CELEX:62025TN0037: Cauza T-37/25: Acțiune introdusă la 22 ianuarie 2025 – CCCME ș.a./Comisia
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in TUE : Jurisprudență, 11/03/2025 |
|
Informatii
Data documentului: 22/01/2025Emitent: TUE
Formă: TUE : Jurisprudență
Procedura
Solicitant: PersoanăPârât: Comisia, Instituţii
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
C/2025/1450 |
10.3.2025 |
Acțiune introdusă la 22 ianuarie 2025 – CCCME ș.a./Comisia
(Cauza T-37/25)
(C/2025/1450)
Limba de procedură: engleza
Părțile
Reclamante: China Chamber of Commerce for Import and Export of Machinery and Electronic Products (CCCME) (Beijing, China) și alte 22 de părți (reprezentanți: E. Vermulst, J. Cornelis și M. Van Luchene, avocați)
Pârâtă: Comisia Europeană
Concluziile
Reclamanții solicită Tribunalului:
— |
anularea Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2024/2754 al Comisiei din 29 octombrie 2024 de instituire a unei taxe compensatorii definitive vizând importurile de vehicule electrice cu baterie noi, proiectate pentru transportul de persoane, originare din Republica Populară Chineză (1); |
— |
obligarea Comisiei la plata cheltuielilor de judecată. |
Motivele și principalele argumente
În susținerea acțiunii, reclamantele invocă patru motive.
1. |
Primul motiv, întemeiat pe încălcarea articolului 10 alineatul (8) din Regulamentul (UE) 2016/1037 al Parlamentului European și al Consiliului din 8 iunie 2016 privind protecția împotriva importurilor care fac obiectul unor subvenții din partea țărilor care nu sunt membre ale Uniunii Europene (2) (denumit în continuare „Regulamentul AS de bază”) prin faptul că a deschis examinarea ex officio în absența unor „situații speciale”. |
2. |
Al doilea motiv, întemeiat pe încălcarea articolului 8 alineatele (1), (2), (4), (5) și (8), a articolului 15 alineatele (1) și (3) și a articolului 27 alineatele (1) și (2) din Regulamentul AS de bază, precum și pe săvârșirea unei erori vădite de apreciere prin selecția unui eșantion neobiectiv de producători-exportatori cinezi. Mai precis, reclamantele invocă:
|
3. |
Al treilea motiv, întemeiat pe o încălcare a articolului 8 alineatele (1), (2), (5), (6) și (8) din Regulamentul AS de bază, pe săvârșirea unei erori vădite de apreciere și, în consecință, pe încălcarea articolului 8 alineatul (4) din Regulamentul AS de bază prin neefectuarea unei analize obiective a riscului de prejudiciu pe bază de dovezi pozitive. Mai precis, reclamantele invocă:
|
4. |
Al patrulea motiv, întemeiat pe încălcarea articolului 8 alineatele (1) și (6) din Regulamentul AS de bază, pe săvârșirea unei erori vădite de apreciere și, în consecință, pe încălcarea articolului 8 alineatul (8) din Regulamentul AS de bază prin faptul că nu a efectuat o analiză de neatribuire obiectivă pe bază de dovezi pozitive. Mai precis, reclamantele invocă faptul că Comisia nu a luat în considerare în mod corespunzător lipsa de competitivitate a industriei Uniunii Europene și concurența intra-UE în analiza de neatribuire. |
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/1450/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)