CELEX:32025R0297: Regulamentul delegat (UE) 2025/297 al Comisiei din 31 octombrie 2024 de completare a Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare care precizează condițiile de înființare și funcționare a colegiilor de supraveghere consultative
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 06/03/2025 |
|
Informatii
Data documentului: 31/10/2024; Data adoptăriiData intrării în vigoare: 05/03/2025; intrare în vigoare data publicării +20 a se vedea articolul 11
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Stabilitate Financiară, Servicii Financiare și Uniunea Piețelor de Capital
Formă: Repertoriu EUR-Lex
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria L |
2025/297 |
13.2.2025 |
REGULAMENTUL DELEGAT (UE) 2025/297 AL COMISIEI
din 31 octombrie 2024
de completare a Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare care precizează condițiile de înființare și funcționare a colegiilor de supraveghere consultative
(Text cu relevanță pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului din 31 mai 2023 privind piețele criptoactivelor și de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1093/2010 și (UE) nr. 1095/2010 și a Directivelor 2013/36/UE și (UE) 2019/1937 (1), în special articolul 119 alineatul (8) al treilea paragraf,
întrucât:
(1) |
În temeiul articolului 119 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2023/1114, Autoritatea Bancară Europeană („ABE”) va înființa, administra și prezida un colegiu de supraveghere consultativ („colegiul”) pentru fiecare emitent de token semnificativ raportat la active sau de token de monedă electronică semnificativ, pentru a facilita exercitarea sarcinilor de supraveghere și pentru a permite coordonarea activităților de supraveghere în temeiul regulamentului respectiv. Articolul 119 alineatul (2) din regulamentul menționat enumeră entitățile care au statutul de membri principali ai colegiului. |
(2) |
Pentru a asigura funcționarea consecventă și coerentă a acestor colegii în întreaga Uniune Europeană, ABE trebuie să stabilească, în temeiul articolului 119 alineatul (8) primul paragraf din Regulamentul (UE) 2023/1114, care dintre entitățile menționate la articolul 119 alineatul (2) literele (d), (e), (f) și (h) din regulamentul respectiv sunt considerate a fi cele mai relevante și, în temeiul articolului 119 alineatul (2) litera (l) din regulamentul respectiv, în care state membre se consideră că un token raportat la active sau un token de monedă electronică este utilizat la scară largă. În acest scop, ABE ar trebui să țină seama de entitățile cel mai bine clasate în baza unor criterii adecvate, de particularitățile fiecărui caz și de echilibrul dintre necesitatea de a asigura o reprezentare adecvată a autorităților competente relevante în cadrul colegiului și necesitatea de a asigura funcționarea eficace a colegiului. |
(3) |
ABE ar trebui, de asemenea, să poată decide să adreseze invitația de a deveni membru al colegiului numai autorităților competente ale unora dintre entitățile considerate ca fiind cele mai relevante în temeiul articolului 119 alineatul (2) literele (d), (e), (f) și (h) din Regulamentul (UE) 2023/1114, în cazul în care ABE consideră că entitățile respective sunt singurele relevante din categoria lor pentru activitatea colegiului. |
(4) |
ABE ar trebui să reevalueze, cel puțin o dată la 2 ani, care autorități întrunesc criteriile pentru a beneficia de statutul de membru al colegiului în temeiul articolului 119 alineatul (2) literele (d), (e), (f), (h) și (l) din Regulamentul (UE) 2023/1114. Frecvența cu care se efectuează reevaluarea ar trebui stabilită ținând seama de necesitatea de a asigura o reprezentare adecvată a autorităților competente relevante în cadrul colegiului, deoarece pot interveni schimbări în timp, în special ca urmare a evoluțiilor pieței care afectează tokenul raportat la active sau tokenul de monedă electronică, precum și de necesitatea de a asigura stabilitatea colegiului. |
(5) |
În conformitate cu articolul 119 alineatul (6) din Regulamentul (UE) 2023/1114, înființarea și funcționarea colegiului ar trebui să se bazeze pe un acord scris între membrii săi. Ținând seama de calendarul prevăzut la articolul 119 alineatul (1) din regulamentul respectiv pentru înființarea colegiului, este oportun să se precizeze în prezentul regulament modalitățile practice pentru încheierea acordului scris. |
(6) |
