Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetExists($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetExists(mixed $offset): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 68 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetGet($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetGet(mixed $offset): mixed, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 75 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetSet($offset, $value) should either be compatible with ArrayAccess::offsetSet(mixed $offset, mixed $value): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 82 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetUnset($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetUnset(mixed $offset): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 89 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 23 Warning: Undefined array key "/home/lexro/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/themes/default" in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458

CELEX:62024TN0342: Cauza T-342/24: Acțiune introdusă la 5 iulie 2024 – Coalition Clean Baltic/Consiliul

Redacția Lex24
Publicat in TUE: Decizii, Repertoriu EUR-Lex, 26/08/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria CC/2024/511326.8.2024Acțiune introdusă la 5 iulie 2024 – Coalition Clean Baltic/Consiliul(Cauza T-342/24)(C/2024/5113)Limba de procedură: englezaPărțileReclamantă: Coalition Clean Baltic (Uppsala, Suedia) (reprezentant: C. Ziegler, avocat)Pârât: Consiliul Uniunii EuropeneConcluziileReclamanta solicită Tribunalului:—anularea deciziei din 25 aprilie 2024 a Consiliului Uniunii Europene...

Informatii

Data documentului: 05/07/2024
Emitent: TUE
Formă: TUE: Decizii
Formă: Repertoriu EUR-Lex
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria C


C/2024/5113

26.8.2024

Acțiune introdusă la 5 iulie 2024 – Coalition Clean Baltic/Consiliul

(Cauza T-342/24)

(C/2024/5113)

Limba de procedură: engleza

Părțile

Reclamantă: Coalition Clean Baltic (Uppsala, Suedia) (reprezentant: C. Ziegler, avocat)

Pârât: Consiliul Uniunii Europene

Concluziile

Reclamanta solicită Tribunalului:

anularea deciziei din 25 aprilie 2024 a Consiliului Uniunii Europene în legătură cu cererea de reexaminare internă în temeiul titlului IV din Regulamentul Aarhus în legătură cu Regulamentul (UE) 2023/2638 al Consiliului din 20 noiembrie 2023 de stabilire, pentru anul 2024, a posibilităților de pescuit pentru anumite stocuri de pește și grupuri de stocuri de pește aplicabile în Marea Baltică și de modificare a Regulamentului (UE) 2023/194 în ceea ce privește anumite posibilități de pescuit în alte ape (JO L 2023/2638);

obligarea Consiliului să suporte, pe lângă propriile cheltuieli de judecată, și pe cele efectuate de reclamantă.

Motivele și principalele argumente

În susținerea acțiunii, reclamanta invocă trei motive.

1.

Primul motiv, întemeiat pe erori vădite de drept și de apreciere în ceea ce privește întinderea accesului reclamantei la drepturile de reexaminare în temeiul Regulamentului Aarhus (1), întrucât Consiliul a concluzionat că motivele reclamantei potrivit cărora Consiliul (i) a încălcat principiul cooperării loiale prevăzut la articolul 4 alineatul (3) TUE (încălcarea tratatelor potrivit articolului 263 al doilea paragraf a doua teză TFUE); (ii) a săvârșit un abuz de putere prin adoptarea Regulamentului (UE) 2023/2638 al Consiliului (abuz de putere potrivit articolului 263 al doilea paragraf a patra teză TFUE); și (iii) nu era competent (articolul 263 al doilea paragraf prima teză TFUE) să adopte Regulamentul (UE) 2023/2638 al Consiliului, erau inadmisibile întrucât nu intrau în domeniul de aplicare al articolului 10 din Regulamentul Aarhus.

2.

Al doilea motiv, întemeiat pe erori vădite de drept și de apreciere ca urmare a faptului că Consiliul nu a reexaminat Regulamentul (UE) 2023/2638 al Consiliului, deși, prin adoptarea acestuia, a încălcat normele în materie de pescuit și de mediu prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 decembrie 2013 (2) și de Regulamentul (UE) 2016/1139 al Parlamentului European și al Consiliului din 6 iulie 2016 (3), precum și obligația sa de cooperare loială în temeiul articolului 4 alineatul (3) TUE, în special:

primul aspect: încălcarea directă a valorii-limită prevăzute la articolul 4 alineatul (6) din Regulamentul (UE) 2016/1139;

