Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetExists($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetExists(mixed $offset): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 68 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetGet($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetGet(mixed $offset): mixed, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 75 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetSet($offset, $value) should either be compatible with ArrayAccess::offsetSet(mixed $offset, mixed $value): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 82 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetUnset($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetUnset(mixed $offset): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 89 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 23 Warning: Undefined array key "/home/lexro/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/themes/default" in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458

CELEX:32025D0646: Decizia (UE) 2025/646 a Consiliului din 27 martie 2025 în sprijinul facilitării unui rezultat de succes al Conferinței de revizuire din 2026 a părților la Tratatul cu privire la neproliferarea armelor nucleare

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 31/03/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2025/64628.3.2025DECIZIA (UE) 2025/646 A CONSILIULUI din 27 martie 2025 în sprijinul facilitării unui rezultat de succes al Conferinței de revizuire din 2026 a părților la Tratatul cu privire la neproliferarea armelor nucleareCONSILIUL UNIUNII EUROPENE,având în vedere Tratatul privind...

Informatii

Data documentului: 27/03/2025; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 27/03/2025; intrare în vigoare data documentului a se vedea articolul 5.1
Data încetării: Not known; a se vedea articolul 5.2
Emitent: Consiliul Uniunii Europene
Formă: Repertoriu EUR-Lex
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2025/646

28.3.2025

DECIZIA (UE) 2025/646 A CONSILIULUI

din 27 martie 2025

în sprijinul facilitării unui rezultat de succes al Conferinței de revizuire din 2026 a părților la Tratatul cu privire la neproliferarea armelor nucleare

CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,

având în vedere Tratatul privind Uniunea Europeană, în special articolul 28 alineatul (1) și articolul 31 alineatul (1),

având în vedere propunerea Înaltului Reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe și politica de securitate,

întrucât:

(1)

La 12 decembrie 2003, Consiliul European a adoptat Strategia Uniunii Europene împotriva proliferării armelor de distrugere în masă (ADM) (denumită în continuare „Strategia UE împotriva proliferării ADM din 2003”), care identifică sprijinul pentru Tratatul cu privire la neproliferarea armelor nucleare (TNP) ca primă prioritate de acțiune la nivel internațional și solicită menținerea integrității și universalizarea TNP, a acordurilor de garanții ale Agenției Internaționale pentru Energie Atomică (AIEA) și a protocoalelor anexate la TNP și la acordurile de garanții ale AIEA.

(2)

În conformitate cu Strategia globală pentru politica externă și de securitate a Uniunii Europene din 2016 și cu Strategia UE împotriva proliferării ADM din 2003, acțiunile Uniunii se întemeiază în continuare pe convingerea că o abordare multilaterală a securității, incluzând dezarmarea și neproliferarea, reprezintă cea mai bună modalitate de a menține ordinea internațională și de a respecta, a pune în aplicare și a consolida tratatele și acordurile multilaterale de dezarmare și neproliferare.

(3)

În cadrul angajamentului mai larg de a respecta, a sprijini și a promova în continuare cadrul de dezarmare, neproliferare și control al armelor, Busola strategică pentru securitate și apărare adoptată de Consiliu la 21 martie 2022 reflectă angajamentul comun de a sprijini în continuare rolul central al TNP și subliniază necesitatea de a îndeplini toate obligațiile în temeiul acestuia, precum și de a pune în aplicare angajamentele conferințelor de revizuire anterioare ale părților la TNP, inclusiv necesitatea unor progrese concrete în direcția punerii în aplicare depline a articolului VI din TNP, cu obiectivul final de eliminare totală a armelor nucleare.

(4)

Uniunea se implică activ în actualul ciclu de revizuire a TNP. Ciclul actual se va încheia cu cea de a unsprezecea Conferință de revizuire a părților la TNP, care va avea loc la New York în aprilie și mai 2026.