Membrii colegiului ar trebui să discute orice posibilă delegare de sarcini între membrii colegiului în temeiul articolului 119 alineatul (5) litera (c) din Regulamentul (UE) 2023/1114. Atunci când se înființează un colegiu pentru o instituție de credit care emite un token de monedă electronică semnificativ, pentru care responsabilitatea de supraveghere în temeiul Regulamentului (UE) 2023/1114 rămâne în sfera autorității de supraveghere prudențială competente și nu este transferată către ABE, aceasta din urmă ar trebui să poată încredința autorității de supraveghere prudențială care are competența de a supraveghea instituția de credit respectivă sarcinile sale de președinte al colegiului menționate la articolul 119 alineatul (7) literele (b)-(e) din Regulamentul (UE) 2023/1114 sau să partajeze sarcinile respective cu autoritatea de supraveghere prudențială care are competența de a supraveghea instituția de credit respectivă. Această delegare sau partajare a sarcinilor ar putea fi necesară pentru a asigura o coordonare mai eficientă a colegiului, în contextul în care autoritatea respectivă poate să coordoneze și să comunice mai bine cu alte autorități relevante pentru instituția de credit în cauză și cunoaște mai bine situația instituției de credit respective. Cu toate acestea, ABE ar trebui să păstreze responsabilitatea stabilirii modalităților și a procedurilor scrise pentru funcționarea colegiului, după consultarea celorlalți membri ai colegiului, astfel cum se prevede la articolul 119 alineatul (7) litera (a) din Regulamentul (UE) 2023/1114, pentru a se asigura că menține controlul asupra președinției colegiului. Acordul scris menționat la articolul 119 alineatul (6) din regulamentul respectiv ar trebui să descrie, de asemenea, modalitățile privind delegarea voluntară a sarcinilor între membrii colegiului în temeiul articolului 119 alineatul (5) litera (c) din regulamentul respectiv, în cazul în care sunt delegate sarcini. |
(7) |
Președintele colegiului ar trebui să aibă posibilitatea de a invita alte autorități, care nu au statutul de membru al colegiului, să participe la o reuniune a colegiului sau la un anumit punct de pe ordinea de zi. Printre aceste autorități se pot număra autorități legate de emitentul de token semnificativ raportat la active sau de token de monedă electronică semnificativ sau de grupul din care face parte, pe baza altor acte legislative sectoriale, cum ar fi supraveghetorul consolidant al unei instituții de credit, astfel cum este definit la articolul 4 alineatul (1) punctul 41 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European și al Consiliului (2), sau supraveghetorul principal al colegiului de supraveghere relevant pentru combaterea spălării banilor și a finanțării terorismului, după caz. Președintele colegiului ar trebui să decidă ce informații sunt relevante pentru autoritățile respective și să le implice în mod corespunzător în reuniunea sau activitatea relevantă a colegiului. |
(8) |
Membrii colegiului care sunt implicați într-o anumită reuniune sau activitate a colegiului ar trebui să facă schimb de documente și contribuții la documentele de lucru cu suficient timp înainte pentru a permite tuturor participanților la reuniunea colegiului să contribuie în mod activ la discuții. Termenele minime pentru evaluarea documentației relevante de către membrii colegiului ar trebui specificate în acordul scris menționat la articolul 119 alineatul (6) din Regulamentul (UE) 2023/1114, ținând seama de complexitatea activității și de dimensiunea colegiului, de subiectul tratat și de orice termene relevante prevăzute în regulamentul respectiv. |
(9) |
Pentru a facilita cooperarea și schimbul de informații între membrii colegiului, este oportun să se precizeze mai în detaliu cadrul general pentru schimbul de informații între membrii colegiului. |
(10) |
Prezentul regulament are la bază proiectul de standarde tehnice de reglementare înaintat Comisiei de către ABE. |
(11) |
ABE a organizat consultări publice deschise cu privire la proiectul de standarde tehnice de reglementare pe care se bazează prezentul regulament, a analizat costurile și beneficiile potențiale aferente acestuia și a solicitat avizul Grupului părților interesate din domeniul bancar, instituit în conformitate cu articolul 37 din Regulamentul (UE) nr. 1093/2010 al Parlamentului European și al Consiliului (3), |
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
Articolul 1
Stabilirea celor mai relevante entități menționate la articolul 119 alineatul (2) literele (d), (e), (f) și (h) din Regulamentul (UE) 2023/1114
