CELEX:62024TN0342: Cauza T-342/24: Acțiune introdusă la 5 iulie 2024 – Coalition Clean Baltic/Consiliul
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in TUE: Decizii, Repertoriu EUR-Lex, 26/08/2024 |
|
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
C/2024/5113 |
26.8.2024 |
Acțiune introdusă la 5 iulie 2024 – Coalition Clean Baltic/Consiliul
(Cauza T-342/24)
(C/2024/5113)
Limba de procedură: engleza
Părțile
Reclamantă: Coalition Clean Baltic (Uppsala, Suedia) (reprezentant: C. Ziegler, avocat)
Pârât: Consiliul Uniunii Europene
Concluziile
Reclamanta solicită Tribunalului:
— |
anularea deciziei din 25 aprilie 2024 a Consiliului Uniunii Europene în legătură cu cererea de reexaminare internă în temeiul titlului IV din Regulamentul Aarhus în legătură cu Regulamentul (UE) 2023/2638 al Consiliului din 20 noiembrie 2023 de stabilire, pentru anul 2024, a posibilităților de pescuit pentru anumite stocuri de pește și grupuri de stocuri de pește aplicabile în Marea Baltică și de modificare a Regulamentului (UE) 2023/194 în ceea ce privește anumite posibilități de pescuit în alte ape (JO L 2023/2638); |
— |
obligarea Consiliului să suporte, pe lângă propriile cheltuieli de judecată, și pe cele efectuate de reclamantă. |
Motivele și principalele argumente
În susținerea acțiunii, reclamanta invocă trei motive.
1. |
Primul motiv, întemeiat pe erori vădite de drept și de apreciere în ceea ce privește întinderea accesului reclamantei la drepturile de reexaminare în temeiul Regulamentului Aarhus (1), întrucât Consiliul a concluzionat că motivele reclamantei potrivit cărora Consiliul (i) a încălcat principiul cooperării loiale prevăzut la articolul 4 alineatul (3) TUE (încălcarea tratatelor potrivit articolului 263 al doilea paragraf a doua teză TFUE); (ii) a săvârșit un abuz de putere prin adoptarea Regulamentului (UE) 2023/2638 al Consiliului (abuz de putere potrivit articolului 263 al doilea paragraf a patra teză TFUE); și (iii) nu era competent (articolul 263 al doilea paragraf prima teză TFUE) să adopte Regulamentul (UE) 2023/2638 al Consiliului, erau inadmisibile întrucât nu intrau în domeniul de aplicare al articolului 10 din Regulamentul Aarhus. |
2. |
Al doilea motiv, întemeiat pe erori vădite de drept și de apreciere ca urmare a faptului că Consiliul nu a reexaminat Regulamentul (UE) 2023/2638 al Consiliului, deși, prin adoptarea acestuia, a încălcat normele în materie de pescuit și de mediu prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 decembrie 2013 (2) și de Regulamentul (UE) 2016/1139 al Parlamentului European și al Consiliului din 6 iulie 2016 (3), precum și obligația sa de cooperare loială în temeiul articolului 4 alineatul (3) TUE, în special:
|
3. |
Al treilea motiv, întemeiat pe erori vădite de drept și de apreciere ca urmare a faptului că Consiliul nu a reexaminat Regulamentul (UE) 2023/2638 al Consiliului, deși, prin adoptarea acestuia, i) a săvârșit un abuz de putere (abuz de putere potrivit articolului 263 al doilea paragraf a patra teză TFUE) privind articolul 16 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, utilizându-și competențele pentru a stabili capturile totale admisibile în funcție de alte obiective decât cele recunoscute în temeiul articolului 2 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 și (ii) a ignorat elemente esențiale ale Regulamentului (UE) nr. 1380/2013 și ale Regulamentului (UE) 2016/1139 și, prin urmare, l-a adoptat în pofida lipsei de competență (articolul 263 al doilea paragraf prima teză TFUE). |
(1)
– Regulamentul (CE) nr. 1367/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 6 septembrie 2006 privind aplicarea, pentru instituțiile și organismele comunitare, a dispozițiilor Convenției de la Aarhus privind accesul la informație, participarea publicului la luarea deciziilor și accesul la justiție în domeniul mediului (JO 2006, L 264, p. 13, Ediție specială, 15/vol. 17, p. 126).
(2)
– Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind politica comună în domeniul pescuitului, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1954/2003 și (CE) nr. 1224/2009 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 2371/2002 și (CE) nr. 639/2004 ale Consiliului și a Deciziei 2004/585/CE a Consiliului (JO 2013, L 354, p. 22).
(3)
– Regulamentul (UE) 2016/1139 al Parlamentului European și al Consiliului din 6 iulie 2016 de stabilire a unui plan multianual pentru stocurile de cod, hering și șprot din Marea Baltică și pentru activitățile de pescuit care exploatează stocurile respective, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2187/2005 al Consiliului și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1098/2007 al Consiliului (JO 2016, L 191, p. 1).
(4)
– Directiva 2008/56/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 17 iunie 2008 de instituire a unui cadru de acțiune comunitară în domeniul politicii privind mediul marin (Directiva-cadru Strategia pentru mediul marin) (JO 2008, L 164, p. 19).
(5)
– Directiva 92/43/CEE a Consiliului din 21 mai 1992 privind conservarea habitatelor naturale și a speciilor de faună și floră sălbatică (JO 1992, L 206, p. 7, Ediție specială, 15/vol. 2, p. 109).
(6)
– Directiva 2009/147/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 30 noiembrie 2009 privind conservarea păsărilor sălbatice (Versiune codificată) (JO 2010, L 20, p. 7).
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2024/5113/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)