(5)

Uniunea consideră TNP ca fiind piatra de temelie a regimului mondial de neproliferare nucleară, fundamentul esențial pentru realizarea dezarmării nucleare în conformitate cu articolul VI din acesta și un element important pentru dezvoltarea în continuare a aplicării energiei nucleare în scopuri pașnice. În acest sens, Consiliul a adoptat Poziția comună 2005/329/PESC (1), Decizia 2010/212/PESC (2), Concluziile privind cea de a noua Conferință de revizuire a părților la Tratatul de neproliferare a armelor nucleare (3) și Concluziile privind cea de a zecea Conferință de revizuire a părților la Tratatul de neproliferare a armelor nucleare (4).

(6)

Uniunea a pledat în mod constant pentru o mai mare incluziune, precum și pentru dezvoltarea în continuare a abordării regionale adoptate în ciclul de revizuire anterior, în contextul discuțiilor privind consolidarea în continuare a procesului de revizuire a TNP,

ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:

Articolul 1

(1)   Uniunea sprijină activitățile menite să faciliteze un rezultat de succes al Conferinței de revizuire a Tratatului cu privire la neproliferarea armelor nucleare (TNP) din 2026 prin promovarea unei mai mari incluziuni și consolidarea abordării regionale în actualul ciclu de revizuire, respectând și menținând în același timp integritatea TNP printr-un accent echilibrat pe cei trei piloni ai săi la fel de importanți și care se consolidează reciproc: dezarmarea, neproliferarea și utilizarea în scopuri pașnice a energiei nucleare.

(2)   Pentru îndeplinirea obiectivului menționat la alineatul (1), Uniunea sprijină un proiect cu privire la Conferința de revizuire din 2026, cu următoarele activități:

(a)

organizarea unui număr de până la patru reuniuni regionale în Africa, Asia-Pacific, America Latină și zona Caraibilor și Orientul Mijlociu;

(b)

organizarea a două evenimente conexe, unul în cadrul celei de a optzecea sesiuni a Comisiei I a Adunării Generale a Organizației Națiunilor Unite și altul în cadrul Conferinței de revizuire a TNP din 2026, pentru a informa cu privire la rezultatele și concluziile reuniunilor regionale menționate anterior; și

(c)

sprijinirea și asigurarea participării la Conferința de revizuire a TNP din 2026, prin sponsorizarea unui delegat din capitală, din cât mai multe state părți cu putință, cu un minimum de trei.

O descriere a acestui proiect figurează în anexă.

Articolul 2

(1)   Înaltul Reprezentant al Uniunii pentru politica externă și de securitate comună (denumit în continuare „Înaltul Reprezentant”) este responsabil de punerea în aplicare a prezentei decizii.

(2)   Punerea în aplicare a proiectului menționat la articolul 1 alineatul (2) se realizează de către Biroul pentru Probleme de Dezarmare al Organizației Națiunilor Unite (UNODA).

Articolul 3

(1)   Valoarea de referință financiară pentru punerea în aplicare a proiectului menționat la articolul 1 alineatul (2) este de 988 941,12 EUR.

(2)   Cheltuielile finanțate din valoarea prevăzută la alineatul (1) sunt gestionate în conformitate cu procedurile și normele aplicabile bugetului Uniunii.

(3)   Comisia supraveghează gestionarea corespunzătoare a valorii de referință financiară menționate la alineatul (1). În acest scop, Comisia încheie un acord de finanțare cu UNODA. Acordul de finanțare prevede ca UNODA să asigure o vizibilitate adecvată a contribuției Uniunii în raport cu mărimea respectivei contribuții.

(4)   Comisia depune eforturile necesare pentru a încheia acordul de finanțare menționat la alineatul (3) cât mai curând posibil după data intrării în vigoare a prezentei decizii. Comisia informează Consiliul cu privire la eventualele dificultăți survenite în decursul respectivului proces și cu privire la data încheierii acordului de finanțare respectiv.

Articolul 4

(1)   Înaltul Reprezentant raportează Consiliului cu privire la punerea în aplicare a prezentei decizii pe baza rapoartelor periodice pregătite de UNODA. Rapoartele stau la baza evaluării care urmează să fie realizată de către Consiliu.

