac obiectul măsurilor de gestionare a traficului și de control al traficului/numărul total de kilometri de același tip de rețea rutieră) × 100

3.1.4.   Servicii și aplicații STI cooperative (ICP rutier)

Cifre care trebuie furnizate în funcție de tipul de rețea.

Indicatorul-cheie de performanță se calculează în funcție de tipul de rețea.

Lungimea tipului de rețea rutieră/tronsoanelor rutiere (în km) care fac obiectul serviciilor sau aplicațiilor STI-C și lungimea totală a aceluiași tip de rețea rutieră (în km):

ICP = (kilometri de tip de rețea rutieră care fac obiectul serviciilor sau aplicațiilor STI-C/kilometri totali pentru același tip de rețea rutieră) × 100

3.1.5.   Informații în timp real cu privire la trafic (ICP rutier)

Cifre care trebuie furnizate în funcție de tipul de rețea.

Indicatorul-cheie de performanță se calculează în funcție de tipul de rețea.

Lungimea tipului de rețea rutieră/tronsoanelor rutiere (în km) cu furnizarea de servicii de informare în timp real cu privire la trafic și lungimea totală a aceluiași tip de rețea rutieră (în km):

ICP = (kilometri de tip de rețea rutieră cu furnizarea de servicii de informare în timp real cu privire la trafic/kilometri totali de același tip de rețea rutieră) × 100

3.1.6.   Informații dinamice privind călătoriile (ICP multimodal)

Cifre care trebuie furnizate în funcție de tipul de rețea/nod.

Indicatorul-cheie de performanță se calculează în funcție de tipul de rețea/nod (dacă este cazul); dacă este cazul, indicați proporția serviciilor accesibile pasagerilor cu mobilitate redusă, de orientare și/sau de comunicare.

Lungimea tipului de rețea de transport (în km) cu furnizarea de servicii de informare dinamică cu privire la călătorii și lungimea totală a aceluiași tip de rețea de transport (în km):

Numărul de noduri de transport (de exemplu, gări feroviare sau autogări) care fac obiectul serviciilor dinamice de informare cu privire la călătorii și numărul total al acelorași noduri de transport:

ICP = (kilometri de tip rețea de transport cu furnizarea de servicii de informare dinamică privind călătoriile/kilometri totali de același tip de rețea de transport) × 100

ICP = (numărul de noduri de transport cu furnizarea de servicii de informare dinamică cu privire la călătorii/numărul total al acelorași noduri de transport) × 100

3.1.7.   Informații privind transportul de mărfuri (ICP multimodal sau, dacă este posibil, ICP rutier)

Cifre care trebuie furnizate în funcție de tipul de rețea/nod.

Indicatorul-cheie de performanță se calculează în funcție de tipul de rețea/nod (dacă este cazul); dacă este cazul, indicați proporția serviciilor accesibile pasagerilor cu mobilitate redusă și cu capacitate de orientare și/sau de comunicare redusă.

Lungimea tipului de rețea rutieră/tronsoanelor rutiere (în km) cu furnizare de servicii de informare privind mărfurile și lungimea totală a aceluiași tip de rețea rutieră (în km):

Numărul nodurilor de transport de marfă (de exemplu, porturi, platforme logistice) care fac obiectul serviciilor de informare privind mărfurile și numărul total al acelorași noduri de transport de marfă:

ICP = (kilometri de tip rețea rutieră cu furnizare de servicii de informare privind mărfurile/kilometri totali de același tip de rețea rutieră) × 100

ICP = (numărul de noduri de transport de marfă cu furnizare de servicii de informare privind mărfurile/numărul total al acelorași noduri de transport de marfă) × 100

3.2.   ICP privind avantajele

3.2.1.   Modificarea duratei călătoriei (ICP rutier)

Cifrele care trebuie furnizate includ, de asemenea, vehicule/km pentru ruta/zona avută în vedere.

ICP = [(durata călătoriei înainte de implementarea sau îmbunătățirea STI – durata călătoriei după implementarea sau îmbunătățirea STI)/durata călătoriei înainte de implementarea sau îmbunătățirea STI] × 100

3.2.2.   Modificarea numărului de accidente rutiere soldate cu decese sau vătămări (ICP rutier)

Dacă este posibil, se poate face o distincție între accidentele soldate cu decese, vătămări grave sau leziuni ușoare.

Cifrele care trebuie furnizate includ, de asemenea, vehicule/km pentru ruta/zona avută în vedere.

Numărul de accidente rutiere soldate cu decese sau vătămări înainte de implementarea sau îmbunătățirea STI:

Numărul de accidente rutiere soldate cu decese sau vătămări după implementarea sau îmbunătățirea STI:

3.2.3.   Modificarea emisiilor de CO2 generate de trafic (ICP rutier)

Vă rugăm să precizați rutele/zonele în care STI a fost pus în aplicare sau îmbunătățit. Lungimea itinerariului sau întinderea zonei pentru care se calculează variația emisiilor de CO2 trebuie să fie suficient de lungă sau de mare pentru a fi reprezentativă.

