CELEX:62024TN0321: Cauza T-321/24: Acțiune introdusă la 27 iunie 2024 – EG/Europol
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in TUE: Decizii, Repertoriu EUR-Lex, 12/08/2024 |
|
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
C/2024/4866 |
12.8.2024 |
Acțiune introdusă la 27 iunie 2024 – EG/Europol
(Cauza T-321/24)
(C/2024/4866)
Limba de procedură: franceza
Părțile
Reclamant: EG (reprezentant: S. Orlandi, avocat)
Pârât: Agenția Uniunii Europene pentru Cooperare în Materie de Aplicare a Legii
Concluziile
Reclamantul solicită Tribunalului:
— |
anularea deciziei din 15 septembrie 2023 a directoarei executive de suspendare a reclamantului din funcțiile sale; |
— |
anularea deciziei din 22 noiembrie 2023 a directoarei executive de a nu reîncadra reclamantul în gradul AD 11; |
— |
obligarea Europol la plata către reclamant a sumei de 15 000 de euro cu titlu de despăgubire pentru prejudiciul moral cauzat, precum și la plata cheltuielilor de judecată. |
Motivele și principalele argumente
În susținerea acțiunii, reclamantul invocă patru motive.
1. |
Primul motiv întemeiat pe necompetența directoarei executive pentru a adopta decizia de suspendare a reclamantului din funcțiile sale, având în vedere situația de vădit conflict de interese în care se afla aceasta. |
2. |
Al doilea motiv întemeiat pe încălcarea dreptului la apărare, întrucât poziția Autorității Europene pentru Protecția Datelor (AEPD) nu a fost nici luată în considerare, nici comunicată reclamantului. |
3. |
Al treilea motiv întemeiat pe încălcarea dreptului la bună administrare, întrucât analiza preliminară a dosarului reclamantului a fost încredințată unui agent aflat în poziție de vădit conflict de interese. Astfel, superiorul său ierarhic s-a ocupat de asemenea de această cauză, în pofida conflictului de interese în care se afla. În plus, decizia de respingere a reclamației a fost adoptată de un comitet care nu prezenta garanțiile de imparțialitate și de neutralitate necesare, având în vedere împrejurările particulare ale speței. |
4. |
Al patrulea motiv, referitor la decizia de a nu reîncadra reclamantul în gradul superior în temeiul exercițiului de reîncadrare 2023, întemeiat pe o eroare vădită de apreciere, pentru motivul că meritele reclamantului erau superioare celor ale agentului de același grad care a fost reîncadrat în gradul superior. Potrivit reclamantului, această decizie încalcă de asemenea articolul 45 din Statutul funcționarilor Uniunii Europene, aplicabil prin analogie, întrucât criteriul subsidiar nu numai că nu este menționat în „manualul” aplicabil, care dispune că singurul criteriu subsidiar care poate fi luat în considerare este cel al vechimii în serviciu, dar în plus este aplicat în mod vădit eronat, deoarece doar agenților care au demonstrat performanțe de un nivel în mod constant ridicat li se poate reînnoi contractul pe durată nedeterminată, ceea ce nu ar justifica refuzul de reîncadrare a reclamantului. |
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2024/4866/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)