al doilea aspect: erori vădite de drept și de apreciere și depășirea limitelor puterii de apreciere a Consiliului prin stabilirea capturilor totale admisibile pentru hering din zona centrală a Mării Baltice și din Golful Botnic, cu încălcarea obligației de producție maximă sustenabilă prevăzută la articolul 2 alineatul (2) și la articolul 16 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 și la articolul 3 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/1139;

al treilea aspect, eroare vădită de drept și de apreciere și depășirea limitelor puterii de apreciere a Consiliului din cauza lipsei stabilirii capturilor totale admisibile pentru hering din zona centrală a Mării Baltice și din Golful Botnic în conformitate cu abordarea precaută a gestionării pescuitului în temeiul articolului 16 alineatul (4) și al articolului 2 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013;

al patrulea aspect, eroare vădită de drept și de apreciere și depășire a limitelor puterii de apreciere a Consiliului, întrucât stabilirea capturilor totale admisibile pentru hering din zona centrală a Mării Baltice și din Golful Botnic, precum și pentru șprot încalcă obligația de a pune în aplicare o abordare ecosistemică a gestionării pescuitului în temeiul articolului 2 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 și al articolului 3 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/1139, principiul cooperării loiale prevăzut la articolul 4 alineatul (3) TUE și, în paralel, pune în pericol efectul util al Directivei 2008/56/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 17 iunie 2008
 (4), al Directivei 92/43/CEE a Consiliului din 21 mai 1992
 (5) și al Directivei 2009/147/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 30 noiembrie 2009
 (6) (toate cu modificările ulterioare); și

al cincilea aspect, eroare vădită de apreciere și depășirea limitelor puterii de apreciere a Consiliului ca urmare a neadoptării unor măsuri corective suficiente și adecvate în temeiul articolului 5 alineatele (1) și (2), precum și al articolului 5 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2016/1139.

3.

Al treilea motiv, întemeiat pe erori vădite de drept și de apreciere ca urmare a faptului că Consiliul nu a reexaminat Regulamentul (UE) 2023/2638 al Consiliului, deși, prin adoptarea acestuia, i) a săvârșit un abuz de putere (abuz de putere potrivit articolului 263 al doilea paragraf a patra teză TFUE) privind articolul 16 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, utilizându-și competențele pentru a stabili capturile totale admisibile în funcție de alte obiective decât cele recunoscute în temeiul articolului 2 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 și (ii) a ignorat elemente esențiale ale Regulamentului (UE) nr. 1380/2013 și ale Regulamentului (UE) 2016/1139 și, prin urmare, l-a adoptat în pofida lipsei de competență (articolul 263 al doilea paragraf prima teză TFUE).


(1)  
Regulamentul (CE) nr. 1367/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 6 septembrie 2006 privind aplicarea, pentru instituțiile și organismele comunitare, a dispozițiilor Convenției de la Aarhus privind accesul la informație, participarea publicului la luarea deciziilor și accesul la justiție în domeniul mediului (JO 2006, L 264, p. 13, Ediție specială, 15/vol. 17, p. 126).

(2)  
Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind politica comună în domeniul pescuitului, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1954/2003 și (CE) nr. 1224/2009 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 2371/2002 și (CE) nr. 639/2004 ale Consiliului și a Deciziei 2004/585/CE a Consiliului (JO 2013, L 354, p. 22).

(3)  
Regulamentul (UE) 2016/1139 al Parlamentului European și al Consiliului din 6 iulie 2016 de stabilire a unui plan multianual pentru stocurile de cod, hering și șprot din Marea Baltică și pentru activitățile de pescuit care exploatează stocurile respective, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2187/2005 al Consiliului și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1098/2007 al Consiliului (JO 2016, L 191, p. 1).

(4)  
Directiva 2008/56/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 17 iunie 2008 de instituire a unui cadru de acțiune comunitară în domeniul politicii privind mediul marin (Directiva-cadru Strategia pentru mediul marin) (JO 2008, L 164, p. 19).

(5)  
Directiva 92/43/CEE a Consiliului din 21 mai 1992 privind conservarea habitatelor naturale și a speciilor de faună și floră sălbatică (JO 1992, L 206, p. 7, Ediție specială, 15/vol. 2, p. 109).

(6)  
Directiva 2009/147/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 30 noiembrie 2009 privind conservarea păsărilor sălbatice (Versiune codificată) (JO 2010, L 20, p. 7).


ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2024/5113/oj

ISSN 1977-1029 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x