CELEX:62024TN0316: Cauza T-316/24: Acțiune introdusă la 26 iunie 2024 – EF/EUIPO
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in TUE: Decizii, Repertoriu EUR-Lex, 12/08/2024 |
|
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
C/2024/4864 |
12.8.2024 |
Acțiune introdusă la 26 iunie 2024 – EF/EUIPO
(Cauza T-316/24)
(C/2024/4864)
Limba de procedură: engleza
Părțile
Reclamant: EF (reprezentant: H. Tettenborn, avocat)
Pârât: Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală
Concluziile
Reclamantul solicită Tribunalului:
— |
anularea deciziei EUIPO din 16 aprilie 2024 privind refuzul accesului solicitat de reclamant la evaluarea EUIPO a impactului asupra protecției datelor referitoare la procedurile de selecție desfășurate la distanță în perioada de COVID-19 în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1049/2001 (1); |
— |
obligarea EUIPO la plata cheltuielilor de judecată. |
Motivele și principalele argumente
În susținerea acțiunii, reclamantul invocă următorul motiv, susținând că EUIPO și-a încălcat obligația de respectare a articolului 2 alineatul (1), a articolului 4 alineatul (1) litera (a) prima liniuță, a articolului 4 alineatul (2), a articolului 4 alineatul (6) și a articolului 4 alineatul (7) din Regulamentul (CE) nr. 1049/2001.
— |
Reclamantul își susține afirmația arătând în special că EUIPO nu a furnizat evaluarea impactului asupra protecției datelor (EIPD), invocând excepțiile prevăzute la articolul 4 alineatul (1) litera (a) prima liniuță („siguranța publică”) și la articolul 4 alineatul (2) prima liniuță („interesele comerciale ale unei anume persoane fizice sau juridice, inclusiv în ceea ce privește proprietatea intelectuală”). Reclamantul susține că EUIPO nu a demonstrat nicidecum modul în care divulgarea EIPD solicitate, referitoare numai la procedurile de selecție desfășurate la distanță în perioada de COVID-19, așadar din 2020 până cel târziu în 2022, poate aduce atingere „siguranței publice” și „intereselor comerciale”. |
— |
Reclamantul susține de asemenea că exista un interes public superior în ceea ce privește divulgarea EIPD solicitate, deoarece asigurarea transparenței și egalității de șanse în procedurile de selecție din Uniune – în vederea menținerii standardelor ridicate ale instituțiilor Uniunii și a încrederii publicului în calitatea activității și deciziilor instituțiilor – reprezintă un interes public major. |
— |
În plus, reclamantul susține că EUIPO a încălcat articolul 4 alineatul (7) din Regulamentul 1049/2001. Acesta afirmă că EIPD referitoare la procedurile de selecție desfășurate la distanță în perioada de COVID-19 nu a mai fost utilizată cel puțin din 2022 și, datorită vitezei evoluțiilor tehnice din acest domeniu, o perioadă de 4 ani de la introducere și de 2 ani de la încetarea utilizării este mai mult decât suficientă ca să nu se mai aplice considerațiile referitoare la excepții invocate de EUIPO. |
— |
În sfârșit, reclamantul susține că EUIPO a încălcat de asemenea articolul 4 alineatul (6) din Regulamentul 1049/2001. Acesta afirmă că EUIPO putea și ar fi trebuit să divulge o versiune ocultată a documentului, întrucât nu este deloc clar de ce divulgarea unei versiuni ocultate nu ar fi ținut seama în mod suficient de considerațiile citate de EUIPO care, în opinia EUIPO, justifică excepțiile invocate. |
(1) Regulamentul nr. 1049/2001 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2001 privind accesul public la documentele Parlamentului European, ale Consiliului și ale Comisiei (JO 2001, L 145, p. 43, Ediție specială, 01/vol. 3, p. 76).
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2024/4864/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)