Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetExists($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetExists(mixed $offset): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 68 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetGet($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetGet(mixed $offset): mixed, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 75 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetSet($offset, $value) should either be compatible with ArrayAccess::offsetSet(mixed $offset, mixed $value): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 82 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::offsetUnset($offset) should either be compatible with ArrayAccess::offsetUnset(mixed $offset): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 89 Deprecated: Return type of BuddyBossPlatform\Alchemy\BinaryDriver\Configuration::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/buddyboss-platform/vendor/alchemy/binary-driver/src/Alchemy/BinaryDriver/Configuration.php on line 23 Warning: Undefined array key "/home/lexro/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/themes/default" in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/lexro/public_html/devstage/wp-content/plugins/wpdiscuz/utils/class.WpdiscuzHelper.php on line 458

CELEX:62025CN0004: Cauza C-4/25, Duna-Dráva Cement: Cerere de decizie preliminară introdusă de Fővárosi Törvényszék (Ungaria) la 3 ianuarie 2025 – Duna-Dráva Cement Kft./Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága

Redacția Lex24
Publicat in CJUE: Decizii, 17/03/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria CC/2025/153217.3.2025Cerere de decizie preliminară introdusă de Fővárosi Törvényszék (Ungaria) la 3 ianuarie 2025 – Duna-Dráva Cement Kft./Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága(Cauza C-4/25, Duna-Dráva Cement)(C/2025/1532)Limba de procedură: maghiaraInstanța de trimitereFővárosi TörvényszékPărțile din procedura principalăReclamantă: Duna-Dráva Cement Kft.Pârâtă: Szabályozott Tevékenységek...

Informatii

Data documentului: 03/01/2025
Emitent: CJCE
Formă: CJUE: Decizii
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria C


C/2025/1532

17.3.2025

Cerere de decizie preliminară introdusă de Fővárosi Törvényszék (Ungaria) la 3 ianuarie 2025 – Duna-Dráva Cement Kft./Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága

(Cauza C-4/25, Duna-Dráva Cement)

(C/2025/1532)

Limba de procedură: maghiara

Instanța de trimitere

Fővárosi Törvényszék

Părțile din procedura principală

Reclamantă: Duna-Dráva Cement Kft.

Pârâtă: Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága

Întrebările preliminare

1)

Poate fi considerată drept taxă, în sensul articolului 114 alineatul (2) TFUE și, prin urmare, reprezintă o excepție în sensul articolului menționat și nu este supusă obligației de comunicare prealabilă care revine statului membru în temeiul articolului 114 alineatul (1) TFUE și al articolului 5 din Directiva 2015/1535 (1) o taxă suplimentară de exploatare minieră instituită de un stat membru și care:

este datorată de toate întreprinderile care desfășoară, ca activități principale, activitățile de exploatare în carieră a pietrei ornamentale și pentru construcții, a calcarului, ipsosului, cretei și ardeziei, de exploatare a pietrișului și nisipului și de extracție a argilei și caolinului, de fabricare a cimentului și de fabricare a varului și ipsosului și a căror cifră de afaceri netă în anul 2019 – excluzând întreprinderile afiliate, în sensul Legii privind impozitul pe profit și pe dividende –, a atins sau a depășit 3 000 000 000 HUF;

în cazul vânzării de nisip, pietriș sau pietriș nisipos în funcție de calibru, de pietriș nisipos natural sau de ciment, la un preț mai mare – fără a include taxa pe valoarea adăugată – decât prețul de vânzare stabilit prin lege, impune acestor întreprinderi obligația de a plăti o taxă suplimentară de exploatare minieră reprezentând 90 % din diferența dintre cifra lor de afaceri reală și cifra de afaceri determinată pe baza cantității vândute și a prețului stabilit prin lege și care

trebuie să fie stabilită prin declarație fiscală până la data de 15 a fiecărei luni și plătită în același moment?

2)

În ipoteza în care taxa suplimentară de exploatare minieră descrisă la prima întrebare preliminară nu poate fi considerată drept taxă, aceasta reprezintă o „reglementare tehnică”, în sensul articolului 114 alineatul (1) TFUE și al articolului 1 din Directiva 2015/1535, și este supusă obligației de comunicare prealabilă prevăzute la articolul 5 din această directivă?

3)

În ipoteza în care taxa suplimentară de exploatare minieră descrisă la prima întrebare preliminară este supusă obligației de comunicare prealabilă din partea statului membru, în temeiul articolelor 5-7 din Directiva 2015/1535, instanța din respectivul stat membru este competentă să verifice dacă această comunicare a avut loc, în situația în care conținutul dispoziției de drept care instituia taxa suplimentară de exploatare minieră, în versiunea în vigoare între 8 iulie 2021 și 29 martie 2024, menționa că această comunicare a avut loc, în pofida faptului că Comisia a derulat o procedură de încălcare a dreptului Uniunii și a sesizat Curtea, în special pentru nerespectarea obligației de comunicare? Ori, într-o astfel de situație, ținând seama de principiul cooperării loiale prevăzut la articolul 4 alineatul (3) TUE coroborat cu articolul 19 TUE, instanța din respectivul stat membru trebuie să suspende procedura până la soluționarea procedurii de încălcare a dreptului Uniunii?

4)

O reglementare națională care instituie obligația de plată a taxei suplimentare de exploatare minieră descrisă la prima întrebare preliminară este contrară articolelor 49 și 54 TFUE, care garantează libertatea de stabilire? În acest context – având în vedere în special prețul de vânzare fixat de dispoziția de drept și cuantumul taxei care trebuie plătită – această reglementare a statului membru încalcă articolele 16 și 17 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, care garantează libertatea de a desfășura o activitate comercială și, respectiv, dreptul de proprietate?


(1)  Directiva (UE) 2015/1535 a Parlamentului European și a Consiliului din 9 septembrie 2015 referitoare la procedura de furnizare de informații în domeniul reglementărilor tehnice și al normelor privind serviciile societății informaționale (JO 2015, L 241, p. 1).


ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/1532/oj

ISSN 1977-1029 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x