(2)   Comisia raportează cu privire la aspectele financiare ale punerii în aplicare a proiectului menționat la articolul 1 alineatul (2).

Articolul 5

(1)   Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării.

(2)   Prezenta decizie expiră după 18 luni de la data încheierii acordului de finanțare menționat la articolul 3 alineatul (3). Cu toate acestea, în cazul în care nu s-a încheiat niciun acord de finanțare în perioada respectivă, decizia expiră după șase luni de la data intrării sale în vigoare.

Adoptată la Bruxelles, 27 martie 2025.

Pentru Consiliu

Președintele

P. HENNIG-KLOSKA


(1)  Poziția comună 2005/329/PESC a Consiliului din 25 aprilie 2005 privind Conferința din 2005 de revizuire a părților la Tratatul de neproliferare a armelor nucleare (JO L 106, 27.4.2005, p. 32, ELI: http://data.europa.eu/eli/compos/2005/329/oj).

(2)  Decizia 2010/212/PESC a Consiliului din 29 martie 2010 privind poziția Uniunii Europene pentru Conferința de revizuire din 2010 a părților la Tratatul de neproliferare a armelor nucleare (JO L 90, 10.4.2010, p. 8, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2010/212/oj).

(3)  Concluziile Consiliului privind cea de a noua Conferință de revizuire a părților la Tratatul de neproliferare a armelor nucleare. Documentul ST 8079/15 al Consiliului.

(4)  Concluziile Consiliului privind cea de a zecea Conferință de revizuire a părților la Tratatul de neproliferare a armelor nucleare (TNP). Documentul ST 13243/21 al Consiliului.


ANEXĂ

Facilitarea unui rezultat de succes al Conferinței de revizuire din 2026 a părților la Tratatul cu privire la neproliferarea armelor nucleare

Context

Provocările actuale la adresa Tratatului cu privire la neproliferarea armelor nucleare sunt atât bine-cunoscute, cât și grave. Mediul geostrategic actual a cunoscut o creștere a nivelurilor de risc, inclusiv a riscului de utilizare a armelor nucleare și de conflict. Apar semne ale unei posibile noi curse a înarmării nucleare. Condițiile geostrategice alimentează factorii de proliferare nucleară, iar crizele regionale cu implicații nucleare ar putea atrage în cadrul acestora state care dețin arme nucleare, cu consecințe potențial catastrofale.

Cu toate acestea, valoarea TNP rămâne recunoscută și respectată pe scară largă și există o conștientizare comună a importanței consolidării tratatului și a procesului de revizuire a acestuia. Reușita Conferinței de revizuire a TNP din 2026 este realistă și realizabilă, dar necesită consultări ample și o apreciere a priorităților unei game cât mai largi de state părți cu putință și a unei game diverse de părți interesate din statele părți, în special cele care este posibil să nu se fi implicat în mod profund în trecut cu privire la TNP.

De-a lungul istoriei sale de cinci decenii, TNP s-a dovedit solid și adaptabil. Acesta rămâne cel mai extins acord multilateral de dezarmare, din patru motive principale:

dispozițiile sale obligatorii din punct de vedere juridic în materie de dezarmare nucleară, inclusiv în ceea ce privește cele cinci state care dețin arme nucleare;

garanțiile sale verificabile în materie de neproliferare, supravegheate de Agenția Internațională pentru Energie Atomică;

obligația sa de a facilita beneficiile pașnice ale științei și tehnologiei nucleare, inclusiv urmărirea dezvoltării durabile; și

componența sa aproape universală; 191 de state au aderat la tratat, ceea ce înseamnă că dispozițiile sale sunt obligatorii pentru marea majoritate a comunității internaționale.

De la prelungirea nelimitată a TNP din 1995, conferințele succesive de revizuire care au avut loc o dată la cinci ani au căutat modalități de consolidare a punerii în aplicare a tratatului, inclusiv prin măsuri practice și un plan de acțiune pentru a ajunge în cele din urmă la o lume fără arme nucleare. În 1995, 2000 și 2010, Conferințele de revizuire a TNP au adoptat seturi de angajamente și obligații care au consolidat punerea în aplicare a tratatului în toți cei trei „piloni” ai acestuia – dezarmarea, neproliferarea și utilizările în scopuri pașnice – și au întărit „marea înțelegere” aflată în centrul său.