(1) În scopul stabilirii celor mai relevante entități menționate la articolul 119 alineatul (2) litera (d) din Regulamentul (UE) 2023/1114, ABE ia în considerare, în special, toate elementele următoare:
(a) |
atunci când se instituie un colegiu de supraveghere consultativ („colegiu”) pentru un emitent al unui token semnificativ raportat la active sau pentru o instituție emitentă de monedă electronică care emite un token de monedă electronică semnificativ, cei trei furnizori de servicii de criptoactive și cele trei instituții de credit sau firme de investiții care au păstrat în custodie cea mai mare valoare a activelor de rezervă menționate la articolul 37 din Regulamentul (UE) 2023/1114 în cursul perioadei de referință, astfel cum este definită la articolul 3 din prezentul regulament; |
(b) |
atunci când se instituie un colegiu pentru o instituție de credit care emite un token de monedă electronică semnificativ, cei trei furnizori de servicii de criptoactive și cele trei instituții de credit sau firme de investiții care au păstrat în custodie cel mai mare procent al fondurilor primite în schimbul tokenurilor de monedă electronică în cursul perioadei de referință, astfel cum este definită la articolul 3 din prezentul regulament. |
(2) În scopul stabilirii celor mai relevante entități menționate la articolul 119 alineatul (2) litera (e) din Regulamentul (UE) 2023/1114, ABE ia în considerare, în special, toate elementele următoare:
(a) |
cei trei furnizori de servicii de criptoactive care asigură funcționarea unei platforme de tranzacționare pentru criptoactive care au executat cel mai mare număr mediu de tranzacții pe zi cu tokenul semnificativ raportat la active sau cu tokenul de monedă electronică semnificativ în cursul perioadei de referință definite la articolul 3 din prezentul regulament; |
(b) |
cei trei furnizori de servicii de criptoactive care asigură funcționarea unei platforme de tranzacționare pentru criptoactive care au executat cea mai mare valoare agregată medie de tranzacții pe zi cu tokenul semnificativ raportat la active sau cu tokenul de monedă electronică semnificativ în cursul perioadei de referință definite la articolul 3 din prezentul regulament. |
(3) În scopul stabilirii celor mai relevante entități menționate la articolul 119 alineatul (2) litera (f) din Regulamentul (UE) 2023/1114, ABE ia în considerare, în special, toate elementele următoare:
(a) |
cei trei prestatori de servicii de plată care au executat cel mai mare număr mediu zilnic de operațiuni de plată, astfel cum sunt definite la articolul 4 punctul 5 din Directiva (UE) 2015/2366 a Parlamentului European și a Consiliului (4), în legătură cu tokenul de monedă electronică semnificativ în cursul perioadei de referință definite la articolul 3 din prezentul regulament; |
(b) |
cei trei prestatori de servicii de plată care au executat cea mai mare valoare agregată medie zilnică a operațiunilor de plată, astfel cum sunt definite la articolul 4 punctul 5 din Directiva (UE) 2015/2366, în legătură cu tokenul de monedă electronică semnificativ în cursul perioadei de referință definite la articolul 3 din prezentul regulament. |
(4) În scopul stabilirii celor mai relevante entități menționate la articolul 119 alineatul (2) litera (h) din Regulamentul (UE) 2023/1114, ABE ia în considerare, în special, toate elementele următoare:
(a) |
cei trei furnizori de servicii de criptoactive care asigură custodia și administrarea criptoactivelor în numele clienților, care au executat cel mai mare număr mediu de tranzacții pe zi cu tokenul semnificativ raportat la active sau cu tokenul de monedă electronică semnificativ în cursul perioadei de referință definite la articolul 3 din prezentul regulament; |
(b) |
cei trei furnizori de servicii de criptoactive care asigură custodia și administrarea criptoactivelor în numele clienților, care au executat cea mai mare valoare agregată medie de tranzacții pe zi cu tokenul semnificativ raportat la active sau cu tokenul de monedă electronică semnificativ în cursul perioadei de referință definite la articolul 3 din prezentul regulament. |
(5) ABE poate decide să invite numai autoritățile competente ale unora dintre entitățile menționate la alineatele (1)-(4) să devină membre ale colegiului, în cazul în care ABE consideră că entitățile respective sunt singurele relevante în categoria lor pentru activitatea colegiului.
