CELEX:62024TN0681: Cauza T-681/24: Acțiune introdusă la 27 decembrie 2024 – Inescop/Comisia
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in TUE : Jurisprudență, 11/03/2025 |
|
Informatii
Data documentului: 27/12/2024Emitent: TUE
Formă: TUE : Jurisprudență
Procedura
Solicitant: PersoanăPârât: Instituţii, Comisia
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
C/2025/1439 |
10.3.2025 |
Acțiune introdusă la 27 decembrie 2024 – Inescop/Comisia
(Cauza T-681/24)
(C/2025/1439)
Limba de procedură: spaniola
Părțile
Reclamantă: Asociación de investigación para la industria del calzado y conexas (Inescop) (Alicante, Spania) (reprezentant: C. Morales Ruiz, avocat)
Pârâtă: Comisia Europeană
Concluziile
Reclamanta solicită Tribunalului:
— |
anularea deciziei atacate: comunicarea Direcției Generale Cercetare și Inovare din 28 februarie 2024 prin care se dispune rambursarea și recuperarea costurilor declarate în cadrul celui de Al șaptelea program-cadru (7PM) în proiectele SMARTPIF, NANOFOOT și DEMOULTRAGRIP, precum și plata de despăgubiri de către INESCOP Comisiei Europene și constatarea inexistenței creanței ca urmare a expirării termenului de prescripție de patru ani a oricărei acțiuni a Comisiei împotriva INESCOP pentru orice abatere săvârșită în cadrul proiectelor SMARTPIF, NANOFOOT și DEMOULTRAGRIP, în temeiul legii aplicabile contractului [Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2988/95 (1) al Consiliului din 18 decembrie 1995 privind protecția intereselor financiare ale Comunităților Europene]; |
— |
cu titlu subsidiar, în ipoteza în care cererea principală nu ar fi admisă: anularea deciziei atacate și constatarea inexistenței creanței ca urmare a expirării termenului de prescripție de cinci de ani a oricărei acțiuni a Comisiei împotriva INESCOP pentru orice abatere săvârșită în cadrul proiectelor SMARTPIF, NANOFOOT și DEMOULTRAGRIP, în temeiul legii aplicabile contractului [Regulamentul (UE, Euratom) nr. 966/2012 (2) al Parlamentului European și al Consiliului din 25 octombrie 2012 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii și de abrogare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1605/2002 al Consiliului, aplicabil ratione temporis („Regulamentul financiar din 2012”); |
— |
cu titlu mai subsidiar, în ipoteza în care nu s-ar admite concluziile precedente pentru motivul că Comisia ar exercita acțiuni administrative: anularea deciziei atacate și constatarea inexistenței creanței ca urmare a expirării termenului de prescripție a oricărei acțiuni a Comisiei împotriva INESCOP pentru orice abatere săvârșită în cadrul proiectelor SMARTPIF, NANOFOOT și DEMOULTRAGRIP independent de aplicarea Regulamentului nr. 2988/95 sau a Regulamentului financiar din 2012; |
— |
cu titlu mai subsidiar, în ipoteza în care concluziile precedente nu ar fi admise: lipsirea de efect a deciziei atacate și constatarea inexistenței creanței și (i) pronunțarea cu privire la interpretarea corectă a articolului 4 din Grant Agreements în sensul că INESCOP avea dreptul să obțină raportul final al Oficiului European de Luptă Antifraudă (OLAF) și/sau orice altă comunicare referitoare la procedura de rambursare și/sau de audit financiar în limba spaniolă, în consecință (ii) să constate că refuzul de a furniza asemenea documente constituie o încălcare a Grant Agreements în raport cu principiul bunei-credințe în contracte și al egalității părților și (iii) în consecință, să constate dreptul INESCOP la predarea unei copii în limba spaniolă a tuturor comunicărilor, deciziilor, rezoluțiilor și rapoartelor, inclusiv ale OLAF; |
— |
cu titlu mai subsidiar, în ipoteza în care nu s-ar admite concluziile precedente pentru motivul că Comisia ar exercita acțiuni administrative: (i) lipsirea de efect a deciziei atacate și constatarea inexistenței creanței ca urmare a încălcării drepturilor fundamentale ale INESCOP, dispunând, dacă este cazul, inițierea unei noi proceduri care să garanteze drepturile lingvistice recunoscute legal în favoarea INESCOP și (ii), în consecință, transmiterea către INESCOP a unei copii în spaniolă a fiecăreia dintre comunicările, deciziile, rezoluțiile și rapoartele, inclusiv ale OLAF, pentru a se putea apăra în mod eficient în cadrul procedurii contradictorii, decizia fiind adoptată în exercitarea unor competențe administrative fără legătură cu raportul contractual din Grant Agreements. |
Motivele și principalele argumente
În susținerea acțiunii, reclamanta invocă cinci motive.
1. |
Primul motiv, întemeiat pe încălcarea Grant Agreements și a legii contractului: (i) deciziile Uniunii privind 7PM și (ii) Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2988/95 al Consiliului din 18 decembrie 1995 privind protecția intereselor financiare ale Comunităților Europene. |
2. |
Al doilea motiv, cu titlu subsidiar, întemeiat pe încălcarea Grant Agreements și a legii contractului: Regulamentul financiar din 2012. |
3. |
Al treilea motiv, mai subsidiar, în cazul în care Comisia ar fi exercitat acțiuni administrative, dreptul său de a le exercita împotriva INESCOP, întemeiat pe faptul că acest drept ar fi prescris în temeiul Regulamentului nr. 2988/95 și al Regulamentului financiar din 2012. |
4. |
Al patrulea motiv, mai subsidiar, întemeiat pe încălcarea Grant Agreements în ceea ce privește interpretarea corectă a articolului 4 din acesta și a principiului bunei-credințe în contracte și al egalității părților. |
5. |
Al cincilea motiv, mai subsidiar, întemeiat pe încălcarea dreptului fundamental de a se adresa Comisiei în una dintre limbile tratatelor și de a obține un răspuns în aceeași limbă. |
(1)
JO 1995, L 312, p. 1, Ediție specială, 01/vol. 1, p. 166.
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/1439/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)