Cu toate acestea, Conferințele de revizuire a TNP din 2015 și 2022 nu au reușit să convină asupra unui document final substanțial. În consecință, TNP se află într-un moment de răscruce.

Reușita Conferinței de revizuire din 2026 va consolida rolul tratatului de piatră de temelie a regimului mondial de neproliferare nucleară, fundamentul esențial pentru realizarea dezarmării nucleare în conformitate cu articolul VI din TNP și un element important pentru dezvoltarea aplicațiilor energiei nucleare în scopuri pașnice. Reușita va fi esențială pentru a evidenția și a consolida valoarea sa durabilă, rolul său de organism multilateral de negociere de facto cu privire la toate aspectele legate de armele nucleare și beneficiile sale concrete în materie de securitate.

O conferință de revizuire reușită va necesita o abordare echilibrată a tuturor celor trei piloni ai tratatului. Aceasta va necesita, de asemenea, începerea pregătirilor cu mult timp înainte de conferință și va avea de câștigat de pe urma existenței unui președinte care înțelege nuanțele pozițiilor tuturor statelor părți și care a câștigat încrederea acestora. Dialogul periodic dintre statele părți și președintele desemnat și biroul său cu privire la modalitățile de depășire a obstacolelor din calea succesului în 2026 este esențial și a avut un rol central în elaborarea documentului final din 2022, care a fost convenit de toate statele cu excepția unuia, în pofida unui mediu internațional dificil.

Acest lucru poate fi realizat cel mai bine prin colaborarea regională și pe teren la cele mai înalte niveluri posibile, precum și cu experți de la Geneva, New York și Viena. Factorii de decizie din capitale și din cadrul întregii game de entități guvernamentale au un interes clar în menținerea unui TNP puternic – indiferent dacă sunt parlamentari, autorități de reglementare în domeniul nuclear sau agenții de dezvoltare și ministere ale apărării. Pasul esențial constă în înțelegerea pozițiilor acestor diverse părți interesate și în consolidarea sprijinului în rândul acestora.

Prin intermediul celui de al zecelea ciclu de revizuire a TNP, în perioada premergătoare Conferinței de revizuire din 2022, președintele desemnat – datorită sprijinului generos al Uniunii Europene – a întreprins o serie de consultări regionale în Asia-Pacific, Africa și America Latină. Aceste consultări au fost larg salutate de către statele din regiunile respective, întrucât au dat experților din capitalele statelor în cauză ocazia să intre în contact cu președinții Comitetului de pregătire, au reprezentat o oportunitate de dialog pentru statele care nu dispun de resursele necesare pentru a menține delegații mari la New York, Geneva sau Viena și au oferit ocazii importante pentru discutarea principalelor priorități regionale. Aceste consultări, prin stabilirea unei conversații bidirecționale între președintele desemnat și guvernele regionale, au pus bazele pentru sprijinul tuturor statelor părți cu excepția unuia pentru proiectul de document final din 2022.

În același timp, un rezultat semnificativ și de succes în urma Conferinței de revizuire din 2026 va necesita, de asemenea, abordări diverse și favorabile incluziunii, inclusiv în ceea ce privește participarea delegațiilor din cât mai multe state părți cu putință, în special a celor din capitale, care anterior e posibil să nu fi putut participa. Pornind de la premisa că negocierile privind neproliferarea nucleară și dezarmarea sunt mai reușite și mai durabile atunci când conversațiile permit o diversitate de opinii și perspective ale statelor, proiectul propune un program de sponsorizare.