ICP = [(emisii de CO2 generate de trafic înainte de implementarea sau îmbunătățirea STI – emisii de CO2 generate de trafic după implementarea sau îmbunătățirea STI)/emisii de CO2 generate de trafic înainte de implementarea sau îmbunătățirea STI) × 100

3.3.   ICP financiari

STI înglobează toate tipurile de sisteme și servicii.

Investiții publice* anuale în STI rutiere (ca % din totalul investițiilor în infrastructura de transport):

Costuri publice* anuale de exploatare și întreținere a STI rutiere (în euro pe kilometru de rețea acoperit):

*

administrații publice sau entități publice

Dacă este posibil, vă rugăm să furnizați aceleași cifre pentru investițiile și costurile private.


ANEXA II

Indicatorii-cheie de performanță (ICP)

 

Denumirea ICP

Domeniul de aplicare geografic

Calendar

ICP privind implementarea

Infrastructuri/echipamente de colectare de informații (ICP rutier)

TEN-T centrală, extinsă și globală (fără noduri urbane) + autostrăzi

Obligatoriu în 2025

Noduri urbane ale TEN-T + drumuri principale

Obligatoriu în 2028 (facultativ înainte)

Întreaga rețea rutieră

ICP suplimentar de furnizat în mod voluntar

Detectarea incidentelor (ICP rutier)

TEN-T centrală, extinsă și globală (fără noduri urbane) + autostrăzi

Obligatoriu în 2025

Noduri urbane ale TEN-T + drumuri principale

Obligatoriu în 2028 (facultativ înainte)

Întreaga rețea rutieră

ICP suplimentar de furnizat în mod voluntar

Măsuri de gestionare a traficului și de control al traficului (ICP rutier)

TEN-T centrală, extinsă și globală (fără noduri urbane) + autostrăzi

Obligatoriu în 2025

Noduri urbane ale TEN-T + drumuri principale

Obligatoriu în 2028 (facultativ înainte)

Întreaga rețea rutieră

ICP suplimentar de furnizat în mod voluntar

Servicii și aplicații STI cooperative (ICP rutier)

TEN-T centrală, extinsă și globală (fără noduri urbane) + autostrăzi

Obligatoriu în 2025

Noduri urbane ale TEN-T + drumuri principale

Obligatoriu în 2028 (facultativ înainte)

Întreaga rețea rutieră

ICP suplimentar de furnizat în mod voluntar

Informații în timp real cu privire la trafic (ICP rutier)

TEN-T centrală, extinsă și globală (fără noduri urbane) + autostrăzi

Obligatoriu în 2025

Noduri urbane ale TEN-T + drumuri principale

Obligatoriu în 2028 (facultativ înainte)

Întreaga rețea rutieră

ICP suplimentar de furnizat în mod voluntar

Informații dinamice privind călătoriile (ICP multimodal)

TEN-T centrală, extinsă și globală (fără noduri urbane) + autostrăzi

Obligatoriu în 2025

Noduri urbane ale TEN-T + noduri de transport + drumuri principale

Obligatoriu în 2028 (facultativ înainte)

Întreaga rețea de transport

ICP suplimentar de furnizat în mod voluntar

Informații privind transportul de mărfuri (ICP multimodal sau, dacă este posibil, ICP rutier)

TEN-T centrală, extinsă și globală (fără noduri urbane) + autostrăzi

Obligatoriu în 2025

Noduri urbane ale TEN-T + noduri de transport + drumuri principale

Obligatoriu în 2028 (facultativ înainte)

Întreaga rețea de transport

ICP suplimentar de furnizat în mod voluntar

ICP privind avantajele

Modificarea duratei călătoriei (ICP rutier)

TEN-T centrală, extinsă și globală + autostrăzi

Obligatoriu în 2028 (facultativ înainte)

Modificarea numărului de accidente rutiere soldate cu decese sau vătămări (ICP rutier)

TEN-T centrală, extinsă și globală + autostrăzi

Obligatoriu în 2028 (facultativ înainte)

Modificări ale emisiilor de CO2 generate de trafic (ICP rutier)

TEN-T centrală, extinsă și globală + autostrăzi

Obligatoriu în 2028 (facultativ înainte)

ICP financiari

Investițiile publice anuale în STI rutiere (+ cifre pentru investițiile private, acolo unde este posibil)

TEN-T centrală, extinsă și globală (fără noduri urbane) + autostrăzi

Obligatoriu în 2025

Noduri urbane ale TEN-T + drumuri principale

Obligatoriu în 2028 (facultativ înainte)

Întreaga rețea rutieră

ICP suplimentar de furnizat în mod voluntar

Costurile publice anuale de exploatare și întreținere a STI rutiere (+ cifre pentru costuri private, acolo unde este posibil)

TEN-T centrală, extinsă și globală (fără noduri urbane) + autostrăzi

Obligatoriu în 2025

Noduri urbane ale TEN-T + drumuri principale

Obligatoriu în 2028 (facultativ înainte)

Întreaga rețea rutieră

ICP suplimentar de furnizat în mod voluntar


ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2025/264/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x