Articolul 2
Condițiile în care se consideră că un token raportat la active sau un token de monedă electronică este utilizat la scară largă, astfel cum se menționează la articolul 119 alineatul (2) litera (l) din Regulamentul (UE) 2023/1114
(1) În sensul articolului 119 alineatul (2) litera (l) din Regulamentul (UE) 2023/1114, se consideră că un token semnificativ raportat la active sau un token de monedă electronică semnificativ este utilizat la scară largă într-un stat membru în cazul în care:
(a) |
numărul deținătorilor tokenului semnificativ raportat la active sau ai tokenului de monedă electronică semnificativ situați în statul membru respectiv reprezintă cel puțin 20 % din populația statului membru respectiv cel puțin pe durata unei zile în cursul perioadei de referință aplicabile; sau |
(b) |
numărul mediu și valoarea agregată medie a tranzacțiilor zilnice cu tokenul semnificativ raportat la active sau cu tokenul de monedă electronică semnificativ în cursul perioadei de referință definite la articolul 3 din prezentul regulament, atunci când cel puțin o parte la tranzacții este situată în statul membru respectiv, este mai mare de 1 250 000 de tranzacții și, respectiv, de 250 000 000 EUR. |
(2) În sensul alineatului (1) litera (a), deținătorul tokenului semnificativ raportat la active sau al tokenului de monedă electronică semnificativ înseamnă deținătorul tokenului respectiv care beneficiază de un drept de răscumpărare în temeiul Regulamentului (UE) 2023/1114.
(3) În sensul alineatului (1), locația deținătorului tokenului semnificativ raportat la active sau al tokenului de monedă electronică semnificativ sau a unei părți la o tranzacție cu astfel de tokenuri se referă la oricare dintre următoarele:
(a) |
în cazul persoanelor fizice, reședința obișnuită a acestora; |
(b) |
în cazul persoanelor juridice, adresa sediului social. |
(4) O autoritate competentă care solicită să devină membră a colegiului în temeiul articolului 119 alineatul (2) litera (l) din Regulamentul (UE) 2023/1114 prezintă ABE o cerere motivată și furnizează date din care să reiasă că sunt îndeplinite criteriile menționate la alineatul (1).
Articolul 3
Perioada de referință și tranzacțiile
(1) Perioada de referință menționată la articolele 1 și 2 este cea mai recentă perioadă de șase luni care intră sub incidența obligației de raportare menționate la articolul 22 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2023/1114.
(2) În sensul articolului 1 alineatele (2) și (4) și al articolului 2 alineatul (1) litera (b), „tranzacție” înseamnă orice modificare a persoanei fizice sau juridice care are dreptul la un token raportat la active sau la un token de monedă electronică ca urmare a transferului tokenului respectiv dintr-un cont sau o adresă din registrul distribuit într-un alt cont sau o altă adresă.
Articolul 4
Reevaluarea componenței colegiului
(1) ABE reevaluează, cel puțin o dată la 2 ani, care autorități competente întrunesc criteriile pentru a avea statutul de membru al colegiului în temeiul articolului 119 alineatul (2) literele (d), (e), (f), (h) și (l) din Regulamentul (UE) 2023/1114.
(2) În scopul reevaluării menționate la alineatul (1), fiecare autoritate competentă care este membră a colegiului în temeiul articolului 119 alineatul (2) litera (l) din Regulamentul (UE) 2023/1114 furnizează ABE, la cerere și fără întârzieri nejustificate, informațiile necesare pentru a evalua dacă autoritățile respective continuă să întrunească criteriile specificate la articolul 2 din prezentul regulament în baza cărora se acordă statutul de membru al colegiului.
Articolul 5
Încheierea acordului scris menționat la articolul 119 alineatul (6) din Regulamentul (UE) 2023/1114
(1) ABE comunică propunerea sa privind acordul scris menționat la articolul 119 alineatul (6) din Regulamentul (UE) 2023/1114 membrilor colegiului stabiliți în conformitate cu articolul 119 alineatul (2) din regulamentul respectiv, invitându-i să își prezinte opiniile în termen de 10 zile calendaristice.
(2) În scopul finalizării acordului scris menționat la alineatul (1), ABE ia în considerare orice opinii și rezerve exprimate de membrii colegiului. ABE prezintă motivele pentru care nu include aceste opinii și rezerve în acordul scris.
(3) Odată finalizat acordul scris menționat la alineatul (1), ABE comunică membrilor colegiului acordurile scrise de coordonare și cooperare.
Articolul 6
Participarea în cadrul colegiului
(1) Fiecare membru al colegiului desemnează un participant, selectat ca fiind cel mai adecvat, având în vedere subiectele discutate și obiectivele urmărite, să participe la reuniunile sau activitățile colegiului și să îl reprezinte pe respectivul membru al colegiului în cadrul reuniunilor colegiului. Fiecare membru al colegiului poate desemna un supleant, cu excepția ABE, care desemnează un reprezentant și poate solicita participarea altor participanți, fără drept de vot, la reuniunile sau activitățile colegiului.
