CELEX:62025CN0004: Cauza C-4/25, Duna-Dráva Cement: Cerere de decizie preliminară introdusă de Fővárosi Törvényszék (Ungaria) la 3 ianuarie 2025 – Duna-Dráva Cement Kft./Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in CJUE: Decizii, 17/03/2025 |
|
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
C/2025/1532 |
17.3.2025 |
Cerere de decizie preliminară introdusă de Fővárosi Törvényszék (Ungaria) la 3 ianuarie 2025 – Duna-Dráva Cement Kft./Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága
(Cauza C-4/25, Duna-Dráva Cement)
(C/2025/1532)
Limba de procedură: maghiara
Instanța de trimitere
Fővárosi Törvényszék
Părțile din procedura principală
Reclamantă: Duna-Dráva Cement Kft.
Pârâtă: Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága
Întrebările preliminare
1) |
Poate fi considerată drept taxă, în sensul articolului 114 alineatul (2) TFUE și, prin urmare, reprezintă o excepție în sensul articolului menționat și nu este supusă obligației de comunicare prealabilă care revine statului membru în temeiul articolului 114 alineatul (1) TFUE și al articolului 5 din Directiva 2015/1535 (1) o taxă suplimentară de exploatare minieră instituită de un stat membru și care:
|
2) |
În ipoteza în care taxa suplimentară de exploatare minieră descrisă la prima întrebare preliminară nu poate fi considerată drept taxă, aceasta reprezintă o „reglementare tehnică”, în sensul articolului 114 alineatul (1) TFUE și al articolului 1 din Directiva 2015/1535, și este supusă obligației de comunicare prealabilă prevăzute la articolul 5 din această directivă? |
3) |
În ipoteza în care taxa suplimentară de exploatare minieră descrisă la prima întrebare preliminară este supusă obligației de comunicare prealabilă din partea statului membru, în temeiul articolelor 5-7 din Directiva 2015/1535, instanța din respectivul stat membru este competentă să verifice dacă această comunicare a avut loc, în situația în care conținutul dispoziției de drept care instituia taxa suplimentară de exploatare minieră, în versiunea în vigoare între 8 iulie 2021 și 29 martie 2024, menționa că această comunicare a avut loc, în pofida faptului că Comisia a derulat o procedură de încălcare a dreptului Uniunii și a sesizat Curtea, în special pentru nerespectarea obligației de comunicare? Ori, într-o astfel de situație, ținând seama de principiul cooperării loiale prevăzut la articolul 4 alineatul (3) TUE coroborat cu articolul 19 TUE, instanța din respectivul stat membru trebuie să suspende procedura până la soluționarea procedurii de încălcare a dreptului Uniunii? |
4) |
O reglementare națională care instituie obligația de plată a taxei suplimentare de exploatare minieră descrisă la prima întrebare preliminară este contrară articolelor 49 și 54 TFUE, care garantează libertatea de stabilire? În acest context – având în vedere în special prețul de vânzare fixat de dispoziția de drept și cuantumul taxei care trebuie plătită – această reglementare a statului membru încalcă articolele 16 și 17 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, care garantează libertatea de a desfășura o activitate comercială și, respectiv, dreptul de proprietate? |
(1) Directiva (UE) 2015/1535 a Parlamentului European și a Consiliului din 9 septembrie 2015 referitoare la procedura de furnizare de informații în domeniul reglementărilor tehnice și al normelor privind serviciile societății informaționale (JO 2015, L 241, p. 1).
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/1532/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)