Acest beneficiu net pentru Conferința de revizuire poate fi obținut prin sponsorizarea deplasărilor, din capitalele lor, ale delegaților care altfel nu ar putea participa la conferință. Procedându-se astfel, s-ar menține legătura dintre sfera de cuprindere a actorilor de pe teren pe care au avut-o consultările regionale și sala Conferinței de revizuire de la New York și, prin urmare, potențialul unor abordări mai inovatoare și mai eficace ale provocărilor existente.

1.   Obiectivul și țintele proiectului

Obiectivul proiectului este de a contribui la facilitarea unei Conferințe de revizuire reușite în 2026, care să consolideze punerea în aplicare a TNP în cadrul tuturor celor trei piloni ai acestuia. Proiectul urmărește atingerea acestei ținte printr-o serie de consultări în capitalele regionale care a) vor contribui la creșterea gradului de conștientizare în rândul părților interesate din capitale cu privire la aspectele-cheie cu care se confruntă tratatul și b) vor asigura faptul că conducerea Conferinței de revizuire din 2026 are o înțelegere detaliată a priorităților și preocupărilor tuturor statelor părți. O astfel de abordare ar urma să se bazeze pe abordarea regională în mare parte încununată de succes adoptată în cursul ultimului ciclu de revizuire, deși cu o gamă mai largă de părți interesate.

Țintele principale:

1.

Obținerea unei perspective și a unei înțelegeri cu privire la preocupările și prioritățile pentru ciclul de revizuire a TNP din 2026, în cadrul unei game variate de părți interesate din toate statele părți, inclusiv prin asigurarea incluziunii și a diversității participării la Conferința de revizuire.

2.

Sensibilizarea cu privire la obstacole, dar și cu privire la potențialele domenii de convergență pe baza numeroaselor beneficii pe care TNP le oferă, inclusiv prin încorporarea unei game mai largi și mai diverse de participanți, cum ar fi experții tehnici din agențiile de reglementare și facultățile științifice, precum și factori de decizie cum ar fi parlamentarii, acordându-se atenția cuvenită asigurării echilibrului de gen în rândul atât al experților, cât și al participanților.

3.

Consolidarea încrederii între state și președintele desemnat pentru a dezvolta relațiile strânse necesare pentru Conferința de revizuire care va facilita un rezultat de succes.

4.

Încurajarea statelor să dea dovadă de flexibilitate și de spirit de compromis în ceea ce privește abordarea Conferinței de revizuire, precum și solicitarea de idei privind domeniile în care se poate realiza o bază comună, cât și domeniile în care se pot depăși divizările.

5.

Elaborarea de contribuții pentru o strategie care să producă un rezultat de succes în cadrul Conferinței de revizuire din 2026, inclusiv examinarea ideilor inovatoare cu privire la cum ar putea arăta un posibil rezultat care să asigure o punere în aplicare consolidată a tratatului.

2.   Activități

2.1.   Consultări regionale

2.1.1.   Scop

Scopul fiecărei reuniuni regionale este de a spori gradul de înțelegere a situației actuale, de a discuta opțiunile de implicare în spirit de cooperare, de a genera soluții și de a crea relații pentru a facilita încheierea cu succes a Conferinței de revizuire a TNP din 2026.

2.1.2.   Subiecte

Reuniunile regionale din Asia-Pacific, Africa, America Latină și zona Caraibilor vor acoperi toți cei trei piloni ai TNP și vor aborda chestiunile majore care afectează TNP și statele părți la acesta, pe baza deliberărilor din cadrul sesiunilor Comitetului de pregătire al TNP și analizate din perspectiva priorităților și preocupărilor regionale. Aceste chestiuni vor include, dar nu se limitează la: punerea în aplicare a angajamentelor asumate în cadrul ciclurilor de revizuire anterioare; crearea unor punți de legătură cu privire la modul de a realiza și a menține o lume fără arme nucleare; consolidarea regimului de neproliferare; accesul la beneficiile utilizării în scopuri pașnice a tehnologiei nucleare, inclusiv pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă și consolidarea procesului de revizuire a TNP.