(2) În cazul în care o autoritate competentă are dreptul de a avea calitatea de membru al colegiului în două sau mai multe dintre cazurile menționate la articolul 119 alineatul (2) literele (c)-(h), (j) și (l) din Regulamentul (UE) 2023/1114 sau în cazul în care mai multe autorități din aceeași țară terță au dreptul de a avea calitatea de membru al colegiului în temeiul articolului 119 alineatul (2) litera (m) din regulamentul respectiv, autoritățile respective pot desemna un participant suplimentar pentru a participa, fără drept de vot, la reuniunile sau activitățile colegiului și pot desemna un supleant pentru participantul respectiv.
(3) În cazul în care un stat membru are mai mulți membri ai colegiului, respectivii membri ai colegiului informează președintele colegiului cu privire la membrul care are drept de vot.
(4) Pe baza ordinii de zi sau a unui anumit punct al acesteia, a subiectelor și obiectivelor unei reuniuni sau activități a colegiului, președintele colegiului poate invita alte autorități care nu au calitatea de membru al colegiului să participe la reuniunea sau la activitatea respectivă. Președintele colegiului decide ce informații sunt relevante pentru autoritățile respective și le implică în mod corespunzător în reuniunea sau activitatea colegiului. Aceste autorități nu au drept de vot. Președintele colegiului informează în consecință toți membrii colegiului, fără întârzieri nejustificate.
(5) Pentru adoptarea unui aviz al colegiului sau a unei recomandări incluse într-un aviz al colegiului în conformitate cu articolul 120 alineatele (1) și (2) din Regulamentul (UE) 2023/1114, este necesar un cvorum de jumătate din membrii cu drept de vot ai colegiului. În cazul în care acest cvorum nu este întrunit, președintele colegiului poate convoca o reuniune extraordinară în cadrul căreia deciziile pot fi luate fără cvorum.
(6) Majoritatea menționată la articolul 120 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2023/1114 constă într-o majoritate simplă a membrilor colegiului care au drept de vot în cadrul unei reuniuni a colegiului respectiv. De asemenea, se consideră că s-a atins majoritatea simplă în cazul în care numărul membrilor cu drept de vot care votează în favoarea unei propuneri este mai mare decât numărul celor care votează împotriva propunerii. Abținerile nu sunt considerate ca fiind aprobări sau obiecții și nu sunt luate în considerare la calcularea numărului de voturi exprimate.
Articolul 7
Stabilirea și actualizarea unei liste cu detaliile de contact
(1) Președintele colegiului păstrează o listă cu detaliile de contact ale membrilor colegiului, care include datele de contact complete, și o comunică membrilor colegiului.
(2) Membrii colegiului transmit președintelui colegiului datele lor de contact și informează președintele, fără întârzieri nejustificate, cu privire la orice modificare a acestor date.
(3) Orice versiune actualizată a listei cu detaliile de contact este comunicată de președintele colegiului membrilor colegiului fără întârzieri nejustificate.
Articolul 8
Aspecte operaționale ale reuniunilor colegiului
(1) Președintele colegiului stabilește frecvența reuniunilor colegiului, având în vedere sarcinile colegiului, astfel cum sunt prevăzute la articolul 120 din Regulamentul (UE) 2023/1114, și eventualele solicitări ale membrilor colegiului.
(2) Președintele colegiului convoacă cel puțin o reuniune a colegiului pe an. Președintele colegiului decide dacă o reuniune este convocată în format fizic sau virtual, pe baza obiectivelor stabilite de președintele colegiului pentru reuniunea respectivă.
(3) Membrii colegiului pot solicita președintelui colegiului să organizeze o reuniune a colegiului. Președintele colegiului prezintă motivele respingerii unei astfel de cereri.
(4) Președintele colegiului transmite ordinea de zi propusă pentru reuniunea colegiului tuturor membrilor colegiului și îi invită să propună orice punct suplimentar pe ordinea de zi. Președintele colegiului ține seama de orice propuneri privind punctele de pe ordinea de zi formulate de membri și explică, la cerere, motivul pentru care nu le integrează pe ordinea de zi.
(5) Membrii colegiului care sunt implicați într-o anumită reuniune sau activitate a colegiului fac schimb de documente și contribuții la documentele de lucru cu suficient timp înainte pentru a permite tuturor participanților la respectiva reuniune sau activitate să contribuie în mod activ la discuțiile în cauză.
Articolul 9
Schimbul de informații între membrii colegiului
(1) Fiecare membru al unui colegiu furnizează, la cerere și fără întârzieri nejustificate, ABE și, după caz, autorității competente căreia i-au fost încredințate sarcinile menționate la articolul 119 alineatul (7) literele (b)-(e) din Regulamentul (UE) 2023/1114, în conformitate cu articolul 10 din prezentul regulament, orice informații necesare pentru a facilita exercitarea competențelor de supraveghere ale ABE în temeiul articolului 117 din Regulamentul (UE) 2023/1114 și schimbul de informații atunci când acest lucru este impus de regulamentul respectiv.
(2) ABE și, după caz, autoritatea competentă căreia i-au fost încredințate, în conformitate cu articolul 10 din prezentul regulament, sarcinile menționate la articolul 119 alineatul (7) literele (b)-(e) din Regulamentul (UE) 2023/1114 primesc toate schimburile de informații dintre membrii colegiului.
(3) ABE și, după caz, autoritatea competentă căreia i-au fost încredințate, în conformitate cu articolul 10 din prezentul regulament, sarcinile menționate la articolul 119 alineatul (7) literele (b)-(e) din Regulamentul (UE) 2023/1114 pot decide să partajeze informațiile menționate la alineatele (1) și (2) cu alți membri ai colegiului în cazul în care consideră că informațiile respective sunt relevante pentru acei membri.
(4) În cazul în care un emitent oferă mai mult decât un token semnificativ raportat la active sau decât un token de monedă electronică semnificativ, ABE poate decide să organizeze mai multe colegii, câte unul pentru fiecare token semnificativ raportat la active sau token de monedă electronică semnificativ sau pentru fiecare grup de tokenuri semnificative raportate la active sau de tokenuri de monedă electronică semnificative.
(5) În cazul în care se organizează mai multe colegii în temeiul alineatului (4), președintele fiecărui colegiu îi informează pe deplin, în timp util, pe toți membrii colegiului cu privire la acțiunile întreprinse sau la măsurile luate în cadrul celorlalte colegii care se ocupă de alte tokenuri semnificative raportate la active sau de tokenuri de monedă electronică semnificativ ale aceluiași emitent.
(6) Membrii colegiului convin asupra mijloacelor pentru schimbul de informații între ei și precizează aceste mijloace în acordul scris menționat la articolul 119 alineatul (6) din Regulamentul (UE) 2023/1114.
(7) Informațiile confidențiale se transmit între membrii colegiului prin intermediul canalelor de comunicare securizate.
Articolul 10
Delegarea de sarcini între membrii colegiului
(1) Membrii colegiului fac schimb de opinii cu privire la posibila delegare voluntară de sarcini între ei în temeiul articolului 119 alineatul (5) litera (c) din Regulamentul (UE) 2023/1114.
(2) Delegarea sarcinilor menționată la alineatul (1) poate include, de asemenea, toate sau unele dintre sarcinile menționate la articolul 119 alineatul (7) literele (b)-(e) din Regulamentul (UE) 2023/1114.
(3) Acordul menționat la articolul 119 alineatul (6) din Regulamentul (UE) 2023/1114 trebuie să cuprindă o descriere a modalităților de delegare a sarcinilor menționate la alineatul (1), dacă este relevant.
Articolul 11
Intrare în vigoare
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.
Adoptat la Bruxelles, 31 octombrie 2024.
Pentru Comisie
Președinta
Ursula VON DER LEYEN
(1)
JO L 150, 9.6.2023, p. 40, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/1114/oj.
(2) Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerințele prudențiale pentru instituțiile de credit și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 (JO L 176, 27.6.2013, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2013/575/oj).
(3) Regulamentul (UE) nr. 1093/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea Bancară Europeană), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/78/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 12, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1093/oj).
(4) Directiva (UE) 2015/2366 a Parlamentului European și a Consiliului din 25 noiembrie 2015 privind serviciile de plată în cadrul pieței interne, de modificare a Directivelor 2002/65/CE, 2009/110/CE și 2013/36/UE și a Regulamentului (UE) nr. 1093/2010, și de abrogare a Directivei 2007/64/CE (JO L 337, 23.12.2015, p. 35, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2015/2366/oj).
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/297/oj
ISSN 1977-0782 (electronic edition)