Reuniunea regională a statelor părți la TNP din Orientul Mijlociu ar urma să acopere toți cei trei piloni ai TNP. În plus, aceasta ar urma să abordeze punerea în aplicare a rezoluției din 1995 în temeiul TNP, referitoare la instituirea unei zone fără arme nucleare și orice alte arme de distrugere în masă în Orientul Mijlociu. Evenimentele recente, cum ar fi evoluțiile recente din regiune sau crearea Conferinței mandatate de Adunarea Generală privind instituirea unei zone fără arme nucleare și alte arme de distrugere în masă în Orientul Mijlociu, precum și provocările pe care această chestiune le-ar putea reprezenta pentru un rezultat de succes în 2026, justifică o astfel de abordare.

2.1.3.   Format

Reuniunile regionale se vor baza în principal pe consultări interactive. La fiecare reuniune regională, președintele desemnat va avea ocazia de a prezenta stadiul ciclului de revizuire. O serie de întrebări vor fi apoi adresate statelor, cu scopul de a stimula o colaborare interactivă sub formă de întrebări și răspunsuri.

Reuniunile vor utiliza, de asemenea, grupuri de experți regionali pentru a genera discuții și idei.

Același format ar urma să fie utilizat pentru reuniuni suplimentare cu părțile interesate neguvernamentale.

Participarea ar urma să fie atât la nivel de experți, cât și la nivel de factori de decizie.

2.1.4.   Locul de desfășurare

Reuniunile regionale sunt menite să sprijine interacțiunea cu guvernele din anumite regiuni în ceea ce privește pregătirea pentru Conferința de revizuire din 2026. Se sugerează următoarele patru reuniuni regionale:

Țări din regiuni/subregiuni:

Locul de desfășurare sugerat:

Africa (2025)

Addis Abeba

America Latină/zona Caraibilor (2026)

Ciudad de Mexico

Asia-Pacific (2025)

Bangkok

Orientul Mijlociu (2026)

Amman

2.1.5.   Calendar

Cele patru reuniuni regionale vor avea loc într-o perioadă de zece luni, între iunie 2025 și martie 2026. Calendarul și succesiunea exactă a reuniunilor regionale (și anume ordinea regiunilor vizate) vor fi stabilite de agenția de punere în aplicare, în consultare cu președintele desemnat al Conferinței de revizuire și cu UE, ținând seama de calendarul de dezarmare al ONU. Fiecare reuniune regională va dura cel mult două zile.

2.1.6.   Responsabilitățile agenției de punere în aplicare

Pregătirea conținutului:

 

În consultare cu președintele desemnat al Conferinței de revizuire a TNP din 2026, agenția de punere în aplicare va pregăti conținutul reuniunilor regionale și ordinea de zi și va selecta vorbitorii/experții.

Logistică și sprijin pentru reuniuni:

 

Agenția de punere în aplicare, împreună cu statele gazde din regiune, va asigura logistica reuniunilor regionale (rezervarea sălilor de desfășurare a reuniunilor, organizarea serviciilor de catering, echipamente audiovizuale, organizarea deplasării participanților și a experților etc.) pentru reuniunile regionale.

2.2.   Sponsorizare

2.2.1.   Scop

Sprijinirea și asigurarea participării, prin sponsorizarea unei persoane pentru fiecare delegație, din cât mai multe state părți cu putință, și cel puțin trei, la Conferința de revizuire a TNP din 2026, inclusiv prin asigurarea participării delegaților din capitalele care, în mod obișnuit, nu erau în măsură să facă acest lucru.

2.2.2.   Abordare/Criterii

Delegații sponsorizați vor fi selectați din țările cel mai puțin dezvoltate (LDC), din țările beneficiare ale asistenței oficiale pentru dezvoltare (AOD) (pe baza listei țărilor AOD, elaborată de Comitetul de asistență pentru dezvoltare) sau din statele insulare mici în curs de dezvoltare. Criteriile suplimentare pentru programul de sponsorizare vor fi reprezentarea regională echitabilă și echitatea de gen.

2.2.3.   Responsabilitățile agenției de punere în aplicare

Agenția de punere în aplicare va lua măsurile necesare pentru a asigura cheltuielile de deplasare și diurna delegaților selectați pentru participare.

2.3.   Două evenimente conexe

2.3.1.   Scop

Se preconizează că un eveniment conex va avea loc în timpul lucrărilor Comisiei I (AGONU 80), iar un altul va avea loc chiar în marja Conferinței de revizuire din 2026.

2.3.2.   Subiecte

Se intenționează ca primul eveniment conex, care va avea loc în timpul lucrărilor Comisiei I a AGONU 80, să aibă menirea de a furniza o introducere și o analiză a stadiului celor două consultări regionale care vor fi avut loc în această etapă. Acesta ar urma să includă o informare din partea președintelui desemnat cu privire la activitatea desfășurată până la momentul respectiv, inclusiv orice rezultate preliminare. Al doilea eveniment conex, care va avea loc chiar în timpul Conferinței de revizuire, ar urma să aibă menirea de a prezenta rezultatele și concluziile finale. Pentru a spori impactul constatărilor, acest eveniment conex ar trebui să aibă loc în prima parte a Conferinței de revizuire, în mod ideal în prima săptămână a acesteia.

2.3.3.   Format

Președintele desemnat va informa statele părți cu privire la evoluții și constatări, va prezenta provocările și oportunitățile și va sugera posibile abordări. Evenimentul ar urma să implice sesiuni interactive de întrebări și răspunsuri între președintele desemnat și participanți, cu scopul de a include delegați din statele părți, precum și societatea civilă.

2.3.4.   Locul de desfășurare

Sediul ONU (NY)

2.3.5.   Responsabilitățile agenției de punere în aplicare

Pregătirea conținutului:

 

În consultare cu președintele desemnat, agenția de punere în aplicare va pregăti conținutul evenimentelor conexe, precum și ordinea de zi și va selecta vorbitorii/experții.

Logistică și servicii de conferință:

 

Agenția de punere în aplicare va asigura logistica evenimentelor conexe (rezervarea sălilor de desfășurare a reuniunilor, organizarea serviciilor de catering, echipamente audiovizuale).

3.   Vizibilitatea UE

Agenția de punere în aplicare ia toate măsurile corespunzătoare pentru a face public faptul că acest proiect a fost finanțat de Uniunea Europeană. Sprijinul Uniunii va fi evidențiat în prezentările și informările realizate de președintele desemnat, indiferent dacă acestea sunt publice sau nu. De asemenea, sprijinul Uniunii va fi indicat în invitațiile și în alte materiale scrise care sunt puse la dispoziția participanților în cadrul diverselor activități. Agenția de punere în aplicare se va asigura că Uniunea va fi reprezentată la toate evenimentele care sunt sprijinite în cadrul acestui proiect.

4.   Agenția de punere în aplicare

Biroul pentru Probleme de Dezarmare al Organizației Națiunilor Unite (Serviciul pentru armele de distrugere în masă).

5.   Asigurarea personalului – Personalul proiectului: Consultant la nivelul B/C și sprijin administrativ cu fracțiune de normă la nivelul G-5

Având în vedere capacitatea limitată de personal din cadrul Serviciului pentru armele de distrugere în masă al Biroului pentru Probleme de Dezarmare al ONU, se preconizează că sprijinul unui consultant la nivel B/C (echivalent cu un membru al personalului P3) și al unui asistent de proiect cu fracțiune de normă la nivelul G-5 ar fi necesar pentru a supraveghea aspectele de fond și administrative/organizatorice ale proiectului. Acestea vor include elaborarea ordinilor de zi și a materialelor necesare pentru reuniunile regionale, identificarea și, ulterior, compilarea punctelor de vedere ale participanților, pregătirea rezumatelor reuniunilor și furnizarea de contribuții la raportul final. În plus, personalul de sprijin va fi responsabil de logistică, inclusiv de rezervarea sălilor de desfășurare a reuniunilor și de organizarea deplasării participanților și a experților.

Membrii personalului în cauză ar urma să raporteze șefului Serviciului pentru armele de distrugere în masă.


ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2025/646/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x